Daha önce derlediğim Eskişehir türküleri içinde semah da bulunuyordu. Bunlardan iki tanesi EFMD'de yayınlamıştım. Kaynak taramalarında ve TRT. THM. repertuarındaki 2786 yaratı içinde hiçbir Eskişehir semah notasına rastlayamadım.
1981 yılında derlediğim, "nefesler - semahlar" I ve II nolu kaset bantlarında bulunan 6 semahı notaya aktardım. Alan araştırması için Şubat 1988'de Eskişehir'de bulundum. Daha önce tanış bulunduğum 11 yardımcı kişi aracılığı ile 8 kaynak kişiden 22 semah ezgisini kaset banda saptadım.
Yüzyüze görüşmelerde, kaynak kişilerin bilgi verirken çekingen davrandıklarını gördüm. Ancak, daha fazla bilgi edinmek için zorlamalarda da bulunmadım. Yardımcı kişilerden bilgi istediğimde, tarikatın önde gelen kişilerini önerdiler ve bunlar kaynak kişilerim oldu.
Her kaynak kişinin evinde semah dönüldü. Fakat, Benesh hareket notalama, koreografi vb. konular bilinmediğinden hareketler kağıda aktarılamadı.
Konu, ezgiyle ilgili olduğundan, semahların sözlerini yazarak çalışmanın sayfa sayısını çoğaltmaktan sakındım. Notaların altındaki sözlerle yetindim.
Çözümleme yöntemine değişik bir bakış açısı getirmeye çalıştım. Daha önce incelenmeyen atım süresi ve söz düzümü konularında da inceleme yaptım. (Önsözden)
Daha önce derlediğim Eskişehir türküleri içinde semah da bulunuyordu. Bunlardan iki tanesi EFMD'de yayınlamıştım. Kaynak taramalarında ve TRT. THM. repertuarındaki 2786 yaratı içinde hiçbir Eskişehir semah notasına rastlayamadım.
1981 yılında derlediğim, "nefesler - semahlar" I ve II nolu kaset bantlarında bulunan 6 semahı notaya aktardım. Alan araştırması için Şubat 1988'de Eskişehir'de bulundum. Daha önce tanış bulunduğum 11 yardımcı kişi aracılığı ile 8 kaynak kişiden 22 semah ezgisini kaset banda saptadım.
Yüzyüze görüşmelerde, kaynak kişilerin bilgi verirken çekingen davrandıklarını gördüm. Ancak, daha fazla bilgi edinmek için zorlamalarda da bulunmadım. Yardımcı kişilerden bilgi istediğimde, tarikatın önde gelen kişilerini önerdiler ve bunlar kaynak kişilerim oldu.
Her kaynak kişinin evinde semah dönüldü. Fakat, Benesh hareket notalama, koreografi vb. konular bilinmediğinden hareketler kağıda aktarılamadı.
Konu, ezgiyle ilgili olduğundan, semahların sözlerini yazarak çalışmanın sayfa sayısını çoğaltmaktan sakındım. Notaların altındaki sözlerle yetindim.
Çözümleme yöntemine değişik bir bakış açısı getirmeye çalıştım. Daha önce incelenmeyen atım süresi ve söz düzümü konularında da inceleme yaptım. (Önsözden)