#smrgSAHAF Gravürlerle Türkiye: İstanbul Anadolu Giysiler Portreler 7 Cilt TAKIM - 1996
Kondisyon:
Çok İyi
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Tiyatro / Kültür Dizisi: 62
ISBN-10:
-9778800855383
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Mustafa Sevim
Cilt:
İplik Dikişli
Boyut:
24x33
Sayfa Sayısı:
2104 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1996
Çeviren:
Zeynep Koray, Beyza Polat, Albert Pesah
Kapak Türü:
Ciltli Şömizli
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe - İngilizce
Orijinal Adı:
Türkiye in Gravures
Kategori:
indirimli
2.125,00
Havale/EFT ile:
2.054,24
Stoktan teslim
1199144617
530787
https://www.simurgkitabevi.com/gravurlerle-turkiye-istanbul-anadolu-giysiler-portreler-7-cilt-takim-1996
Gravürlerle Türkiye: İstanbul Anadolu Giysiler Portreler 7 Cilt TAKIM - 1996 #smrgSAHAF
2125.00
Bir baskı tekniği olarak matbaacılıkta ve sanat ürünlerinin yaratımında kullanılan gravür, bir kazıma şekli, çukurbaskı veya oyma baskı olarak adlandırılabilir. Baskısı yapılacak görüntü ahşap, metal veya taş levha üzerine çeşitli yöntemlerle (elle kazıyarak veya asite yedirme) aktarıldıktan sonra levha mürekkeple sıvanır. Levhanın yüzeyi temizlenince mürekkep yalnız çukur yerlerde kalır ve levhanın üzerindeki görüntü baskı uygulanarak kâğıda aktarılır.
15. yüzyıldan sonra ortaya çıkışından itibaren gravür, günümüze kadar resim sanatçıları tarafından yaygın bir biçimde kullanılmış ve geliştirilmiştir. Günümüzde de birçok sanatçı gravür baskı tekniğinden sanat baskılarının üretilmesinde yararlanmaktadır. Matbaacılıkta ise 19. yüzyılın sonlarına kadar basımı yapılan kitaplarda yer alan resimlerin kaliteli reprodüksiyonu için kullanılan gravür, bir baskı tekniği olarak günümüzde fotogravür ya da tiftruk baskı (rotogravür) biçiminde kullanılmaktadır.
16. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyıl sonuna kadar İstanbul ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerdeki gravürlerin yer aldığı "GRAVÜRLERLE TÜRKİYE" adlı albümdeki materyalin derlendiği kaynakları üç ana grupta toplayabiliriz: 1. Gezi eserleri ve gezi albümleri Genel olarak gezi eserleri içine serpiştirilen gravürler kimi eserlerde ayrı bir ciltte albüm ya da atlas şeklinde yayınlanmış, kimi gezgin de çizdiği resimlerin yalnız gravür ya da taşbaskılarını albüm şeklinde yayınlamıştır. 2. Dergiler ve yıllıklar Batı dünyasında yayınlanan kaliteli dergilerde Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili daha çok haber niteliğindeki yazılar gravürlerle süslenerek zenginleştirilmiştir.
1854-1856 Kırım Savaşı ve 1877 - 1878 Türk - Rus Savaşı sırasında başta İstanbul ve İstanbul'da günlük yaşam olmak üzere, İmparatorluğun diğer kentlerinin görüntüleri bu dergilerde oldukça çoktur. Bu dergilere örnek olarak Paris'te yayınlanan "L'Illustration"u, Londra'da yayınlanan "The illustrated London news" ve "The graphic" i gösterebiliriz...
"Yedi ciltlik Gravürlerle Türkiye adlı bu albüm, XVI. yüzyıldan başlayarak XIX. yüzyılın sonuna kadar İstanbul'a ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerden derlenmiştir. Büyük bir sanat değeri taşımalarının yanı sıra, albümdeki gravürleri değerli kılan önemli özellik; yapıldığı dönemdeki kentleşmeyi, mimariyi, sosyal ve kültürel yapıyı yansıtan eşsiz birer belge olmalarıdır. Her biri seyrine doyum olmayan birer tablo niteliği taşıyan bu gravürler, doğal çevre, tarihi ve kültürel miras açısından yitirdiğimiz değerleri bizlere göstermektedir." - Prof. Dr. B. Suat Çağlayan, Kültür Bakanı
"This collection of seven volumes of gravures entitled Turkey in Gravures, traces back a history of three centuries of travelling to Istanbul and to remote parts of Anatolia from the 16th century up to the end of the 19th century. Artistically invaluable, each one of these gravures is also a rare and matchless document that illustrates the cultural atmosphere, social life, style of buildings and the growth of the cities in its time." - Prof. B. Suat Çağlayan, Ph.D.Minister of Culture
Kültür Bakanlığı'nın 16. yüzyıldan 19. yüzyılların sonuna kadar olan dönemde Osmanlı İmparatorluğu'nu ziyaret eden yabancı seyyahların üç yüz yıl boyunca Osmanlı şehirlerini, mimari yapıları ve sosyal hayatı tasvir eden görsel malzeme olarak kullandıkları gravürlerden oluşmaktadır.
Gravürlerle Türkiye'nin ilk üç cildi karton kapaklı ve şömizli olup İstanbul Gravürlerini içerir; 4 ve 5. ciltleri Anadolu şehirlerinin gravürlerini, 6. ve 7. ciltleri ise Giysiler, Portreler adı altında Osmanlı kıyafetleri gravürlerini içerir. Son dört cilt, ciltli ve şömizlidir.
15. yüzyıldan sonra ortaya çıkışından itibaren gravür, günümüze kadar resim sanatçıları tarafından yaygın bir biçimde kullanılmış ve geliştirilmiştir. Günümüzde de birçok sanatçı gravür baskı tekniğinden sanat baskılarının üretilmesinde yararlanmaktadır. Matbaacılıkta ise 19. yüzyılın sonlarına kadar basımı yapılan kitaplarda yer alan resimlerin kaliteli reprodüksiyonu için kullanılan gravür, bir baskı tekniği olarak günümüzde fotogravür ya da tiftruk baskı (rotogravür) biçiminde kullanılmaktadır.
16. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyıl sonuna kadar İstanbul ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerdeki gravürlerin yer aldığı "GRAVÜRLERLE TÜRKİYE" adlı albümdeki materyalin derlendiği kaynakları üç ana grupta toplayabiliriz: 1. Gezi eserleri ve gezi albümleri Genel olarak gezi eserleri içine serpiştirilen gravürler kimi eserlerde ayrı bir ciltte albüm ya da atlas şeklinde yayınlanmış, kimi gezgin de çizdiği resimlerin yalnız gravür ya da taşbaskılarını albüm şeklinde yayınlamıştır. 2. Dergiler ve yıllıklar Batı dünyasında yayınlanan kaliteli dergilerde Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili daha çok haber niteliğindeki yazılar gravürlerle süslenerek zenginleştirilmiştir.
1854-1856 Kırım Savaşı ve 1877 - 1878 Türk - Rus Savaşı sırasında başta İstanbul ve İstanbul'da günlük yaşam olmak üzere, İmparatorluğun diğer kentlerinin görüntüleri bu dergilerde oldukça çoktur. Bu dergilere örnek olarak Paris'te yayınlanan "L'Illustration"u, Londra'da yayınlanan "The illustrated London news" ve "The graphic" i gösterebiliriz...
"Yedi ciltlik Gravürlerle Türkiye adlı bu albüm, XVI. yüzyıldan başlayarak XIX. yüzyılın sonuna kadar İstanbul'a ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerden derlenmiştir. Büyük bir sanat değeri taşımalarının yanı sıra, albümdeki gravürleri değerli kılan önemli özellik; yapıldığı dönemdeki kentleşmeyi, mimariyi, sosyal ve kültürel yapıyı yansıtan eşsiz birer belge olmalarıdır. Her biri seyrine doyum olmayan birer tablo niteliği taşıyan bu gravürler, doğal çevre, tarihi ve kültürel miras açısından yitirdiğimiz değerleri bizlere göstermektedir." - Prof. Dr. B. Suat Çağlayan, Kültür Bakanı
"This collection of seven volumes of gravures entitled Turkey in Gravures, traces back a history of three centuries of travelling to Istanbul and to remote parts of Anatolia from the 16th century up to the end of the 19th century. Artistically invaluable, each one of these gravures is also a rare and matchless document that illustrates the cultural atmosphere, social life, style of buildings and the growth of the cities in its time." - Prof. B. Suat Çağlayan, Ph.D.Minister of Culture
Kültür Bakanlığı'nın 16. yüzyıldan 19. yüzyılların sonuna kadar olan dönemde Osmanlı İmparatorluğu'nu ziyaret eden yabancı seyyahların üç yüz yıl boyunca Osmanlı şehirlerini, mimari yapıları ve sosyal hayatı tasvir eden görsel malzeme olarak kullandıkları gravürlerden oluşmaktadır.
Gravürlerle Türkiye'nin ilk üç cildi karton kapaklı ve şömizli olup İstanbul Gravürlerini içerir; 4 ve 5. ciltleri Anadolu şehirlerinin gravürlerini, 6. ve 7. ciltleri ise Giysiler, Portreler adı altında Osmanlı kıyafetleri gravürlerini içerir. Son dört cilt, ciltli ve şömizlidir.
Bir baskı tekniği olarak matbaacılıkta ve sanat ürünlerinin yaratımında kullanılan gravür, bir kazıma şekli, çukurbaskı veya oyma baskı olarak adlandırılabilir. Baskısı yapılacak görüntü ahşap, metal veya taş levha üzerine çeşitli yöntemlerle (elle kazıyarak veya asite yedirme) aktarıldıktan sonra levha mürekkeple sıvanır. Levhanın yüzeyi temizlenince mürekkep yalnız çukur yerlerde kalır ve levhanın üzerindeki görüntü baskı uygulanarak kâğıda aktarılır.
15. yüzyıldan sonra ortaya çıkışından itibaren gravür, günümüze kadar resim sanatçıları tarafından yaygın bir biçimde kullanılmış ve geliştirilmiştir. Günümüzde de birçok sanatçı gravür baskı tekniğinden sanat baskılarının üretilmesinde yararlanmaktadır. Matbaacılıkta ise 19. yüzyılın sonlarına kadar basımı yapılan kitaplarda yer alan resimlerin kaliteli reprodüksiyonu için kullanılan gravür, bir baskı tekniği olarak günümüzde fotogravür ya da tiftruk baskı (rotogravür) biçiminde kullanılmaktadır.
16. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyıl sonuna kadar İstanbul ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerdeki gravürlerin yer aldığı "GRAVÜRLERLE TÜRKİYE" adlı albümdeki materyalin derlendiği kaynakları üç ana grupta toplayabiliriz: 1. Gezi eserleri ve gezi albümleri Genel olarak gezi eserleri içine serpiştirilen gravürler kimi eserlerde ayrı bir ciltte albüm ya da atlas şeklinde yayınlanmış, kimi gezgin de çizdiği resimlerin yalnız gravür ya da taşbaskılarını albüm şeklinde yayınlamıştır. 2. Dergiler ve yıllıklar Batı dünyasında yayınlanan kaliteli dergilerde Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili daha çok haber niteliğindeki yazılar gravürlerle süslenerek zenginleştirilmiştir.
1854-1856 Kırım Savaşı ve 1877 - 1878 Türk - Rus Savaşı sırasında başta İstanbul ve İstanbul'da günlük yaşam olmak üzere, İmparatorluğun diğer kentlerinin görüntüleri bu dergilerde oldukça çoktur. Bu dergilere örnek olarak Paris'te yayınlanan "L'Illustration"u, Londra'da yayınlanan "The illustrated London news" ve "The graphic" i gösterebiliriz...
"Yedi ciltlik Gravürlerle Türkiye adlı bu albüm, XVI. yüzyıldan başlayarak XIX. yüzyılın sonuna kadar İstanbul'a ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerden derlenmiştir. Büyük bir sanat değeri taşımalarının yanı sıra, albümdeki gravürleri değerli kılan önemli özellik; yapıldığı dönemdeki kentleşmeyi, mimariyi, sosyal ve kültürel yapıyı yansıtan eşsiz birer belge olmalarıdır. Her biri seyrine doyum olmayan birer tablo niteliği taşıyan bu gravürler, doğal çevre, tarihi ve kültürel miras açısından yitirdiğimiz değerleri bizlere göstermektedir." - Prof. Dr. B. Suat Çağlayan, Kültür Bakanı
"This collection of seven volumes of gravures entitled Turkey in Gravures, traces back a history of three centuries of travelling to Istanbul and to remote parts of Anatolia from the 16th century up to the end of the 19th century. Artistically invaluable, each one of these gravures is also a rare and matchless document that illustrates the cultural atmosphere, social life, style of buildings and the growth of the cities in its time." - Prof. B. Suat Çağlayan, Ph.D.Minister of Culture
Kültür Bakanlığı'nın 16. yüzyıldan 19. yüzyılların sonuna kadar olan dönemde Osmanlı İmparatorluğu'nu ziyaret eden yabancı seyyahların üç yüz yıl boyunca Osmanlı şehirlerini, mimari yapıları ve sosyal hayatı tasvir eden görsel malzeme olarak kullandıkları gravürlerden oluşmaktadır.
Gravürlerle Türkiye'nin ilk üç cildi karton kapaklı ve şömizli olup İstanbul Gravürlerini içerir; 4 ve 5. ciltleri Anadolu şehirlerinin gravürlerini, 6. ve 7. ciltleri ise Giysiler, Portreler adı altında Osmanlı kıyafetleri gravürlerini içerir. Son dört cilt, ciltli ve şömizlidir.
15. yüzyıldan sonra ortaya çıkışından itibaren gravür, günümüze kadar resim sanatçıları tarafından yaygın bir biçimde kullanılmış ve geliştirilmiştir. Günümüzde de birçok sanatçı gravür baskı tekniğinden sanat baskılarının üretilmesinde yararlanmaktadır. Matbaacılıkta ise 19. yüzyılın sonlarına kadar basımı yapılan kitaplarda yer alan resimlerin kaliteli reprodüksiyonu için kullanılan gravür, bir baskı tekniği olarak günümüzde fotogravür ya da tiftruk baskı (rotogravür) biçiminde kullanılmaktadır.
16. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyıl sonuna kadar İstanbul ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerdeki gravürlerin yer aldığı "GRAVÜRLERLE TÜRKİYE" adlı albümdeki materyalin derlendiği kaynakları üç ana grupta toplayabiliriz: 1. Gezi eserleri ve gezi albümleri Genel olarak gezi eserleri içine serpiştirilen gravürler kimi eserlerde ayrı bir ciltte albüm ya da atlas şeklinde yayınlanmış, kimi gezgin de çizdiği resimlerin yalnız gravür ya da taşbaskılarını albüm şeklinde yayınlamıştır. 2. Dergiler ve yıllıklar Batı dünyasında yayınlanan kaliteli dergilerde Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili daha çok haber niteliğindeki yazılar gravürlerle süslenerek zenginleştirilmiştir.
1854-1856 Kırım Savaşı ve 1877 - 1878 Türk - Rus Savaşı sırasında başta İstanbul ve İstanbul'da günlük yaşam olmak üzere, İmparatorluğun diğer kentlerinin görüntüleri bu dergilerde oldukça çoktur. Bu dergilere örnek olarak Paris'te yayınlanan "L'Illustration"u, Londra'da yayınlanan "The illustrated London news" ve "The graphic" i gösterebiliriz...
"Yedi ciltlik Gravürlerle Türkiye adlı bu albüm, XVI. yüzyıldan başlayarak XIX. yüzyılın sonuna kadar İstanbul'a ve Anadolu'ya yapılan gezileri içeren eserlerden derlenmiştir. Büyük bir sanat değeri taşımalarının yanı sıra, albümdeki gravürleri değerli kılan önemli özellik; yapıldığı dönemdeki kentleşmeyi, mimariyi, sosyal ve kültürel yapıyı yansıtan eşsiz birer belge olmalarıdır. Her biri seyrine doyum olmayan birer tablo niteliği taşıyan bu gravürler, doğal çevre, tarihi ve kültürel miras açısından yitirdiğimiz değerleri bizlere göstermektedir." - Prof. Dr. B. Suat Çağlayan, Kültür Bakanı
"This collection of seven volumes of gravures entitled Turkey in Gravures, traces back a history of three centuries of travelling to Istanbul and to remote parts of Anatolia from the 16th century up to the end of the 19th century. Artistically invaluable, each one of these gravures is also a rare and matchless document that illustrates the cultural atmosphere, social life, style of buildings and the growth of the cities in its time." - Prof. B. Suat Çağlayan, Ph.D.Minister of Culture
Kültür Bakanlığı'nın 16. yüzyıldan 19. yüzyılların sonuna kadar olan dönemde Osmanlı İmparatorluğu'nu ziyaret eden yabancı seyyahların üç yüz yıl boyunca Osmanlı şehirlerini, mimari yapıları ve sosyal hayatı tasvir eden görsel malzeme olarak kullandıkları gravürlerden oluşmaktadır.
Gravürlerle Türkiye'nin ilk üç cildi karton kapaklı ve şömizli olup İstanbul Gravürlerini içerir; 4 ve 5. ciltleri Anadolu şehirlerinin gravürlerini, 6. ve 7. ciltleri ise Giysiler, Portreler adı altında Osmanlı kıyafetleri gravürlerini içerir. Son dört cilt, ciltli ve şömizlidir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.