#smrgKİTABEVİ Dinler Tarihi 2 -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Kalkan Matbaacılık
Dizi Adı:
Bütün Eserleri 15
ISBN-10:
9789756004920
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Stok Kodu:
1199155106
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
256 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Ejder Okumuş
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199155106
541261
Dinler Tarihi 2 -
Dinler Tarihi 2 - #smrgKİTABEVİ
0.00
Önceki peygamberlerin evrensel bir risaleti yoktu. Mesih, Yahudi kavminin vaat edilenidir, diğer milletlerin vaat edileni değil. Musa, İsrailoğullarını Firavun ve Kıptilerin esaretinden kurtarmak, onları vaat edilen arza götürmek ve orada hür bir toplum kurmak için gönderilmiştir. Risaleti başladı, ondan başka bir şey yapmadan sonuçlandı. Musa, asla dünyanın bütün kullarını özgürleştirme risalet ve misyonuna sahip olmadı. Belli bir zaman ve mekânda, Kıptî'ye karşı bir sibtî; savaş sahnesi de sınırlı. Tevrat'ın kendisi, Yahudi kavminin kitabının olduğuna ve onların ihtiyaçlarına göre vücuda geldiğine işaret ediyor. Diğer peygamberlerin de hiçbiri resmen bütün insanları kurtarmak için gönderilmemiştir. Doğaldır da. Çünkü geçmişte, toplumsal ilişkilerin, evrensel kültürün, evrensel ilişki, kültür ve medeniyetin milletleri ve kavimleri büyük bir millet haline getirdiği şimdiki durumun aksine sınırlı ve kapalı toplum vardır. Tabiatıyla günümüz dünyasının bir köşesinde bir hareket meydana geldiği zaman dalgaları daha geniş ve kuşatıcı olarak ilerliyor, yayılıyor. Bundan dolayı da fikir, kitap, eğitim ve öğretimin yayılma çağında evrensel bir misyon var olabiliyor. Bütün insanlar ve bütün ırklar için bir risalet, bir misyon, bir elçilik.

İçindekiler:

Ali Şeriati
Yayıncının Notu
SEKİZİNCİ DERS
Şia
İran İslam'a Niçin İnandı?
Adalet ve Liderlik
Şia, Ne Mezhep Ne Din!
Adalet ve İmametten Yoksun Şia
Ali Şiası ve Safevi Şiası
Adalet
Kıst-Adalet
İmamet
İmamet Nasıl Seçiliyor?
Diktatörlükle Devrimci Liderliğin Farkı
Niçin Adaylık Değil
Vesayet
DOKUZUNCU DERS
Akıl ve Refah
“Veda”
Veda ve Diğer İlimler
Kurtuluş Yolu
İşrak
“Ben”
İlk Şüphe
“Ben”in Reddi
“Ben”i Nasıl Yok Edelim
Riyazet
Atman
“O Kimdir?
Brahman
Atman'ın Zirvesi Brahman
Karma, Samsara ve Nirvana Aşamaları
Samsara
Samsara'dan Kurtuluş Yolu
Karma
Hint Dininde Sınıfların İzahı
Hint Sınıfsal Düzeni
Kaçış Yolu
Nirvana
ONUNCU DERS
İbrahim
Kabilenin Tekâmül Aşaması
Refah ile Absürtlüğün İlişkisi
Buda'nın Hayatı
ONBİRİNCİ DERS
Giriş
Buda
İlk Devrim
Kurtuluş Yolu (Muksha)
Buda'nın Hayatının İkinci Devrimi
Aklın Ötesi ve Akıl Altı
Nefsin Hilesi
O Halde Ne Yapmalı?
Aydınlık Yolcusu
Budi
Buda, Uyanış Çağrısı
Eğer İsteseydi Geri Dönmeyebilirdi
Tanrılar ve Kurban
Tanrılar ve Aracılar
İnsanı Tanrılardan -Tanrı'dan Değil- Kendine Döndürmek
Tanrısız Bir Din
Kast Sistemi
Hakikat ve Akıl
Kendini Tanı!
Kendimi Nasıl İdrak Ederim?
Adalet Ne Demektir?
Buda Dininin Amel ve Ayinleri
1- Dünya, Kalıcısızlıkların Toplamıdır
2- “Ben” Yalandır
3- Hayat Istıraptır
ONİKİNCİ DERS
Son Tahlilde Hindistan
Hint Dini Adında Zinde Bir Varlık
Sokak Sokak Bakış ve Geniş Bakış
Hindistan'a Toplu Bakış
Hint Dinlerinin Özellikleri
1- Hindistan'da Sanat, Felsefe, Ahlâk ve Dinin Birliği
2- Hindin Yükseklik ve Mükemmelcilik Eğilimi
Realizm
İdealizm
Yunan Akılcılığı Karşısında Hint Ruhaniliği
Mutluluk
Hint Dinlerinde Tanrı
İnsanın Hakiki Zatının Kökleri ve Esasları
Günümüz İnsanının Ekol ve İdeolojileri
Radikalizm
Hümanizm
Realizm
Materyalizm
Natüralizm
Psikolojizm
Epikürizm
Ben'in Zindanları
Sosyolojinin Asaleti
Tarihin Asaleti (Historizm)
Natürizm
Psikolojizm
ONÜÇÜNCÜ DERS
İran'a Giriş
İran'da Dinin Başlangıcı
İran Yerlileri ve Dinleri
İran Aryailerinin Kavmî Üçgeni
Parti Karşıtı Hareket
Çürümüş Bir Din
İlk Aryailerin Dinleriyle Hint ve İran Aryailerinin
Dinleri Arasındaki Yakınlık
Büyü: Mitraizmin Temeli
İslam'da ve Diğer Dinlerde Kurban
“Hum” veya “Haumâ”
Yeni Din, Eski Ruhaniyet
Zerdüşt'ün Kıyamının Zaruretinin Bir Sebebi
Diğer Bir Sebep
Zerdüşt'ün Tanrısı Tek mi, Çift mi?
Ahuramazda ve Dünyanın Yaratılışı
Zerdüşt Dininde ve İslam Felsefesinde Dünyanın Yaratılışı
“Engermeinu” ve “Spentameinu”
Spentameinu'nun Dostları
Zerdüşt Dini: Düalizm Dini
Mûbedlerin Zerdüşt'ü
Zerdüşt Dini: Su, Ağaç ve Yeşillik Dini
Zerdüşt Dini: Gerçekçilik Dini
Zerdüşt Dini: Olumlu Tarih Felsefesi Dini
Puhl Çinevatı: Şinevat Köprüsü
Zerdüşt Dini: Olumlu, Fakat Yüzeysel ve
Ruhsuz Bir Din
Zerdüşt Dininin Faciası
ONDÖRDÜNCÜ DERS
Sabitlik, Değişim Kabul Etmeme, Yani Donma ve Taşlaşma
Bir Şehirden Daha Dar Bir Dünya
Tanrı, Sadece Samilerin Tanrısı
Evrensel Din İslam
Peygamberin Misyonu ve Filozof
Zerdüştü Doğru Tanımada Akli Karineler
Zerdüşt'ü Doğru Tanımada Naklî Karineler
Avesta'da Tevhidin Seyri
Kur'an: Bozulma Kabul Etmez Kutsal Kitap
Resmî Ruhaniler: Kadim Dinî Metinlerin Hafızları
Dâhil Olmuş Gelenekler
Zerdüşt'ün Dini ve Zerdüştilik Dini
Sınıfçılık
Ratu
Ruhaniyetin Asaleti
Zerdüşt Gerçek Peygamber ve Avesta Semavi
Kitap
Ahuramazda, Uzak ve Ulaşılamaz Tanrı
Allah: Yakın ve Şimdi Bu Kadar Uzak İlâh
İyi Olana Tapma, Allah'a Tapma Değildir
Diğer Tanrılar
Zerdüşt Dininde Kıyamet
SORU VE CEVAP
Ek

Önceki peygamberlerin evrensel bir risaleti yoktu. Mesih, Yahudi kavminin vaat edilenidir, diğer milletlerin vaat edileni değil. Musa, İsrailoğullarını Firavun ve Kıptilerin esaretinden kurtarmak, onları vaat edilen arza götürmek ve orada hür bir toplum kurmak için gönderilmiştir. Risaleti başladı, ondan başka bir şey yapmadan sonuçlandı. Musa, asla dünyanın bütün kullarını özgürleştirme risalet ve misyonuna sahip olmadı. Belli bir zaman ve mekânda, Kıptî'ye karşı bir sibtî; savaş sahnesi de sınırlı. Tevrat'ın kendisi, Yahudi kavminin kitabının olduğuna ve onların ihtiyaçlarına göre vücuda geldiğine işaret ediyor. Diğer peygamberlerin de hiçbiri resmen bütün insanları kurtarmak için gönderilmemiştir. Doğaldır da. Çünkü geçmişte, toplumsal ilişkilerin, evrensel kültürün, evrensel ilişki, kültür ve medeniyetin milletleri ve kavimleri büyük bir millet haline getirdiği şimdiki durumun aksine sınırlı ve kapalı toplum vardır. Tabiatıyla günümüz dünyasının bir köşesinde bir hareket meydana geldiği zaman dalgaları daha geniş ve kuşatıcı olarak ilerliyor, yayılıyor. Bundan dolayı da fikir, kitap, eğitim ve öğretimin yayılma çağında evrensel bir misyon var olabiliyor. Bütün insanlar ve bütün ırklar için bir risalet, bir misyon, bir elçilik.

İçindekiler:

Ali Şeriati
Yayıncının Notu
SEKİZİNCİ DERS
Şia
İran İslam'a Niçin İnandı?
Adalet ve Liderlik
Şia, Ne Mezhep Ne Din!
Adalet ve İmametten Yoksun Şia
Ali Şiası ve Safevi Şiası
Adalet
Kıst-Adalet
İmamet
İmamet Nasıl Seçiliyor?
Diktatörlükle Devrimci Liderliğin Farkı
Niçin Adaylık Değil
Vesayet
DOKUZUNCU DERS
Akıl ve Refah
“Veda”
Veda ve Diğer İlimler
Kurtuluş Yolu
İşrak
“Ben”
İlk Şüphe
“Ben”in Reddi
“Ben”i Nasıl Yok Edelim
Riyazet
Atman
“O Kimdir?
Brahman
Atman'ın Zirvesi Brahman
Karma, Samsara ve Nirvana Aşamaları
Samsara
Samsara'dan Kurtuluş Yolu
Karma
Hint Dininde Sınıfların İzahı
Hint Sınıfsal Düzeni
Kaçış Yolu
Nirvana
ONUNCU DERS
İbrahim
Kabilenin Tekâmül Aşaması
Refah ile Absürtlüğün İlişkisi
Buda'nın Hayatı
ONBİRİNCİ DERS
Giriş
Buda
İlk Devrim
Kurtuluş Yolu (Muksha)
Buda'nın Hayatının İkinci Devrimi
Aklın Ötesi ve Akıl Altı
Nefsin Hilesi
O Halde Ne Yapmalı?
Aydınlık Yolcusu
Budi
Buda, Uyanış Çağrısı
Eğer İsteseydi Geri Dönmeyebilirdi
Tanrılar ve Kurban
Tanrılar ve Aracılar
İnsanı Tanrılardan -Tanrı'dan Değil- Kendine Döndürmek
Tanrısız Bir Din
Kast Sistemi
Hakikat ve Akıl
Kendini Tanı!
Kendimi Nasıl İdrak Ederim?
Adalet Ne Demektir?
Buda Dininin Amel ve Ayinleri
1- Dünya, Kalıcısızlıkların Toplamıdır
2- “Ben” Yalandır
3- Hayat Istıraptır
ONİKİNCİ DERS
Son Tahlilde Hindistan
Hint Dini Adında Zinde Bir Varlık
Sokak Sokak Bakış ve Geniş Bakış
Hindistan'a Toplu Bakış
Hint Dinlerinin Özellikleri
1- Hindistan'da Sanat, Felsefe, Ahlâk ve Dinin Birliği
2- Hindin Yükseklik ve Mükemmelcilik Eğilimi
Realizm
İdealizm
Yunan Akılcılığı Karşısında Hint Ruhaniliği
Mutluluk
Hint Dinlerinde Tanrı
İnsanın Hakiki Zatının Kökleri ve Esasları
Günümüz İnsanının Ekol ve İdeolojileri
Radikalizm
Hümanizm
Realizm
Materyalizm
Natüralizm
Psikolojizm
Epikürizm
Ben'in Zindanları
Sosyolojinin Asaleti
Tarihin Asaleti (Historizm)
Natürizm
Psikolojizm
ONÜÇÜNCÜ DERS
İran'a Giriş
İran'da Dinin Başlangıcı
İran Yerlileri ve Dinleri
İran Aryailerinin Kavmî Üçgeni
Parti Karşıtı Hareket
Çürümüş Bir Din
İlk Aryailerin Dinleriyle Hint ve İran Aryailerinin
Dinleri Arasındaki Yakınlık
Büyü: Mitraizmin Temeli
İslam'da ve Diğer Dinlerde Kurban
“Hum” veya “Haumâ”
Yeni Din, Eski Ruhaniyet
Zerdüşt'ün Kıyamının Zaruretinin Bir Sebebi
Diğer Bir Sebep
Zerdüşt'ün Tanrısı Tek mi, Çift mi?
Ahuramazda ve Dünyanın Yaratılışı
Zerdüşt Dininde ve İslam Felsefesinde Dünyanın Yaratılışı
“Engermeinu” ve “Spentameinu”
Spentameinu'nun Dostları
Zerdüşt Dini: Düalizm Dini
Mûbedlerin Zerdüşt'ü
Zerdüşt Dini: Su, Ağaç ve Yeşillik Dini
Zerdüşt Dini: Gerçekçilik Dini
Zerdüşt Dini: Olumlu Tarih Felsefesi Dini
Puhl Çinevatı: Şinevat Köprüsü
Zerdüşt Dini: Olumlu, Fakat Yüzeysel ve
Ruhsuz Bir Din
Zerdüşt Dininin Faciası
ONDÖRDÜNCÜ DERS
Sabitlik, Değişim Kabul Etmeme, Yani Donma ve Taşlaşma
Bir Şehirden Daha Dar Bir Dünya
Tanrı, Sadece Samilerin Tanrısı
Evrensel Din İslam
Peygamberin Misyonu ve Filozof
Zerdüştü Doğru Tanımada Akli Karineler
Zerdüşt'ü Doğru Tanımada Naklî Karineler
Avesta'da Tevhidin Seyri
Kur'an: Bozulma Kabul Etmez Kutsal Kitap
Resmî Ruhaniler: Kadim Dinî Metinlerin Hafızları
Dâhil Olmuş Gelenekler
Zerdüşt'ün Dini ve Zerdüştilik Dini
Sınıfçılık
Ratu
Ruhaniyetin Asaleti
Zerdüşt Gerçek Peygamber ve Avesta Semavi
Kitap
Ahuramazda, Uzak ve Ulaşılamaz Tanrı
Allah: Yakın ve Şimdi Bu Kadar Uzak İlâh
İyi Olana Tapma, Allah'a Tapma Değildir
Diğer Tanrılar
Zerdüşt Dininde Kıyamet
SORU VE CEVAP
Ek

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat