#smrgKİTABEVİ Endişe Nehri Geçiyor -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9789753429467
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Tuncay Birkan
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199160444
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
200 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Cemal Ener
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
126,38
Taksitli fiyat: 9 x 15,45
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199160444
546598
Endişe Nehri Geçiyor -
Endişe Nehri Geçiyor - #smrgKİTABEVİ
126.38
Yirminci yüzyılın ikinci yarısının en önemli Alman filozoflarından biri olarak kabul edilen Blumenberg olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserleriyle tanınmıştır. Endişe Nehri Geçiyor Montaignein Denemeleri veya Adornonun Minima Moraliası gibi bu üslubun doruk örneklerinden biri.

Ortaçağ teolojisinden astrofiziğe çok geniş bir alanı kat eden Blumenberg bir düşünce tarihi detektifi gibi farklı farklı birçok alandan ipuçlarının metafor ve anekdotların gemi kazası imgelerinin dünyaya düzen verme girişimlerinin Leibniz Goethe Simmel Thomas Mann gibi yazarların hayatlarından önemsiz görünen olayların izini sürerek insanın faniliğini anlamlandırmaya insanlığın kendini gerçekliğin mutlaklığından kurtarabilmek için yaptığı girişimlerin tümü olarak kavradığı kültürün öneminin altını çizmeye çalışıyor. Ayrıca insanlığın kendini gerçekliğin mutlaklığından kurtarabilmek için yaptığı girişimlerin tümü olarak kavradığı kültürün öneminin altını çizmeye çalışıyor. Blumenberg, olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserleriyle tanınıyor.

İÇİNDEKİLER

Denizciliğin Tehlikeleri
Denize Sövgü
Karaya Profesyonelce Oturmak
Düşmanlar
Göze Çarpmamak
Gemide Bir Zındık, Adriyatik'te ve Tuna Sularında
Deniz Tehlikesinin Keskinleştirilmiş Vaka Yorumu
Batan Gemide Yüzme Bilmemek
Harfiyen Anlaşılmış Bir Kurtarılma Vaadi
Kurtarılmaktan Tam Vaktinde Caymak
Gene İncir İştahı
Denizin Ölümcül Sükûneti

Muhtemel Kayıplar
Batanlar Sayesinde Kurtulmak
Darwin'in Gemi İncili
Gerçeklik Kaybının Hareketleri
Anlamsızlık Şüphesi
Ruhların Huzursuzluğu
Son Yargı'nın Kaybı
Bilgi Usancı
Anlam İhtiyacının Yan Etkileri
Ulaşılmaz Olanın Kalıntıları
Kült Kurbanlarının Sonuncusu: Can Sıkıntısı
Adlar, Yükler ve Kayıplar Dayatıyor
Batmadan Kurtarılmak

Temel Farklılıklar
Temel ve Zemin ve Dip: Dibe Vurmak, Temeline İnmek,
Sağlam Zeminde Durmak
Sabit ve Sübut
İnşaat Alanı
Tarım Toprağı
Bataklık
"Asfalt" ve "Bataklık" - Bir Düalizm
Temellerin Altında
Terra Inviolata
Gemide o Bir Metaforun Dönüşümleri

Dünya Düzeni Gibi Bir Şey
Fazlasıyla Basit Kalıpların Sırrı
Gelmeyen Zamanındalık
Suç Kabiliyeti
Görünürlük
Sapa Yollar
Kral Pirus o Hayat: Bir Sapa Yol
Kader Sistematiği
Bir Melankoli Vakası
Sınır Direği ve Mezar Taşı o Bir Şeytanın Dünya Talimatı
Hiçliğin Üç Derece Üzerinde Kuramsal Hakaret ve Tesellilerin Sembolizmine Dair
Dünya Hükmü
Rahmetliler İçin Bir Çekince o Malte Laurids Brigge'nin
Bir Yan Düşüncesine Çıkış
Beklenmedik Örtüşme

Kaçırılmış Buluşmalar
Kaçırılmış Buluşmaların Kaçmazlığına Dair Mesel
Pek Çok Yerde
Rodos'ta
Roma'da
Roma'da, Bir Süre Sonra
Viyana'da
Frankfurt'ta
Yaylada
Jena'da
Doğu'da
Zirve Konuşmaları
Hebbel Schopenhauer'le
Proust ve Joyce

Daseın'ın Endişesi
Endişenin Narsisizmi: Uçucu Bir Yansımanın Yaratığı
Dasein'ın Temel Endişesi
Nihai Bir Benzersizlik Endişesi
Varlığa Layık Olma Endişesi
Akıl İçin Endişelenmek
Mutluluk Tedarikleri
Endişe Nesnelse, Mutluluk Öznel Olmak Zorundadır
Gergin Dünya İlişkileri Henüz Doğrulanmamış Bir Sonsöz

Hans Blumenberg (1920-1996) Alman filozof. 1939 yılında tam üniversite eğitimine başlayacakken Nazilerce "yarı-Yahudi" damgası yediği için 2. Dünya Savaşı boyunca bölük pörçük sürdürmek zorunda kaldığı felsefe, Alman dili ve klasik filoloji eğitimini 1945 yılında girdiği Hamburg Üniversitesi'nde tamamlayabildi. Kiel, Hamburg, Gießen, Bochum ve en son olarak da Münster üniversitelerinde dersler verdi. Mainz'daki Bilimler ve Sanatlar Akademisi ile Paris' teki Uluslararası Felsefe Enstitüsü'nün üyelerindendi.

Yirminci yüzyılın ikinci yarısının en önemli ve en sıradışı Alman filozoflarından biri olarak kabul edilen Blumenberg'in olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserlerinin temel konusu, insanın tarihi nasıl deneyimlediği meselesi, buna bağlı olarak da tarihin retoriği ve metaforlarıdır. Daha ilk metinlerinden Paradigmen zu einer Metaphorologie'de (1960, Bir Metaforoloji İçin Paradigmalar) "mutlak metaforlar" kavramını, düşünce tarihi ve felsefeden örneklerle inceler. Bu metnin kurucu fikrini daha sonraları, bilgi teorilerindeki ışık metaforlarını, deniz yolculuğu metaforlarını (Schiffbruch mit Zuschauer, 1979; Gemi Batıyor Seyrediyorlar, Dost Kitabevi, 2002) ve kitap ve okuma metaforlarını (Lesbarkeit der Welt, Dünyanın Okunaklılığı, 1979) ele aldığı eserlerinde enine boyuna genişletmiştir.

Blumenberg'in felsefe tarihi alanında, bir "tarih fenomenolojisi" geliştirdiği iki temel çalışmasının (Die Legitimität der Neuzeit/ Modern Çağın Meşruluğu, 1966; Die Genesis der kopernikanischen Welt/Kopernik Dünyasının Kökeni, 1975) odak noktası ortaçağın sonu ile Rönesans'ın başlangıcı arasındaki eşik dönemdir. Endişe Nehri Geçiyor, Arbeit am Mythos (1986, Mit Üstüne Çalışma) ve Höhlenausgänge (1989, Mağaradan Çıkış) gibi son dönem eserlerinde yine metafor kavramına dönerek mitleri eleştirel bir yapıbozuma tabi tutar. Diğer eserleri arasında Lebenszeit und Weltzeit (1986, Hayat Zamanı ve Dünya Zamanı), Begriffe in Geschichten (1998, Tarihte Kavramlar), Beschreibung des Menschen (2006, İnsanın Tarifi) ve Theorie der Lebenswelt (2010, Yaşam Dünyası Teorisi) sayılabilir.

Yirminci yüzyılın ikinci yarısının en önemli Alman filozoflarından biri olarak kabul edilen Blumenberg olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserleriyle tanınmıştır. Endişe Nehri Geçiyor Montaignein Denemeleri veya Adornonun Minima Moraliası gibi bu üslubun doruk örneklerinden biri.

Ortaçağ teolojisinden astrofiziğe çok geniş bir alanı kat eden Blumenberg bir düşünce tarihi detektifi gibi farklı farklı birçok alandan ipuçlarının metafor ve anekdotların gemi kazası imgelerinin dünyaya düzen verme girişimlerinin Leibniz Goethe Simmel Thomas Mann gibi yazarların hayatlarından önemsiz görünen olayların izini sürerek insanın faniliğini anlamlandırmaya insanlığın kendini gerçekliğin mutlaklığından kurtarabilmek için yaptığı girişimlerin tümü olarak kavradığı kültürün öneminin altını çizmeye çalışıyor. Ayrıca insanlığın kendini gerçekliğin mutlaklığından kurtarabilmek için yaptığı girişimlerin tümü olarak kavradığı kültürün öneminin altını çizmeye çalışıyor. Blumenberg, olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserleriyle tanınıyor.

İÇİNDEKİLER

Denizciliğin Tehlikeleri
Denize Sövgü
Karaya Profesyonelce Oturmak
Düşmanlar
Göze Çarpmamak
Gemide Bir Zındık, Adriyatik'te ve Tuna Sularında
Deniz Tehlikesinin Keskinleştirilmiş Vaka Yorumu
Batan Gemide Yüzme Bilmemek
Harfiyen Anlaşılmış Bir Kurtarılma Vaadi
Kurtarılmaktan Tam Vaktinde Caymak
Gene İncir İştahı
Denizin Ölümcül Sükûneti

Muhtemel Kayıplar
Batanlar Sayesinde Kurtulmak
Darwin'in Gemi İncili
Gerçeklik Kaybının Hareketleri
Anlamsızlık Şüphesi
Ruhların Huzursuzluğu
Son Yargı'nın Kaybı
Bilgi Usancı
Anlam İhtiyacının Yan Etkileri
Ulaşılmaz Olanın Kalıntıları
Kült Kurbanlarının Sonuncusu: Can Sıkıntısı
Adlar, Yükler ve Kayıplar Dayatıyor
Batmadan Kurtarılmak

Temel Farklılıklar
Temel ve Zemin ve Dip: Dibe Vurmak, Temeline İnmek,
Sağlam Zeminde Durmak
Sabit ve Sübut
İnşaat Alanı
Tarım Toprağı
Bataklık
"Asfalt" ve "Bataklık" - Bir Düalizm
Temellerin Altında
Terra Inviolata
Gemide o Bir Metaforun Dönüşümleri

Dünya Düzeni Gibi Bir Şey
Fazlasıyla Basit Kalıpların Sırrı
Gelmeyen Zamanındalık
Suç Kabiliyeti
Görünürlük
Sapa Yollar
Kral Pirus o Hayat: Bir Sapa Yol
Kader Sistematiği
Bir Melankoli Vakası
Sınır Direği ve Mezar Taşı o Bir Şeytanın Dünya Talimatı
Hiçliğin Üç Derece Üzerinde Kuramsal Hakaret ve Tesellilerin Sembolizmine Dair
Dünya Hükmü
Rahmetliler İçin Bir Çekince o Malte Laurids Brigge'nin
Bir Yan Düşüncesine Çıkış
Beklenmedik Örtüşme

Kaçırılmış Buluşmalar
Kaçırılmış Buluşmaların Kaçmazlığına Dair Mesel
Pek Çok Yerde
Rodos'ta
Roma'da
Roma'da, Bir Süre Sonra
Viyana'da
Frankfurt'ta
Yaylada
Jena'da
Doğu'da
Zirve Konuşmaları
Hebbel Schopenhauer'le
Proust ve Joyce

Daseın'ın Endişesi
Endişenin Narsisizmi: Uçucu Bir Yansımanın Yaratığı
Dasein'ın Temel Endişesi
Nihai Bir Benzersizlik Endişesi
Varlığa Layık Olma Endişesi
Akıl İçin Endişelenmek
Mutluluk Tedarikleri
Endişe Nesnelse, Mutluluk Öznel Olmak Zorundadır
Gergin Dünya İlişkileri Henüz Doğrulanmamış Bir Sonsöz

Hans Blumenberg (1920-1996) Alman filozof. 1939 yılında tam üniversite eğitimine başlayacakken Nazilerce "yarı-Yahudi" damgası yediği için 2. Dünya Savaşı boyunca bölük pörçük sürdürmek zorunda kaldığı felsefe, Alman dili ve klasik filoloji eğitimini 1945 yılında girdiği Hamburg Üniversitesi'nde tamamlayabildi. Kiel, Hamburg, Gießen, Bochum ve en son olarak da Münster üniversitelerinde dersler verdi. Mainz'daki Bilimler ve Sanatlar Akademisi ile Paris' teki Uluslararası Felsefe Enstitüsü'nün üyelerindendi.

Yirminci yüzyılın ikinci yarısının en önemli ve en sıradışı Alman filozoflarından biri olarak kabul edilen Blumenberg'in olağanüstü felsefi ve teolojik bilgi birikimini yansıttığı ve has denemecilere özgü ironik üslubuyla kaleme aldığı eserlerinin temel konusu, insanın tarihi nasıl deneyimlediği meselesi, buna bağlı olarak da tarihin retoriği ve metaforlarıdır. Daha ilk metinlerinden Paradigmen zu einer Metaphorologie'de (1960, Bir Metaforoloji İçin Paradigmalar) "mutlak metaforlar" kavramını, düşünce tarihi ve felsefeden örneklerle inceler. Bu metnin kurucu fikrini daha sonraları, bilgi teorilerindeki ışık metaforlarını, deniz yolculuğu metaforlarını (Schiffbruch mit Zuschauer, 1979; Gemi Batıyor Seyrediyorlar, Dost Kitabevi, 2002) ve kitap ve okuma metaforlarını (Lesbarkeit der Welt, Dünyanın Okunaklılığı, 1979) ele aldığı eserlerinde enine boyuna genişletmiştir.

Blumenberg'in felsefe tarihi alanında, bir "tarih fenomenolojisi" geliştirdiği iki temel çalışmasının (Die Legitimität der Neuzeit/ Modern Çağın Meşruluğu, 1966; Die Genesis der kopernikanischen Welt/Kopernik Dünyasının Kökeni, 1975) odak noktası ortaçağın sonu ile Rönesans'ın başlangıcı arasındaki eşik dönemdir. Endişe Nehri Geçiyor, Arbeit am Mythos (1986, Mit Üstüne Çalışma) ve Höhlenausgänge (1989, Mağaradan Çıkış) gibi son dönem eserlerinde yine metafor kavramına dönerek mitleri eleştirel bir yapıbozuma tabi tutar. Diğer eserleri arasında Lebenszeit und Weltzeit (1986, Hayat Zamanı ve Dünya Zamanı), Begriffe in Geschichten (1998, Tarihte Kavramlar), Beschreibung des Menschen (2006, İnsanın Tarifi) ve Theorie der Lebenswelt (2010, Yaşam Dünyası Teorisi) sayılabilir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 65,72    131,44   
3 44,65    133,96   
6 22,75    136,49   
9 15,45    139,02   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,38    126,38   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat