Öz düşmanları kendilerinin sevgisiz bilisiz ve acımasız kabukluların zincirlediği kara tamlama.
Bir neden yabancıya? Bir neden yerleşiğe?
Bir neden yerleşik yabancıya? Susturduklarından sonsuzun dilini,
Dışıyla gerçeğin çizgisini kalın koca leş doğrusuyla belirleme.
Bakıldığında göz değirmisinden bir çiçek dürbünün değil midir renklenme olasılıkları tabanında görülen parçacıkların yoksamak kurutan kısır umutları, geleneksel tanrıları, sürülerin çorak gerçekliğini ve kanatlanarak yaşamak kendi dağılımında...
Çocuk hanımefendi
İzlenimci şiir
Ancak yazgıdır bu
Zorunlu tünel
Kopuş beklentisi
Kırmızıya yöneliş
Öte ışıklar arzusu
Al şekerini bakalım köpek
Ölüm dansı söylencesi soruları ışıklandırır
Kavruk ayna gözlü değişken
Gök çandır, bağışlanan hep kendi
Ak çizgili bir çocuk tulumudur
Biri kalabilir binlerce törenden sonra
Saksıda gizlenen
Çok var duvar yıkım için
Zamansal içildi
Yürek: Kutupta tan vakti
Kızıl göl
Yıldızsal kalış
Canavarın fistanı
Mavi gül tadı
Gece öğleni
ŞAİR Nilgün Marmara 1958'de İstanbul'da doğdu. Ortaokul ve liseyi Kadıköy Maarif Koleji'nde bitirip, yüksek öğrenimini Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladı. “Yaşama karşı ölüm” dedi. Sylvia Plath sevgisi, Marmara'yı ölümde de sevdiği şairin yazgısıyla birleştirdi. Plath üzerine inceleme yaptı. Bu şairin, bireyin yalnızlığına ve varoluş sorununa bakışı genç şairi etkiledi. Şiirlerinde çoğunlukla, birincil tekil kişinin düşle gerçek arasında gidip gelen, kırılgan izleklerini kullandı. Daktiloya Çekilmiş Şiirler (1988), Metinler (1990) ve Kırmızı Kahverengi Defter (1993) adlı üç kitabı bulunmaktadır. 13 Ekim 1987'de, 29 yaşında, İstanbul'da yaşamına son verdi.
Öz düşmanları kendilerinin sevgisiz bilisiz ve acımasız kabukluların zincirlediği kara tamlama.
Bir neden yabancıya? Bir neden yerleşiğe?
Bir neden yerleşik yabancıya? Susturduklarından sonsuzun dilini,
Dışıyla gerçeğin çizgisini kalın koca leş doğrusuyla belirleme.
Bakıldığında göz değirmisinden bir çiçek dürbünün değil midir renklenme olasılıkları tabanında görülen parçacıkların yoksamak kurutan kısır umutları, geleneksel tanrıları, sürülerin çorak gerçekliğini ve kanatlanarak yaşamak kendi dağılımında...
Çocuk hanımefendi
İzlenimci şiir
Ancak yazgıdır bu
Zorunlu tünel
Kopuş beklentisi
Kırmızıya yöneliş
Öte ışıklar arzusu
Al şekerini bakalım köpek
Ölüm dansı söylencesi soruları ışıklandırır
Kavruk ayna gözlü değişken
Gök çandır, bağışlanan hep kendi
Ak çizgili bir çocuk tulumudur
Biri kalabilir binlerce törenden sonra
Saksıda gizlenen
Çok var duvar yıkım için
Zamansal içildi
Yürek: Kutupta tan vakti
Kızıl göl
Yıldızsal kalış
Canavarın fistanı
Mavi gül tadı
Gece öğleni
ŞAİR Nilgün Marmara 1958'de İstanbul'da doğdu. Ortaokul ve liseyi Kadıköy Maarif Koleji'nde bitirip, yüksek öğrenimini Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladı. “Yaşama karşı ölüm” dedi. Sylvia Plath sevgisi, Marmara'yı ölümde de sevdiği şairin yazgısıyla birleştirdi. Plath üzerine inceleme yaptı. Bu şairin, bireyin yalnızlığına ve varoluş sorununa bakışı genç şairi etkiledi. Şiirlerinde çoğunlukla, birincil tekil kişinin düşle gerçek arasında gidip gelen, kırılgan izleklerini kullandı. Daktiloya Çekilmiş Şiirler (1988), Metinler (1990) ve Kırmızı Kahverengi Defter (1993) adlı üç kitabı bulunmaktadır. 13 Ekim 1987'de, 29 yaşında, İstanbul'da yaşamına son verdi.