Yaklaşık üç yıllık bir ön hazırlık sonucu ortaya çıkan albüm, toplam 1422 sayfadan oluşuyor ve içinde 2553 adet kartpostal yer alıyor.
Kartpostalların ait oldukları dönem, mekan ve olaya ilişkin bilgiler de fotoğrafların yanında yer alıyor. Böylece, Ankara fotoğrafları çeken öncü fotoğrafçıların görsel birikimi uzun soluklu bir sözlü tarih çalışması ile birleştirilmiş oluyor. Kentsel dönüşümün ve değişimin hızı günümüzde geçmişe ailt tanıklıkların eksiksiz bir biçimde gelecek kuşaklara aktarılmasını gerekli kılıyor. Bu anlamda albüm, geçmişin Ankarası'nı yeni kuşaklara tanıtma olanağı sağlıyor. Ayrıca, koleksiyonerler ve araştırmacılar için de önemli bir kaynak işlevi görüyor.
Üç ciltlik albümün kurgusu fotoğrafçı ve editör odaklı bir seçimle yapılmış. Albümü hazırlayan Atila Cangır bu kurgunun, öncelikle çağına tanıklık eden ustalara ve onların işlerini yayınlayanlara duyduğu saygıdan, ikinci olarak albümün koleksiyonerlere ve araştırmacılara kaynak oluşturması düşüncesinden kaynaklandığını söylüyor. Bu nedenle albümün ilk ve ikinci cildinde fotoğrafçıları veya editörleri bilinen kartpostallar, isimleriyle bölümlendirilmiş. Bunun yanında ikinci cildin son serisinde fotoğrafçısı ve editörü bilinmeyen ancak üzerlerinde koleksiyonerlerin anlayabileceği işaretler ve yazılar taşıyan fotoğraflar bölümlendirilmiş. Son ciltte ise yayımcısı ve fotoğrafçısı bilinmeyen, ya da hiçbir özgün ayrım taşımayan fotoğraflar semtlere göre bölümlendirilerek sunulmuştur.
Yaklaşık üç yıllık bir ön hazırlık sonucu ortaya çıkan albüm, toplam 1422 sayfadan oluşuyor ve içinde 2553 adet kartpostal yer alıyor.
Kartpostalların ait oldukları dönem, mekan ve olaya ilişkin bilgiler de fotoğrafların yanında yer alıyor. Böylece, Ankara fotoğrafları çeken öncü fotoğrafçıların görsel birikimi uzun soluklu bir sözlü tarih çalışması ile birleştirilmiş oluyor. Kentsel dönüşümün ve değişimin hızı günümüzde geçmişe ailt tanıklıkların eksiksiz bir biçimde gelecek kuşaklara aktarılmasını gerekli kılıyor. Bu anlamda albüm, geçmişin Ankarası'nı yeni kuşaklara tanıtma olanağı sağlıyor. Ayrıca, koleksiyonerler ve araştırmacılar için de önemli bir kaynak işlevi görüyor.
Üç ciltlik albümün kurgusu fotoğrafçı ve editör odaklı bir seçimle yapılmış. Albümü hazırlayan Atila Cangır bu kurgunun, öncelikle çağına tanıklık eden ustalara ve onların işlerini yayınlayanlara duyduğu saygıdan, ikinci olarak albümün koleksiyonerlere ve araştırmacılara kaynak oluşturması düşüncesinden kaynaklandığını söylüyor. Bu nedenle albümün ilk ve ikinci cildinde fotoğrafçıları veya editörleri bilinen kartpostallar, isimleriyle bölümlendirilmiş. Bunun yanında ikinci cildin son serisinde fotoğrafçısı ve editörü bilinmeyen ancak üzerlerinde koleksiyonerlerin anlayabileceği işaretler ve yazılar taşıyan fotoğraflar bölümlendirilmiş. Son ciltte ise yayımcısı ve fotoğrafçısı bilinmeyen, ya da hiçbir özgün ayrım taşımayan fotoğraflar semtlere göre bölümlendirilerek sunulmuştur.