II. bölüm, Ermeni Ulusal Demokratik Hareketi başlığını taşıyor. Ermeni ulusal hareketinin oluşumu, Türk, Yunan, Kürt, Asur ve Balkan toplumlarıyla ilişki ve etkileşimleri içinde ele alınmaya çalışılıyor.
‘Jenosit 1915' başlığını taşıyan III. bölüm, tümüyle soykırım olgusunun oluş ve sonuçlarına odaklanıyor. Tehcir kanunu ve uygulanışı, soykırımdaki siyasi, toplumsal ve kurumsal sorumluluklar; İttihat ve Terakki, Teşkilat-ı Mahsusa, Hamidiye Alayları, Alman Askeri varlığı, bu bölümün tartıştığı başlıklar. Bu bölümde üç ayrı örnek olay üzerinde ayrıntılı olarak durulmakta: Bediüzzaman'ın Teşkilat-ı Mahsusa ile ilşkisi, Hacı Musa Bey prototipi ve Sabiha Gökçen örnek olayı...
IV. bölümde ‘Kemalist İktidar ve Batı Ermenistan'ın İşgali' başlığı altında, Bolşevik Devrimi, I. Dünya Savaşı'nın sona ermesi, Sevr ve Lozan barış görüşmeleri ile gelişen süreçlerde Kemalist hareketin gelişmesi, Bolşeviklerin ilişkileri, Kürt-Ermeni ittifak arayışları, Kürt ulusal başkaldırılarının başlaması gibi olgular yer alıyor.
‘Cumhuriyet'in Etnik Yok Etme ve Yayılma Politikaları' başlığı altında V. bölümde Nasturilerin Hakkari'den çıkarılması; ‘Mübadele' ile Ön Asya'daki Rum varlığının silinmesi; Antakya'nın [Hatay] ilhak edilmesi; Kürt direnişlerinin ‘tedip ve tenkil'i, ‘Mecburi iskan' ve asimilasyon politikaları; ‘Varlık Vergisi', ‘Struma olayı', Türkiye'nin ‘Kristal Gece'si 6-7 Eylül Olayları', Kıbrıs'ın kuzeyinin işgal edilmesi gibi konu başlıkları yer alıyor.
VI. bölümde Sonuç olarak ‘Soykırım ve Etnik Yok Etme Politikalarının Tartışılması' yer almakta.
Kitabın sonunda ‘İsmi Değiştirilen Yerleşim Yerlerinin Etimolojik Kökenleri' başlığı taşıyan ‘Ek' bölümde, isimleri Türkçeleştirilmeye çalışılan yerleşim yerleri isimlerinin asılları; Ermenice, Kürtçe, Yunanca, Süryanice, Arapça, Farsça öz anlamları verilmeye çalışılmaktadır.” (Arka kapaktan)
II. bölüm, Ermeni Ulusal Demokratik Hareketi başlığını taşıyor. Ermeni ulusal hareketinin oluşumu, Türk, Yunan, Kürt, Asur ve Balkan toplumlarıyla ilişki ve etkileşimleri içinde ele alınmaya çalışılıyor.
‘Jenosit 1915' başlığını taşıyan III. bölüm, tümüyle soykırım olgusunun oluş ve sonuçlarına odaklanıyor. Tehcir kanunu ve uygulanışı, soykırımdaki siyasi, toplumsal ve kurumsal sorumluluklar; İttihat ve Terakki, Teşkilat-ı Mahsusa, Hamidiye Alayları, Alman Askeri varlığı, bu bölümün tartıştığı başlıklar. Bu bölümde üç ayrı örnek olay üzerinde ayrıntılı olarak durulmakta: Bediüzzaman'ın Teşkilat-ı Mahsusa ile ilşkisi, Hacı Musa Bey prototipi ve Sabiha Gökçen örnek olayı...
IV. bölümde ‘Kemalist İktidar ve Batı Ermenistan'ın İşgali' başlığı altında, Bolşevik Devrimi, I. Dünya Savaşı'nın sona ermesi, Sevr ve Lozan barış görüşmeleri ile gelişen süreçlerde Kemalist hareketin gelişmesi, Bolşeviklerin ilişkileri, Kürt-Ermeni ittifak arayışları, Kürt ulusal başkaldırılarının başlaması gibi olgular yer alıyor.
‘Cumhuriyet'in Etnik Yok Etme ve Yayılma Politikaları' başlığı altında V. bölümde Nasturilerin Hakkari'den çıkarılması; ‘Mübadele' ile Ön Asya'daki Rum varlığının silinmesi; Antakya'nın [Hatay] ilhak edilmesi; Kürt direnişlerinin ‘tedip ve tenkil'i, ‘Mecburi iskan' ve asimilasyon politikaları; ‘Varlık Vergisi', ‘Struma olayı', Türkiye'nin ‘Kristal Gece'si 6-7 Eylül Olayları', Kıbrıs'ın kuzeyinin işgal edilmesi gibi konu başlıkları yer alıyor.
VI. bölümde Sonuç olarak ‘Soykırım ve Etnik Yok Etme Politikalarının Tartışılması' yer almakta.
Kitabın sonunda ‘İsmi Değiştirilen Yerleşim Yerlerinin Etimolojik Kökenleri' başlığı taşıyan ‘Ek' bölümde, isimleri Türkçeleştirilmeye çalışılan yerleşim yerleri isimlerinin asılları; Ermenice, Kürtçe, Yunanca, Süryanice, Arapça, Farsça öz anlamları verilmeye çalışılmaktadır.” (Arka kapaktan)