#smrgKİTABEVİ Epik Tiyatro -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Can Matbaacılık
Dizi Adı:
Tiyatro 8
ISBN-10:
9786051031330
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199145238
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
272 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Çeviren:
Kamuran Şipal
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
142,00
Havale/EFT ile: 137,74
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199145238
531403
Epik Tiyatro -
Epik Tiyatro - #smrgKİTABEVİ
142.00
Epik tiyatro' anlayışı 20. yüzyılın büyük 11 tiyatrocularından Alman şair ve oyun yazan Bertolt Brecht tarafından geliştirildi ve kendi çağında çok büyük tartışmalara çekişmelere yol açtığı gibi 'epik tiyatro' üzerine hararetli tartışmalar yer yer bugün de devam ediyor.

Brecht bu 'devrimci' yenilikle tiyatroya dramatik tiyatro seyircisinin aşina olduğu ve eski düzene bağlı kalan elitist Aristotelesçi oyun anlayışının karşısında seyirciyi bir müdahil olarak temsile dahil eden yabancılaştırma efektini devreye sokarak hem mizahı hem de düşünmeyi canlandıran ve konudan ziyade hikaye etmeye yoğunlaşan bir yorum katmıştır.

Brecht'in kendi sözleriyle epik tiyatro seyirciyi gözlemci olarak görüp onun aktif bir durumda kalmasını ister hem seyircinin birtakım yargılara varması hem de ona bir dünya görüşünün iletilmesi sağlanır insan değişmez bir varlık olarak düşünülmeyip bilakis inceleme konusu yapılır ve hem değişmesi hem de değiştirmesi arzu edilir eski tiyatronun düz olay örgüsünün yerine olaylara eğriler çizdirip sıçramalı bir seyir izlemesi gözetilir en önemlisi düşüncenin belirleyiciliği karşısında toplumsal varoluşun belirleyiciliği vurgulanıp duygunun yerine aklın egemen kılınması savunulur...

Bütün bu öğeler biraraya getirildiğinde epik tiyatroda seyirci bireysel bir varlık olarak temsilde gördüğü olayların içinde duygusal bir kırılganlık içerisinde dağılıp yok olmayacak bilakis toplumsal bir varlık olarak olayın mümkün olduğunca karşısında durup etkileyen ve dönüşen bir özne olarak öne çıkarılacaktır...

Epik tiyatro' anlayışı 20. yüzyılın büyük 11 tiyatrocularından Alman şair ve oyun yazan Bertolt Brecht tarafından geliştirildi ve kendi çağında çok büyük tartışmalara çekişmelere yol açtığı gibi 'epik tiyatro' üzerine hararetli tartışmalar yer yer bugün de devam ediyor.

Brecht bu 'devrimci' yenilikle tiyatroya dramatik tiyatro seyircisinin aşina olduğu ve eski düzene bağlı kalan elitist Aristotelesçi oyun anlayışının karşısında seyirciyi bir müdahil olarak temsile dahil eden yabancılaştırma efektini devreye sokarak hem mizahı hem de düşünmeyi canlandıran ve konudan ziyade hikaye etmeye yoğunlaşan bir yorum katmıştır.

Brecht'in kendi sözleriyle epik tiyatro seyirciyi gözlemci olarak görüp onun aktif bir durumda kalmasını ister hem seyircinin birtakım yargılara varması hem de ona bir dünya görüşünün iletilmesi sağlanır insan değişmez bir varlık olarak düşünülmeyip bilakis inceleme konusu yapılır ve hem değişmesi hem de değiştirmesi arzu edilir eski tiyatronun düz olay örgüsünün yerine olaylara eğriler çizdirip sıçramalı bir seyir izlemesi gözetilir en önemlisi düşüncenin belirleyiciliği karşısında toplumsal varoluşun belirleyiciliği vurgulanıp duygunun yerine aklın egemen kılınması savunulur...

Bütün bu öğeler biraraya getirildiğinde epik tiyatroda seyirci bireysel bir varlık olarak temsilde gördüğü olayların içinde duygusal bir kırılganlık içerisinde dağılıp yok olmayacak bilakis toplumsal bir varlık olarak olayın mümkün olduğunca karşısında durup etkileyen ve dönüşen bir özne olarak öne çıkarılacaktır...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat