#smrgSAHAF Dünya Görüşü ve İdeoloji -

Basıldığı Matbaa:
Doğan Ofset
Dizi Adı:
ISBN-10:
9786055482716
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Stok Kodu:
1199154973
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
384 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Çeviren:
Kenan Çamurcu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199154973
541128
Dünya Görüşü ve İdeoloji -
Dünya Görüşü ve İdeoloji - #smrgSAHAF
0.00
Dünya ince bir hesaplamaya göre ve somut bir amaç ve hedef için yaratılmıştır. Eğer böyle bir dünyagörüşüne sahipsem, her adımımda, her davranışımda inceden inceye düşünmem ve bu adımı atmam gerektiği gibi atıp atmadığıma bakmam gerekir. Çünkü ben de bu büyük dünyanın bir parçası, unsuruyum. Her bir zerresi ince bir hesaplama üzerine ve dakik bir hesapla olması gereken yere konmuş büyük bir dünya. Büyük bir makine; insanların hepsi de bir hedefin gerçekleşmesinin çalışanları, bu evrensel makinenin araçlarıdır. Şu halde ben dünyayı böyle görürsem artık ganimet anını, “hoşa giden ne varsa”yı, tesadüf ve absürd olanı hayata sokamam. Gönlümün istediği şekilde yaşayamam, hoşça vakit geçirme ve haz ile hayatımı dolduramam; neyi seçtiysem ve nasıl olursa olsun onu doğru sayamam. Bunlar, akıl ve mantığın dünyagörüşüne sığmaz. Bu durumda anlıyoruz ki biz, insan olarak, nasılsak dünyayı öyle görüyoruz. Sartre'ın ifadesiyle: “Herkes, dünyayı tanıdığı biçimde yaşar.” Ömer Hayyam, Hâfız, Mevlevi, Molla Sadra, Ebu Müslim Horasani, Jean Paul Sartre, Albert Camus ve benzerleri arasındaki fark, onların dünyagörüşlerine göredir. Yani varlığı nasıl telakki ettiklerine göre.

İÇİNDEKİLER

Ali Şeriati
Yayıncının Notu

DÜNYAGÖRÜŞÜ
Dünya görüşü Türleri
Hâbil Sınıfları ve Kâbil Sınıfları
Tevhidin Dünyagörüşü ve Şirkin Dünyagörüşü
Burjuva Sınıfı ve Maddeci Dünyagörüşü

TEVHİT ve ŞİRK
Tevhidi Tanımak
Tevhidin Önemi

İDEOLOJİ (I)
İdeolojinin Bilim ve Felsefeden Farkı
İdeolojinin Dinden Farkı; İki Tür Din
İdeolojinin Modern Çağlardaki Rolü
İdeoloji, Aydının Göstergesidir

İDEOLOJİ (II)

İDEOLOJİ (III)

KÜLTÜR ve İDEOLOJİ
Giriş
Kültür
Medeniyet
Evrensel Kültür ve Medeniyet
Millî Kültür ve Medeniyet
Kültürel Sermaye
Felsefî Görüş
Bilimsel Görüş
Teknolojik Görüş
Siyasî ve Sosyal Görüş
Sanatsal Vicdan
İrfanî ve Dinî Vicdan
İdeoloji
Kendini Bilmenin Niteliği ve Değeri
Meselenin Bir Başka Şekilde Ele Alınması
İdeoloji Nedir
İslam Toplumu
Medine'de Medeniyet
Kendini Bilme
Hikmet Nedir
Sonuç

İDEOLOJİ (IV)

İDEOLOJİ (V)
“Bekleyiş”, Tarihin Determinizmi ve İnsan İradesi
Diyalektik ve Onun Materyalist Dünyagörüşüyle ve Tevhidî Dünyagörüşüyle İlişkisi
İslamî Görüşte İnsan Diyalektik Bir Tezahürdür
İki Karşıt Dünyagörüşünde İdeolojik Kavramların Konumu
Manevî ve İdeolojik Kavramları Açıklamak İçin Maddî Tasvirleri Kullanmak
İrtica Putuyla Mücadele
Devrimci İslam Aleyhinde Rengârenk Komplolar

EKLER
Soru ve Cevap
Tabu Şefaat ve İdeolojik Şefaat
Hicret ve Medeniyet
Beşerî Medeniyetlerin Oluşumunda Hicret Etkeninin Rolü
Orta Çağ'da Batı Toplumunun Değişiminde “Haçlı Göçü”nün ve Seyyah Hareketinin Rolü
İslam: Nesnel Altyapı ve Manevî Üstyapı Okulu
İnsanın Dünyagörüşüne Göçün Etkisi
Kur'an'da Hicretin Anlamı ve Türleri

Dünya ince bir hesaplamaya göre ve somut bir amaç ve hedef için yaratılmıştır. Eğer böyle bir dünyagörüşüne sahipsem, her adımımda, her davranışımda inceden inceye düşünmem ve bu adımı atmam gerektiği gibi atıp atmadığıma bakmam gerekir. Çünkü ben de bu büyük dünyanın bir parçası, unsuruyum. Her bir zerresi ince bir hesaplama üzerine ve dakik bir hesapla olması gereken yere konmuş büyük bir dünya. Büyük bir makine; insanların hepsi de bir hedefin gerçekleşmesinin çalışanları, bu evrensel makinenin araçlarıdır. Şu halde ben dünyayı böyle görürsem artık ganimet anını, “hoşa giden ne varsa”yı, tesadüf ve absürd olanı hayata sokamam. Gönlümün istediği şekilde yaşayamam, hoşça vakit geçirme ve haz ile hayatımı dolduramam; neyi seçtiysem ve nasıl olursa olsun onu doğru sayamam. Bunlar, akıl ve mantığın dünyagörüşüne sığmaz. Bu durumda anlıyoruz ki biz, insan olarak, nasılsak dünyayı öyle görüyoruz. Sartre'ın ifadesiyle: “Herkes, dünyayı tanıdığı biçimde yaşar.” Ömer Hayyam, Hâfız, Mevlevi, Molla Sadra, Ebu Müslim Horasani, Jean Paul Sartre, Albert Camus ve benzerleri arasındaki fark, onların dünyagörüşlerine göredir. Yani varlığı nasıl telakki ettiklerine göre.

İÇİNDEKİLER

Ali Şeriati
Yayıncının Notu

DÜNYAGÖRÜŞÜ
Dünya görüşü Türleri
Hâbil Sınıfları ve Kâbil Sınıfları
Tevhidin Dünyagörüşü ve Şirkin Dünyagörüşü
Burjuva Sınıfı ve Maddeci Dünyagörüşü

TEVHİT ve ŞİRK
Tevhidi Tanımak
Tevhidin Önemi

İDEOLOJİ (I)
İdeolojinin Bilim ve Felsefeden Farkı
İdeolojinin Dinden Farkı; İki Tür Din
İdeolojinin Modern Çağlardaki Rolü
İdeoloji, Aydının Göstergesidir

İDEOLOJİ (II)

İDEOLOJİ (III)

KÜLTÜR ve İDEOLOJİ
Giriş
Kültür
Medeniyet
Evrensel Kültür ve Medeniyet
Millî Kültür ve Medeniyet
Kültürel Sermaye
Felsefî Görüş
Bilimsel Görüş
Teknolojik Görüş
Siyasî ve Sosyal Görüş
Sanatsal Vicdan
İrfanî ve Dinî Vicdan
İdeoloji
Kendini Bilmenin Niteliği ve Değeri
Meselenin Bir Başka Şekilde Ele Alınması
İdeoloji Nedir
İslam Toplumu
Medine'de Medeniyet
Kendini Bilme
Hikmet Nedir
Sonuç

İDEOLOJİ (IV)

İDEOLOJİ (V)
“Bekleyiş”, Tarihin Determinizmi ve İnsan İradesi
Diyalektik ve Onun Materyalist Dünyagörüşüyle ve Tevhidî Dünyagörüşüyle İlişkisi
İslamî Görüşte İnsan Diyalektik Bir Tezahürdür
İki Karşıt Dünyagörüşünde İdeolojik Kavramların Konumu
Manevî ve İdeolojik Kavramları Açıklamak İçin Maddî Tasvirleri Kullanmak
İrtica Putuyla Mücadele
Devrimci İslam Aleyhinde Rengârenk Komplolar

EKLER
Soru ve Cevap
Tabu Şefaat ve İdeolojik Şefaat
Hicret ve Medeniyet
Beşerî Medeniyetlerin Oluşumunda Hicret Etkeninin Rolü
Orta Çağ'da Batı Toplumunun Değişiminde “Haçlı Göçü”nün ve Seyyah Hareketinin Rolü
İslam: Nesnel Altyapı ve Manevî Üstyapı Okulu
İnsanın Dünyagörüşüne Göçün Etkisi
Kur'an'da Hicretin Anlamı ve Türleri

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat