Murathan Mungan'ın yazarlığının özellikle başlangıç yıllarında dramanın özel bir yeri var. Yazar eğitimini, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde tamamladı ve aynı bölümde master yaptı. Ankara Devlet Tiyatroları'nda altı yıl, İstanbul'da Şehir Tiyatroları'nda üç yıl dramaturg olarak çalıştı. Üniversite bitirme tezi sinema konusundaydı: “Türkiye Sinemasının İdeolojik ve Ekonomik Yapısı ve Yılmaz Güney Sineması”. Master tezi ise “Aynı Malzemenin Üç Ayrı Türde Yazılması ve Yazarlık Tekniklerinin İncelenmesi” başlığını taşıyordu. Mungan burada adını Dört Kişilik Bahçe koyduğu aynı malzemeyi, uzun öykü, film senaryosu ve radyo oyunu olarak üç kez yeniden yazar. Üniversite öğrenimi sırasındaki “Sofokles Tragedyalarına Bir Giriş Denemesi”, “Hegel'in Sanat Felsefesi” ve “Tiyatro Etkinliklerinin Basındaki Yansımaları” başlıklı dönem çalışmaları, tiyatronun yazarlık hamurundaki özel yerini kanıtlamaktadır.
1992'de Mezopotamya Üçlemesi'nin son oyunu olarak tamamlanan Geyikler Lanetler, başlangıcını aktardığımız ilgi ve çalışmaların bir anlamda doruğu olmuştur.
1994'te Mezopotamya Üçlemesi ardışık oyunlar olarak Antalya Devlet Tiyatroları'nda ve aynı yıl İstanbul Tiyatro Festivali'nde sahnelendi. Yazarın Geyikler Lanetler oyununa kaynaklık eden “Kasım ile Nasr” öyküsü (Cenk Hikâyeleri'nde yer alıyor) aynı yılın Ağustos ayında, iki hafta süreyle İtalya'da Umbria'daki tiyatro merkezi “La Mamma Umbria”da sahnelenmiştir.