#smrgSAHAF Ergin İnan - 2017

Editör:
Sertaç Dinçer
Kapak Tasarım:
Ulaş Uğur
Kondisyon:
Yeni Gibi
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Sevil Dolmacı
Basıldığı Matbaa:
A4 Ofset
Hazırlayan:
Veysel Uğurlu
Metin:
Dr.Elisabeth Wagner, Zeynep Yasa Yaman
Stok Kodu:
1199068802
Boyut:
26x34
Sayfa Sayısı:
540 s., 600 resim
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Kapak Türü:
Ciltli Şömizli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe - İngilizce
Kategori:
0,00
1199068802
454726
Ergin İnan -        2017
Ergin İnan - 2017 #smrgSAHAF
0.00
Ergin inan, profesyonel sanat hayatına 1960'lı yıllarda başladı. Türkiye o yıllarda, yeni siyasal dönem ile toplum ve insana yönelen bir tavır içine girdi. Sanat alanında da figüratif eğilimler öne geçti. Sanatçılar biçim-içerik birlikteliğinin çözümü üzerine yoğunlaştı. Akademide, geleneksel figüratif resme ve biçimsel soyut araştırmalara karşı tavır alan bir grup öğrenci ve genç sanatçı, 1960 - 1970'lerdan itibaren, "Yeni Figürasyon" eğilimi çevresinde özgür arayışlara yöneldi. 1960'lı yıllarda Avrupa'da ortaya çıkan "Yeni Figürasyon" akımı, Çağdaş Türk resmi alanında, bu akıma koşut olarak dışavurumcu-sürrealist ve toplumsal-eleştirel-gerçekçi yönlerde gelişme gösterdi. Ergin İnan'ın sanatı, bu siyasal ortamda ve yeni sanat akımı içinde gelişti. İnan'ın Almanya ve Türkiye arasındaki ge/-g/t'leri, yaşadığı olaylar ve durumlar resimlerinde kendisine özgü bir dil geliştirmesini sağladı.

Ergin İnan'ın sanatsal anlayışının ana damarlarından bahsedecek olursak, grotesk figürler, onun iç hesaplaşmalarının bir ürünü olarak sanat hayatı içinde hep var oldu. Böcekler ise 60'larda hocasına yazdığı bir mektup ile ortaya çıkmış olsa da bugün resimlerinin vazgeçilmez detayları / formları arasına girdi. Yazılar, kitap sayfaları, kolajlar onun Doğu/Batı edebiyatı ve mistisizmi ile kurduğu ve sonunda kendi içselyolculuğuna bağlandığı bir çeşit "iç dökme"ye dönüştü. Çağdaş Türk sanatı tarihi için bir mihenk taşı olmuş İnan'ın, 80'larda başladığı sanat serüveni bugün yarım asrı devirdi ve günümüzde de önemini ve özgünlüğünü korumaktadır.

Önemli koleksiyonlarda ve müzelerde yerini alan İnan eserleri, kuşaktan kuşağa geçen bir ilgi ve beğeni ile izlenmeye devam etmektedir. Sevil Dolmacı Sanat Danışmanlığı olarak sanat tarihine katkı sağlamak amacıyla sanatçımız Ergin inan'a sanat yaşamının 50. yılında, tüm arşivini topladığımız bu kitabı armağan ediyoruz. Ayrıca resimlerindeki özgün üslup anlayışı ve sanatsal tavrı ile Çağdaş Türk sanatının gelişimine katkı sağlayan Ergin İnan'a bu kitap vesilesi ile teşekkür etmek istedik.

Bunun yanı sıra kitap arşiv toplama esnasında bizlere yardımcı olan İstanbul Modern, Demsa Koleksiyonu, Arzu-Ömer Sabancı Koleksiyonu, Ömer Dinçkök Koleksiyonu, Mahmut Özgener Koleksiyonu, Serdar-Serpil Kitapçı Koleksiyonu gibi daha adını sayamadığımız pek çok önemli koleksiyon ve koleksiyonere teşekkür ederiz.

Çağdaş Türk sanatı tarihine Kaynak Kitap olarak projelendirilen bu yayın, Ergin İnan'ın 50. sanat yılı onuruna hazırlanmıştır.

**

Ergin İnan's professional art career began in the 60's. Back in those years, Turkey had entered a new political era and adopted a closer approach towards people and society. Also in the field of art, figurative tendencies had come to the fore. Artists concentrated on the form-content unity resolution. Starting from the 60's and 70's, a group of Academy students and young artists who took a stand against traditional figurative paintings and formal abstract researches, turned to free quests on a "New Figurative" tendency. The "New Figurative" movement, which emerged in Europe in the 60's has developed in expressive parallelism-surrealism and social-critical-realistic directions within Contemporary Turkish painting. Ergin inan's art has progressed in such a political environment and within the new art movement, inan's toing and froing between Germany and Turkey, as well as the events and situations he experienced enabled him to develop a peculiar language in his paintings. As for the insects, although they appeared in the 60's in a letter İnan wrote to his teacher, they quickly became indispensable details/forms of his paintings. The writings, book pages and collages turned into a kind of an "outpouring" that he built with Eastern / Western literature and mysticism, and that he eventually connected to his inner journey. The art adventure of İnan, considered to be a milestone in Contemporary Turkish Art and that started in the 60's has preserved its importance and originality for more than halfa century. His works that were displayed in important collections and museums, keep on winning recognition and appreciation from generation to generation. As Sevil Dolmacı Art Consultancy, in order to contribute to the history of art, we are presenting this book as a dedication to Ergin inan's 50th year in art. On the occasion of this book, we also wanted to thank Ergin İnan who contributed to the development of Contemporary Turkish Art with his unique style and artistic conduct.

We would also like to thank Istanbul Modern, Demsa Collection, Arzu-Ömer Sabancı Collection, Ömer Dinçkök Collection, Mahmut Özgener Collection, Serdar-Serpil Kitapçı Collection and many more valuable collections and collectors who we are unable to enumerate here, and who helped us during our data collection for the book.

This publication, designed as a Reference Book for the history of Contemporary Turkish Art, was prepared in honor of Ergin inan's 50th year in art.

Ergin inan, profesyonel sanat hayatına 1960'lı yıllarda başladı. Türkiye o yıllarda, yeni siyasal dönem ile toplum ve insana yönelen bir tavır içine girdi. Sanat alanında da figüratif eğilimler öne geçti. Sanatçılar biçim-içerik birlikteliğinin çözümü üzerine yoğunlaştı. Akademide, geleneksel figüratif resme ve biçimsel soyut araştırmalara karşı tavır alan bir grup öğrenci ve genç sanatçı, 1960 - 1970'lerdan itibaren, "Yeni Figürasyon" eğilimi çevresinde özgür arayışlara yöneldi. 1960'lı yıllarda Avrupa'da ortaya çıkan "Yeni Figürasyon" akımı, Çağdaş Türk resmi alanında, bu akıma koşut olarak dışavurumcu-sürrealist ve toplumsal-eleştirel-gerçekçi yönlerde gelişme gösterdi. Ergin İnan'ın sanatı, bu siyasal ortamda ve yeni sanat akımı içinde gelişti. İnan'ın Almanya ve Türkiye arasındaki ge/-g/t'leri, yaşadığı olaylar ve durumlar resimlerinde kendisine özgü bir dil geliştirmesini sağladı.

Ergin İnan'ın sanatsal anlayışının ana damarlarından bahsedecek olursak, grotesk figürler, onun iç hesaplaşmalarının bir ürünü olarak sanat hayatı içinde hep var oldu. Böcekler ise 60'larda hocasına yazdığı bir mektup ile ortaya çıkmış olsa da bugün resimlerinin vazgeçilmez detayları / formları arasına girdi. Yazılar, kitap sayfaları, kolajlar onun Doğu/Batı edebiyatı ve mistisizmi ile kurduğu ve sonunda kendi içselyolculuğuna bağlandığı bir çeşit "iç dökme"ye dönüştü. Çağdaş Türk sanatı tarihi için bir mihenk taşı olmuş İnan'ın, 80'larda başladığı sanat serüveni bugün yarım asrı devirdi ve günümüzde de önemini ve özgünlüğünü korumaktadır.

Önemli koleksiyonlarda ve müzelerde yerini alan İnan eserleri, kuşaktan kuşağa geçen bir ilgi ve beğeni ile izlenmeye devam etmektedir. Sevil Dolmacı Sanat Danışmanlığı olarak sanat tarihine katkı sağlamak amacıyla sanatçımız Ergin inan'a sanat yaşamının 50. yılında, tüm arşivini topladığımız bu kitabı armağan ediyoruz. Ayrıca resimlerindeki özgün üslup anlayışı ve sanatsal tavrı ile Çağdaş Türk sanatının gelişimine katkı sağlayan Ergin İnan'a bu kitap vesilesi ile teşekkür etmek istedik.

Bunun yanı sıra kitap arşiv toplama esnasında bizlere yardımcı olan İstanbul Modern, Demsa Koleksiyonu, Arzu-Ömer Sabancı Koleksiyonu, Ömer Dinçkök Koleksiyonu, Mahmut Özgener Koleksiyonu, Serdar-Serpil Kitapçı Koleksiyonu gibi daha adını sayamadığımız pek çok önemli koleksiyon ve koleksiyonere teşekkür ederiz.

Çağdaş Türk sanatı tarihine Kaynak Kitap olarak projelendirilen bu yayın, Ergin İnan'ın 50. sanat yılı onuruna hazırlanmıştır.

**

Ergin İnan's professional art career began in the 60's. Back in those years, Turkey had entered a new political era and adopted a closer approach towards people and society. Also in the field of art, figurative tendencies had come to the fore. Artists concentrated on the form-content unity resolution. Starting from the 60's and 70's, a group of Academy students and young artists who took a stand against traditional figurative paintings and formal abstract researches, turned to free quests on a "New Figurative" tendency. The "New Figurative" movement, which emerged in Europe in the 60's has developed in expressive parallelism-surrealism and social-critical-realistic directions within Contemporary Turkish painting. Ergin inan's art has progressed in such a political environment and within the new art movement, inan's toing and froing between Germany and Turkey, as well as the events and situations he experienced enabled him to develop a peculiar language in his paintings. As for the insects, although they appeared in the 60's in a letter İnan wrote to his teacher, they quickly became indispensable details/forms of his paintings. The writings, book pages and collages turned into a kind of an "outpouring" that he built with Eastern / Western literature and mysticism, and that he eventually connected to his inner journey. The art adventure of İnan, considered to be a milestone in Contemporary Turkish Art and that started in the 60's has preserved its importance and originality for more than halfa century. His works that were displayed in important collections and museums, keep on winning recognition and appreciation from generation to generation. As Sevil Dolmacı Art Consultancy, in order to contribute to the history of art, we are presenting this book as a dedication to Ergin inan's 50th year in art. On the occasion of this book, we also wanted to thank Ergin İnan who contributed to the development of Contemporary Turkish Art with his unique style and artistic conduct.

We would also like to thank Istanbul Modern, Demsa Collection, Arzu-Ömer Sabancı Collection, Ömer Dinçkök Collection, Mahmut Özgener Collection, Serdar-Serpil Kitapçı Collection and many more valuable collections and collectors who we are unable to enumerate here, and who helped us during our data collection for the book.

This publication, designed as a Reference Book for the history of Contemporary Turkish Art, was prepared in honor of Ergin inan's 50th year in art.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat