O, Üsküdarlı Haşim Baba tarafından yetiştirilmiş melamet ehli bir sufidir.
Bu divan, coşkun bir sufi şairin gönül dünyasının ürünüdür.
Şair şiirlerinde, tasavvufi hal ve makamları yeni bazı kavramlarla işlemeye, orijinal teşbih ve mecazlarla anlatmaya çalışmış ve bu yönde yeni ifadelere imza atmıştır. Bu tavrıyla O, üstadı Üsküdarlı Haşim Baba'ya benzer. Bir Vahdet-i Vücut ehli olan Salacıoğlu, fikren ve micazen İbn Arabi'nin şiirlerindeki eda ve ifadesiyle Yunus Emre, Niyazı-i Mısri, Sezayi-i Gülşeni ve Üsküdarlı Haşim Baba'nın izinden gider. (Arka Kapak)
O, Üsküdarlı Haşim Baba tarafından yetiştirilmiş melamet ehli bir sufidir.
Bu divan, coşkun bir sufi şairin gönül dünyasının ürünüdür.
Şair şiirlerinde, tasavvufi hal ve makamları yeni bazı kavramlarla işlemeye, orijinal teşbih ve mecazlarla anlatmaya çalışmış ve bu yönde yeni ifadelere imza atmıştır. Bu tavrıyla O, üstadı Üsküdarlı Haşim Baba'ya benzer. Bir Vahdet-i Vücut ehli olan Salacıoğlu, fikren ve micazen İbn Arabi'nin şiirlerindeki eda ve ifadesiyle Yunus Emre, Niyazı-i Mısri, Sezayi-i Gülşeni ve Üsküdarlı Haşim Baba'nın izinden gider. (Arka Kapak)