Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulaşmak için onun ilkelerini izleyen kişilere çeşitli vasıtalar sağlar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtınî gerçekliğinde, Bahçe'nin muhtevası" olmanın yanı sıra Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulaşma vasıtasıdır. Tasavvuf geleneği, uzunca bir zaman diliminde mürşidler ve irfân üstadları tarafından tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma'rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farklı imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir.
Tasavvuf, hem İslâm âlemi hem de Batı'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavuşmayı arzulayanlar için sahih bir manevî yol sağlama şeklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sınırlar boyunca bir anlayış oluşturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir." -Seyyid Hüseyin Nasr-
Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulaşmak için onun ilkelerini izleyen kişilere çeşitli vasıtalar sağlar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtınî gerçekliğinde, Bahçe'nin muhtevası" olmanın yanı sıra Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulaşma vasıtasıdır. Tasavvuf geleneği, uzunca bir zaman diliminde mürşidler ve irfân üstadları tarafından tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma'rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farklı imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir.
Tasavvuf, hem İslâm âlemi hem de Batı'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavuşmayı arzulayanlar için sahih bir manevî yol sağlama şeklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sınırlar boyunca bir anlayış oluşturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir." -Seyyid Hüseyin Nasr-