Mısırlı güzel kadın ve ressam Memluka (Doris Sawaya) böyle bir ‘kadın gözü' taşıyanlardan. Sanatsal yaratımın çetin ama haz dolu yollarında, fotoğrafın ‘bir saniyelik' kolaylığı ile gözleme dayalı acı gerçeklerine kocası Milo Tuta'nın aracılığıyla ulaşan bir kadın Memluka. Kısa sürede de kulağı geçen boynuz misali ‘Kahire'nin en çok aranan portre fotoğrafçısı' oluveriyor.
Bu serüvende, poz veren insanların görüntü sahteliğinin yarattığı sıkıntıdan kaçmaya çalışan birisidir o. İlk fırsatta da kendisine göz kırpan bir aşkın ve poz vermeyen çoğunluğun portrelerinin peşine düşüp, 19. yüzyıl sonlarının işgal altındaki, ama mutlu azınlık sefahatinin hiç eksik olmadığı Kahire'yi, üç çocuğunu, kocasını, poz odasını, karanlık banyosunu terk eder ve yanına sadece küçük portatif makinesini alır... (Arka Kapak'tan)
Mısırlı güzel kadın ve ressam Memluka (Doris Sawaya) böyle bir ‘kadın gözü' taşıyanlardan. Sanatsal yaratımın çetin ama haz dolu yollarında, fotoğrafın ‘bir saniyelik' kolaylığı ile gözleme dayalı acı gerçeklerine kocası Milo Tuta'nın aracılığıyla ulaşan bir kadın Memluka. Kısa sürede de kulağı geçen boynuz misali ‘Kahire'nin en çok aranan portre fotoğrafçısı' oluveriyor.
Bu serüvende, poz veren insanların görüntü sahteliğinin yarattığı sıkıntıdan kaçmaya çalışan birisidir o. İlk fırsatta da kendisine göz kırpan bir aşkın ve poz vermeyen çoğunluğun portrelerinin peşine düşüp, 19. yüzyıl sonlarının işgal altındaki, ama mutlu azınlık sefahatinin hiç eksik olmadığı Kahire'yi, üç çocuğunu, kocasını, poz odasını, karanlık banyosunu terk eder ve yanına sadece küçük portatif makinesini alır... (Arka Kapak'tan)