Eser, gerçek manada bir varoluş kazanabilmek için mutlak surette kendisiyle etkileşim ve iletişim içerisinde bulunacak bir okura ihtiyaç duyacaktır. Bu bağlamda incelemeye konu olan "Dürr-i Hoş-âb" isimli mesnevi de gerek ele almış olduğu konu bağlamında ilâhiyat muhitine gerekse konuyu işleyiş biçimi için tercih edilen şiir formu dolayısıyla edebiyat sahasına hitap eden çift yönlü mahiyetiyle ancak muhatabıyla buluştuğu anda varlık kazanacaktır.
Eser, gerçek manada bir varoluş kazanabilmek için mutlak surette kendisiyle etkileşim ve iletişim içerisinde bulunacak bir okura ihtiyaç duyacaktır. Bu bağlamda incelemeye konu olan "Dürr-i Hoş-âb" isimli mesnevi de gerek ele almış olduğu konu bağlamında ilâhiyat muhitine gerekse konuyu işleyiş biçimi için tercih edilen şiir formu dolayısıyla edebiyat sahasına hitap eden çift yönlü mahiyetiyle ancak muhatabıyla buluştuğu anda varlık kazanacaktır.