Şimdiye kadar yapılan- tabiri caizse-bu “parçayı bütünleme” gayretinde bir “boşluk” bulunduğu ve “Sunni kwlam” alanında- her nekadar şimdilerde bazı kelam üstatlarımız tarafından Sunni-Muttezili ayrımına karşı çıkılsa da ve “Sunni” kavramı tartışılır olsa da yine de biz, bu görüşlere saygı duymak, ama “realitede” böyle bir ayrımın var olduğunu var saymak suretiyle yanlızca bu alanda- ve bu başlık altında kapsamlı, sistemli bir çalışmanın olmadığını tespit ettiğimizden dolayı, “Sunni” temelinde bir çalışma yapmayı ve hele Türkiye'de şimdiyekadar yapılan çalışmalar arasında gerektiği kadar önem verilmemiş olan “ontoloji” bahsine girip “varlık” denilen şeyi, “dışarıda var” olması açısından değil de “kavramsal analiz” açısından analiz yapmayı amaçladık ve bu çalışmaya giriştik
Şimdiye kadar yapılan- tabiri caizse-bu “parçayı bütünleme” gayretinde bir “boşluk” bulunduğu ve “Sunni kwlam” alanında- her nekadar şimdilerde bazı kelam üstatlarımız tarafından Sunni-Muttezili ayrımına karşı çıkılsa da ve “Sunni” kavramı tartışılır olsa da yine de biz, bu görüşlere saygı duymak, ama “realitede” böyle bir ayrımın var olduğunu var saymak suretiyle yanlızca bu alanda- ve bu başlık altında kapsamlı, sistemli bir çalışmanın olmadığını tespit ettiğimizden dolayı, “Sunni” temelinde bir çalışma yapmayı ve hele Türkiye'de şimdiyekadar yapılan çalışmalar arasında gerektiği kadar önem verilmemiş olan “ontoloji” bahsine girip “varlık” denilen şeyi, “dışarıda var” olması açısından değil de “kavramsal analiz” açısından analiz yapmayı amaçladık ve bu çalışmaya giriştik