#smrgKİTABEVİ Fatih Başakşehir : Muhafazakar Mahallede İktidar ve Dönüşen Habitus -
Tatil dönüşleri bile dert oluyor artık…
Tatilden dönmüşsünüz, bronz bir tenle eve çıkacaksınız. İnsanlarla karşılaşıyorsunuz...
Rahatsız oluyorsunuz ve rahatsız ediliyorsunuz…
Diyorsunuz ki ‘Bunlardan rahatsız olmayacağım bir mekâna gideyim.'
Dolayısıyla…
Başakşehir'e taşınmak, psikolojik bir rahatlık da sağlıyor bizlere. Çünkü burada hemen hemen herkes aynı seviyede.” Peyami Safa'nın Fatih Harbiye romanı (1931), Batılı, modernist orta sınıf seçkin zümreyle geleneksel, dindar muhafazakâr muhit arasındaki çelişkinin simgesi, doğrusu biraz da klişesi olmuştur.
Bu kitap, 21. yüzyıl Türkiyesi'nin ilk on yıllarında bir başka sınıfsal ve toplumsal kültürel çelişkiye dikkat çekiyor: Fatih Başakşehir. Dindar muhafazakâr yoksullar ve zenginler arasındaki çelişki.
İrfan Özet, İslâmî habitus'un, yani hal ve davranışa, beğeni ve zevklere yansıyan içselleşmiş eğilimlerin, nasıl dönüşmekte olduğunu ele alıyor incelemesinde. Ekonomik rasyonaliteye dayanan bu eğilimlerin, kentte tutunma ve yükselme mücadelesindeki işlevini ve dönüşümünü gösteriyor.
O dönüşümün temel bir veçhesini de, sınıfsal ayrışma oluşturuyor. Fatih ve Başakşehir arasında olduğu gibi, buraların kendi içinde de gitgide yol alan bir ayrışma… Bu dinamiğin arkasında, sosyal sermaye ağlarının, dinî grup ağlarının ve sivil toplum kuruluşu ağlarının değişimi var.
Kentsel dönüşümün etkileri ve dört koldan gelişen sınıfsal dışlama mekanizmaları var. Muhafazakâr gündelik hayat tarzının ve “aile modelinin”, taşralı ve (kendi “ikoncanlar”ını da yaratan) “elit” hallerinin farklılaşması var. Türkiye'nin geçirmekte olduğu sosyolojik dönüşüm sürecinin önemli bir cephesini aydınlatan bir çalışma.
YAZAR İrfan Özet 1980 İzmir Bornova doğumlu. 2004-2007 yılları arasında Dumlupınar Üniversitesi, Sosyoloji Anabilim Dalı'nda yüksek lisans, 2012-2018 yılları arasında ise, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyoloji Anabilim Dalı'nda doktora eğitimini tamamlamıştır. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD) ve Sosyoloji Notları gibi dergilerde yayınlanmış akademik makaleleri bulunmaktadır. Çalışma alanları sosyal hareketler, kültürel çalışmalar, ilişkiler sosyolojisi, kent sosyolojisi ve nitel sosyal araştırmalardır. Halen Aksaray Üniversitesi Sosyoloji Anabilim Dalı'nda öğretim üyesidir.
Tatil dönüşleri bile dert oluyor artık…
Tatilden dönmüşsünüz, bronz bir tenle eve çıkacaksınız. İnsanlarla karşılaşıyorsunuz...
Rahatsız oluyorsunuz ve rahatsız ediliyorsunuz…
Diyorsunuz ki ‘Bunlardan rahatsız olmayacağım bir mekâna gideyim.'
Dolayısıyla…
Başakşehir'e taşınmak, psikolojik bir rahatlık da sağlıyor bizlere. Çünkü burada hemen hemen herkes aynı seviyede.” Peyami Safa'nın Fatih Harbiye romanı (1931), Batılı, modernist orta sınıf seçkin zümreyle geleneksel, dindar muhafazakâr muhit arasındaki çelişkinin simgesi, doğrusu biraz da klişesi olmuştur.
Bu kitap, 21. yüzyıl Türkiyesi'nin ilk on yıllarında bir başka sınıfsal ve toplumsal kültürel çelişkiye dikkat çekiyor: Fatih Başakşehir. Dindar muhafazakâr yoksullar ve zenginler arasındaki çelişki.
İrfan Özet, İslâmî habitus'un, yani hal ve davranışa, beğeni ve zevklere yansıyan içselleşmiş eğilimlerin, nasıl dönüşmekte olduğunu ele alıyor incelemesinde. Ekonomik rasyonaliteye dayanan bu eğilimlerin, kentte tutunma ve yükselme mücadelesindeki işlevini ve dönüşümünü gösteriyor.
O dönüşümün temel bir veçhesini de, sınıfsal ayrışma oluşturuyor. Fatih ve Başakşehir arasında olduğu gibi, buraların kendi içinde de gitgide yol alan bir ayrışma… Bu dinamiğin arkasında, sosyal sermaye ağlarının, dinî grup ağlarının ve sivil toplum kuruluşu ağlarının değişimi var.
Kentsel dönüşümün etkileri ve dört koldan gelişen sınıfsal dışlama mekanizmaları var. Muhafazakâr gündelik hayat tarzının ve “aile modelinin”, taşralı ve (kendi “ikoncanlar”ını da yaratan) “elit” hallerinin farklılaşması var. Türkiye'nin geçirmekte olduğu sosyolojik dönüşüm sürecinin önemli bir cephesini aydınlatan bir çalışma.
YAZAR İrfan Özet 1980 İzmir Bornova doğumlu. 2004-2007 yılları arasında Dumlupınar Üniversitesi, Sosyoloji Anabilim Dalı'nda yüksek lisans, 2012-2018 yılları arasında ise, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyoloji Anabilim Dalı'nda doktora eğitimini tamamlamıştır. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD) ve Sosyoloji Notları gibi dergilerde yayınlanmış akademik makaleleri bulunmaktadır. Çalışma alanları sosyal hareketler, kültürel çalışmalar, ilişkiler sosyolojisi, kent sosyolojisi ve nitel sosyal araştırmalardır. Halen Aksaray Üniversitesi Sosyoloji Anabilim Dalı'nda öğretim üyesidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | 103,38 | 206,75 |
3 | 70,24 | 210,73 |
6 | 35,78 | 214,70 |
9 | 24,30 | 218,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 198,80 | 198,80 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |