Nüvit Özdoğru
“Yaratıcı fotoğraf”ı sıradan çekilmiş görüntülerden ayıran “iç vizyon”dur. Eczacıbaşı kırk yıla yaklaşan fotoğrafçılığının ilk döneminde, genellikle “keşifler” yapıyordu. Doğa'nın yüzlerin, kültür varlıklarının sunduğu sonsuz imgelerden en belirgin olanları seçiyordu. Sanatı, daha sonraları, insanlar üstünde yoğunlaştı: Kendi çevrelerinde -çoğu zaman yoksun bir ortamda- kıstırılmış, kör talihe sıkışıp kalmış kişileri, köylüleri, işçileri, gecekondularda yaşayanları gösteren bu resimlerde, onların ergeç kurtulabileceğini duyumsatan bir iyimserlik vardı.
Nüvit Özdoğru
“Yaratıcı fotoğraf”ı sıradan çekilmiş görüntülerden ayıran “iç vizyon”dur. Eczacıbaşı kırk yıla yaklaşan fotoğrafçılığının ilk döneminde, genellikle “keşifler” yapıyordu. Doğa'nın yüzlerin, kültür varlıklarının sunduğu sonsuz imgelerden en belirgin olanları seçiyordu. Sanatı, daha sonraları, insanlar üstünde yoğunlaştı: Kendi çevrelerinde -çoğu zaman yoksun bir ortamda- kıstırılmış, kör talihe sıkışıp kalmış kişileri, köylüleri, işçileri, gecekondularda yaşayanları gösteren bu resimlerde, onların ergeç kurtulabileceğini duyumsatan bir iyimserlik vardı.