(Arka Kapak'tan)
Birinci Bölüm:Bir Kamu Hizmeti Olarak Sanat
I. Kamu Hizmeti Kavramı ve Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
A. Kamu Hizmeti Kavramı
B. Kamu Hizmetinin Unsurları
1. Kamu Hizmetinin Amacı Kamu Yararının Teminidir
2. Kamu Hizmeti Bizzat İdarece veya İdarenin Gözetiminde Yürütülür
3. Kamu Hizmeti Piyasa Başarısızlığının Olduğu Alanlarda Yürütülür
4. Kamu Hizmeti Spesifik Hukuksal Rejimle Yürütülür
C. Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
1. Hukuki Tasnif
2. Ekonomik Tasnif
a. Saf Kamusal Mal ve Hizmetler (public goods)
b. Özel Mal ve Hizmetler (private goods)
c. Yarı Kamusal Mal ve Hizmetler (quasi public goods)
d. Erdemli Mal ve Hizmetler (merit goods)
II. Sanatta Kamu Desteği
A. Ekonomik Nedenler
1. Talep Yetersizliğinin Sebepleri
2. Arz Yetersizliğinin Sebepleri
B. Siyasal Nedenler
1. Saygınlık
2. İdeoloji, Propaganda ve Yönlendirme
3. Eğitim ve Kültürel Mirasın Korunması
III. Devletin Sanatı Desteklemesine Karşı Görüşler
IV. Kamu Sanat Kurumları ve Bütçedeki Payları
A. Kamu Sanat Kurumları
B. Kamu Sanat Kurumlarının Bütçe Payları
İkinci Bölüm: Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü
I. Devlet Tiyatroları Öncesinde Türk Tiyatrosu
A. Cumhuriyet Öncesi Dönem
B. Cumhuriyet Dönemi
II. Teşkilat Yapısı
A. Amacın Belirsizliği
B. Yönetim
1. Genel Müdür
2. Edebi Kurul
3. Sanat ve Yönetim Kurulu
4. Disiplin Kurulu
III. İstihdam Yapısı
A. Devlet Tiyatroları Öncesi Kamuda Sanatçı İstihdamı
B. Kuruluş (1949/1964)
1. İlkeler
2. Özel Bir İstihdam Biçimi
C. Tartışmalı Dönem (1964/1980)
1. Sözleşmenin Niteliği ve Süreklilik Kazanması
2. Sanatçılar işçi midir, yoksa memur mu?
D. Yeni Dönem (1980/2013)
1. Mali Haklar
2. Disiplin Hükümleri
3. Hak, Sorumluluk ve Yükümlülükler
Üçüncü Bölüm:Saha Çalışması Sonuçları
I. Neden Devlet Tiyatroları?
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
II. Devlet Tiyatrolarında Çalışmanın Avantajları ve Dezavantajları
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
III. Özel Projelerde Görev Alınmasına Nasıl Bakıyorlar?
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
IV. Sanat Özgürlüğü
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
V. DEVLET TİYATROLARININ AMACI
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
VI. Halkın Tiyatroculara Yaklaşımı
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
SONUÇ VE ÖNERİLER
KAYNAKÇA
SAYIN KENAN IŞIK İLE YAPILAN MÜLAKATIN DEŞİFRE METNİ
(Arka Kapak'tan)
Birinci Bölüm:Bir Kamu Hizmeti Olarak Sanat
I. Kamu Hizmeti Kavramı ve Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
A. Kamu Hizmeti Kavramı
B. Kamu Hizmetinin Unsurları
1. Kamu Hizmetinin Amacı Kamu Yararının Teminidir
2. Kamu Hizmeti Bizzat İdarece veya İdarenin Gözetiminde Yürütülür
3. Kamu Hizmeti Piyasa Başarısızlığının Olduğu Alanlarda Yürütülür
4. Kamu Hizmeti Spesifik Hukuksal Rejimle Yürütülür
C. Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
1. Hukuki Tasnif
2. Ekonomik Tasnif
a. Saf Kamusal Mal ve Hizmetler (public goods)
b. Özel Mal ve Hizmetler (private goods)
c. Yarı Kamusal Mal ve Hizmetler (quasi public goods)
d. Erdemli Mal ve Hizmetler (merit goods)
II. Sanatta Kamu Desteği
A. Ekonomik Nedenler
1. Talep Yetersizliğinin Sebepleri
2. Arz Yetersizliğinin Sebepleri
B. Siyasal Nedenler
1. Saygınlık
2. İdeoloji, Propaganda ve Yönlendirme
3. Eğitim ve Kültürel Mirasın Korunması
III. Devletin Sanatı Desteklemesine Karşı Görüşler
IV. Kamu Sanat Kurumları ve Bütçedeki Payları
A. Kamu Sanat Kurumları
B. Kamu Sanat Kurumlarının Bütçe Payları
İkinci Bölüm: Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü
I. Devlet Tiyatroları Öncesinde Türk Tiyatrosu
A. Cumhuriyet Öncesi Dönem
B. Cumhuriyet Dönemi
II. Teşkilat Yapısı
A. Amacın Belirsizliği
B. Yönetim
1. Genel Müdür
2. Edebi Kurul
3. Sanat ve Yönetim Kurulu
4. Disiplin Kurulu
III. İstihdam Yapısı
A. Devlet Tiyatroları Öncesi Kamuda Sanatçı İstihdamı
B. Kuruluş (1949/1964)
1. İlkeler
2. Özel Bir İstihdam Biçimi
C. Tartışmalı Dönem (1964/1980)
1. Sözleşmenin Niteliği ve Süreklilik Kazanması
2. Sanatçılar işçi midir, yoksa memur mu?
D. Yeni Dönem (1980/2013)
1. Mali Haklar
2. Disiplin Hükümleri
3. Hak, Sorumluluk ve Yükümlülükler
Üçüncü Bölüm:Saha Çalışması Sonuçları
I. Neden Devlet Tiyatroları?
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
II. Devlet Tiyatrolarında Çalışmanın Avantajları ve Dezavantajları
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
III. Özel Projelerde Görev Alınmasına Nasıl Bakıyorlar?
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
IV. Sanat Özgürlüğü
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
V. DEVLET TİYATROLARININ AMACI
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
VI. Halkın Tiyatroculara Yaklaşımı
A. Sanatçılar
B. Sanat Uygulatıcıları
C. Sahne Uygulatıcıları
D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
SONUÇ VE ÖNERİLER
KAYNAKÇA
SAYIN KENAN IŞIK İLE YAPILAN MÜLAKATIN DEŞİFRE METNİ