#smrgKİTABEVİ Faşizmin Etkisinde Türkiye'de Sinema (1939 - 1945) -

Kondisyon:
Yeni
Yayın Yönetmeni:
Ufuk Matbaası
Basıldığı Matbaa:
Ufuk Matbaası
Dizi Adı:
Sinema
ISBN-10:
9789755535500
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199148842
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
360
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
330,00
Havale/EFT ile: 320,10
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199148842
535004
Faşizmin Etkisinde Türkiye'de Sinema (1939 - 1945) -
Faşizmin Etkisinde Türkiye'de Sinema (1939 - 1945) - #smrgKİTABEVİ
330.00
Türkiye'de sinemalarda ırkçı-milliyetçi ve faşizan filmler gösterildiğinde ilk bilinçli tepkileri Orhan Selim ve Mümtaz Osman takma adları ile yazılar yazan Nazım Hikmet vermiştir.

1930-50 yıllarında Cemil Filmer'in bir anısı, Türkiye sinemasında faşizmin etkisini anlamak açısından öğreticidir.

Alman konsolosluğundan gelen rütbeli kişiler faşizmi eleştiren filmleri gösterdiği için Cemil Beyi ofisinde tehdit etmişler. "Tanklarımızla geldiğimizde seni caddenin ortasında ibretlik diye asarız" demişlerdir.

"Almanlar tanklarıyla Türkiye'ye geldiğinde, ben ofisimde olmayacağım, cephede direniş hattında ele geçirirlerse bilmem" yanıtını alıp gitmişlerdi.

İkinci Dünya Savaşı modern anlamda sağ ve sol terimlerinin netleştiği yıllardı, bu yıllar çok önemlidir; bir daha faşizm bu ülkeden hiçbir zaman silinememiş, hatta giderek merkeze yaklaşmıştır.

Sinema bir kez daha yirminci yüzyılın anlaşılmasındaki merkezi yerini ve kültür içindeki başat konumunu gösteriyor; Faşizmin Etkisinde Türkiye'de Sinema, sinema-ideoloji-siyaset düzleminde döneme ve Türk sinemasına ışık tutuyor. - Zahit Atam

Türkiye'de sinemalarda ırkçı-milliyetçi ve faşizan filmler gösterildiğinde ilk bilinçli tepkileri Orhan Selim ve Mümtaz Osman takma adları ile yazılar yazan Nazım Hikmet vermiştir.

1930-50 yıllarında Cemil Filmer'in bir anısı, Türkiye sinemasında faşizmin etkisini anlamak açısından öğreticidir.

Alman konsolosluğundan gelen rütbeli kişiler faşizmi eleştiren filmleri gösterdiği için Cemil Beyi ofisinde tehdit etmişler. "Tanklarımızla geldiğimizde seni caddenin ortasında ibretlik diye asarız" demişlerdir.

"Almanlar tanklarıyla Türkiye'ye geldiğinde, ben ofisimde olmayacağım, cephede direniş hattında ele geçirirlerse bilmem" yanıtını alıp gitmişlerdi.

İkinci Dünya Savaşı modern anlamda sağ ve sol terimlerinin netleştiği yıllardı, bu yıllar çok önemlidir; bir daha faşizm bu ülkeden hiçbir zaman silinememiş, hatta giderek merkeze yaklaşmıştır.

Sinema bir kez daha yirminci yüzyılın anlaşılmasındaki merkezi yerini ve kültür içindeki başat konumunu gösteriyor; Faşizmin Etkisinde Türkiye'de Sinema, sinema-ideoloji-siyaset düzleminde döneme ve Türk sinemasına ışık tutuyor. - Zahit Atam

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat