#smrgKİTABEVİ Edebiyat ve Diğer Güzel Sanatlar : Ahmet Mithat'tan Tanpınar'a - 2022

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Türk Edebiyatı İnceleme
ISBN-10:
6258437195
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199148668
Boyut:
16x23
Sayfa Sayısı:
206
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
107,20
Havale/EFT ile: 103,98
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199148668
534830
Edebiyat ve Diğer Güzel Sanatlar  : Ahmet Mithat'tan Tanpınar'a -        2022
Edebiyat ve Diğer Güzel Sanatlar : Ahmet Mithat'tan Tanpınar'a - 2022 #smrgKİTABEVİ
107.20
Botticelli'nin Venüs'ün Doğuşu başta olmak üzere pek çok tablosu ve heykeli yapılmış olan gü-zeller güzeli Venüs, Ahmet Mithat'tan sonra pek çok şair ve yazara ilham kaynağı olacaktır. Yine kadın tasvirleri söz konusu olduğunda Halit Ziya'da Osman Hamdi ve Halil Paşa, Tanpınar'da ise Matisse ve Renoir gibi ressamların tablolarına gitmek mümkündür

İngiliz sanat tarihçisi John Ruskin'in Gotik mimaride rastlantısallığı, kusurluluğu, hayatın akışını bir güzellik unsuru olarak görmesi; yine Japon sanat eleştirmeni Okakura Kakuzo'nun Çayname adlı eserinde çay odalarının mimari yapısı ve sadeliği üzerine söyledikleri, manzarada “nâtamam-lık”, yaşanmışlık ve gölgesellik arayan Ahmet Haşim estetiğini anlaşılır kılmaktadır. Yahya Kemal ve Tanpınar'ın mimari eserlere yükledikleri anlam ise Ahmet Haşim'in pür-sanat anlayışının çok ötesindedir. Onlar estetiği, cemiyet hayatına taşımışlar ve özellikle İstanbul'u merkeze alarak bu coğrafyada vücut bulan Türk-Müslüman kimliğinin macerasını sanat eserle-rinden hareketle anlatmışlardır. Bu metinler bize; bir şiir, bir roman okur gibi mimari eserlerin de okunup onlardan haz alınabileceğini göstermekte ve tarih kitaplarında bulamayacağımız dikkatler sunmaktadır.

Botticelli'nin Venüs'ün Doğuşu başta olmak üzere pek çok tablosu ve heykeli yapılmış olan gü-zeller güzeli Venüs, Ahmet Mithat'tan sonra pek çok şair ve yazara ilham kaynağı olacaktır. Yine kadın tasvirleri söz konusu olduğunda Halit Ziya'da Osman Hamdi ve Halil Paşa, Tanpınar'da ise Matisse ve Renoir gibi ressamların tablolarına gitmek mümkündür

İngiliz sanat tarihçisi John Ruskin'in Gotik mimaride rastlantısallığı, kusurluluğu, hayatın akışını bir güzellik unsuru olarak görmesi; yine Japon sanat eleştirmeni Okakura Kakuzo'nun Çayname adlı eserinde çay odalarının mimari yapısı ve sadeliği üzerine söyledikleri, manzarada “nâtamam-lık”, yaşanmışlık ve gölgesellik arayan Ahmet Haşim estetiğini anlaşılır kılmaktadır. Yahya Kemal ve Tanpınar'ın mimari eserlere yükledikleri anlam ise Ahmet Haşim'in pür-sanat anlayışının çok ötesindedir. Onlar estetiği, cemiyet hayatına taşımışlar ve özellikle İstanbul'u merkeze alarak bu coğrafyada vücut bulan Türk-Müslüman kimliğinin macerasını sanat eserle-rinden hareketle anlatmışlardır. Bu metinler bize; bir şiir, bir roman okur gibi mimari eserlerin de okunup onlardan haz alınabileceğini göstermekte ve tarih kitaplarında bulamayacağımız dikkatler sunmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat