Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekiyor
1199122198
507899
https://www.simurgkitabevi.com/devrimci-aydin-nedir-hanri-barbus
Devrimci Aydın Nedir : Hanri Barbüs - #smrgKİTABEVİ
0.00
Barbüs dünya devriminin yazarı idi. Niçin? Barbüs, son "Enternasyonal Yazarlar Kongresi"nde özetlediği bu görüşü, ta Aydınlık'tan Mond'a kadar gelen uzun edebi savaşlarıyla savunur. Barbüs: birlik, düşmanlık ve dostluk denilebilecek başlıca üç şey etrafında seferber olur. Bu seferberlikte onun şiarı: İnsani kültürü korumaktır. Barbüs'ün elinde tuttuğu ve yükselttiği meşale, kültürdür. Fakat kültür deyince akla, hayattan kopmuş, soyut, metafizik mutlak ve ölü bir kalıp gelmesin. Tam tersine, Barbüs'te kültür, bugünkü büyük ve devrimci sosyal politik savaşın edebi ifadesi, ta kendisidir. Çünkü Barbüs sanatçıdır. Kültür meselesinde Barbüs'ün diyalektik hareket mantığı şunlardır:
1- Tez: Şövenizm, savaş ve faşizm düşmanlığı.
2- Antitez: Kafa ve kol işçilerinin birliği.
3- Sentez: Sovyet ve mazlum ulusların kurtuluşu dostluğu. Barbüs, emperyalizmin şöven, militarist, faşist hareketlerine, yani kapitalizmin özüne düşmandı. Çünkü o hareketlerle o öz, kültürü mahvetmek üzere idiler. Kapitalizmin bu kültür düşmanlığına karşı nasıl durulabilirdi? Ancak bir tek yol ile: Bütün kafa ve kol çalışkanlarının (aydınların ve işçi ile köylülerin) tek cephe ve tek ordugah olmalarıyla.
1- Tez: Şövenizm, savaş ve faşizm düşmanlığı.
2- Antitez: Kafa ve kol işçilerinin birliği.
3- Sentez: Sovyet ve mazlum ulusların kurtuluşu dostluğu. Barbüs, emperyalizmin şöven, militarist, faşist hareketlerine, yani kapitalizmin özüne düşmandı. Çünkü o hareketlerle o öz, kültürü mahvetmek üzere idiler. Kapitalizmin bu kültür düşmanlığına karşı nasıl durulabilirdi? Ancak bir tek yol ile: Bütün kafa ve kol çalışkanlarının (aydınların ve işçi ile köylülerin) tek cephe ve tek ordugah olmalarıyla.
Barbüs dünya devriminin yazarı idi. Niçin? Barbüs, son "Enternasyonal Yazarlar Kongresi"nde özetlediği bu görüşü, ta Aydınlık'tan Mond'a kadar gelen uzun edebi savaşlarıyla savunur. Barbüs: birlik, düşmanlık ve dostluk denilebilecek başlıca üç şey etrafında seferber olur. Bu seferberlikte onun şiarı: İnsani kültürü korumaktır. Barbüs'ün elinde tuttuğu ve yükselttiği meşale, kültürdür. Fakat kültür deyince akla, hayattan kopmuş, soyut, metafizik mutlak ve ölü bir kalıp gelmesin. Tam tersine, Barbüs'te kültür, bugünkü büyük ve devrimci sosyal politik savaşın edebi ifadesi, ta kendisidir. Çünkü Barbüs sanatçıdır. Kültür meselesinde Barbüs'ün diyalektik hareket mantığı şunlardır:
1- Tez: Şövenizm, savaş ve faşizm düşmanlığı.
2- Antitez: Kafa ve kol işçilerinin birliği.
3- Sentez: Sovyet ve mazlum ulusların kurtuluşu dostluğu. Barbüs, emperyalizmin şöven, militarist, faşist hareketlerine, yani kapitalizmin özüne düşmandı. Çünkü o hareketlerle o öz, kültürü mahvetmek üzere idiler. Kapitalizmin bu kültür düşmanlığına karşı nasıl durulabilirdi? Ancak bir tek yol ile: Bütün kafa ve kol çalışkanlarının (aydınların ve işçi ile köylülerin) tek cephe ve tek ordugah olmalarıyla.
1- Tez: Şövenizm, savaş ve faşizm düşmanlığı.
2- Antitez: Kafa ve kol işçilerinin birliği.
3- Sentez: Sovyet ve mazlum ulusların kurtuluşu dostluğu. Barbüs, emperyalizmin şöven, militarist, faşist hareketlerine, yani kapitalizmin özüne düşmandı. Çünkü o hareketlerle o öz, kültürü mahvetmek üzere idiler. Kapitalizmin bu kültür düşmanlığına karşı nasıl durulabilirdi? Ancak bir tek yol ile: Bütün kafa ve kol çalışkanlarının (aydınların ve işçi ile köylülerin) tek cephe ve tek ordugah olmalarıyla.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.