Çünkü zorla ne iman olur ne de ibadet. İmana zorlanan insan mümin değil münafık; ibadete zorlanan insan ise samimi, ihlaslı insan değil gösterişçi, ihlassız insan haline getirilmiş olur. Ancak Yüce Allah; insanı, peygamber ve kitaplarla gönderdiği dini kabule ve ibadete zorlamamıştır. Çünkü insanı ölümü ve hayatı, malı ve evladı, hayır ve şer, iyilik ve kötülük, doğruluk ve yalan, Allah yolunda çalışıp çalışmama ve verilen nimetler ile imtihana tabi tutmuştur. İmtihan halinde edip etmemekte hür olması gerekir.
Çünkü zorla ne iman olur ne de ibadet. İmana zorlanan insan mümin değil münafık; ibadete zorlanan insan ise samimi, ihlaslı insan değil gösterişçi, ihlassız insan haline getirilmiş olur. Ancak Yüce Allah; insanı, peygamber ve kitaplarla gönderdiği dini kabule ve ibadete zorlamamıştır. Çünkü insanı ölümü ve hayatı, malı ve evladı, hayır ve şer, iyilik ve kötülük, doğruluk ve yalan, Allah yolunda çalışıp çalışmama ve verilen nimetler ile imtihana tabi tutmuştur. İmtihan halinde edip etmemekte hür olması gerekir.