#smrgKİTABEVİ Gürültüden Müziğe: Müziğin Ekonomi Politiği Üzerine - 2005

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Mart Matbaacılık
Dizi Adı:
Sanat ve Kuram 16
ISBN-10:
9789755394459
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199059369
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
205 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Çeviren:
Gülüş Gülcügil Türkmen
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Bruits Essai Sur L'Economie Politique de la Musique
Kategori:
indirimli
109,20
Taksitli fiyat: 9 x 13,35
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199059369
445341
Gürültüden Müziğe: Müziğin Ekonomi Politiği Üzerine -        2005
Gürültüden Müziğe: Müziğin Ekonomi Politiği Üzerine - 2005 #smrgKİTABEVİ
109.20
Önce kaos vardı... Ve gürültüler...

Jacques Attali bu gözlemden yola çıkarak müziğin ekonomi-politiğini inceliyor ve şu sonuca varıyor: Müzik ileriyi görür. İlkçağlardan başlayarak toplum, iktidar ve müzik arasındaki bağları ele alan Attali, bu kitabında müziğin, kurban ayinlerinden saraya, isyanlardan uzlaşmalara, iktidardan ekonomiye uzanan bütün görünümlerini inceliyor. Gürültünün bir silah, müziğinse onun biçim verilmişi, evcilleştirilmişi olduğunu gösterirken, dünyanın gürültülerine kulak vermenin, geleceği görmemize ve düzenlememize yardımcı olacağını ileri sürüyor. Attali'ye göre gramofonun icadı gibi yenilikler, insanların yerini makinaların alacağını ve her şeyin seri olarak kopyalanacağını bildirmişti; kayıt teknolojisi ise tüketim toplumunu... Sanatçıların ve müzik yayıncılarının telif hakkı talepleri, tüketim toplumunda korsanlığa zemin hazırlayacaktı. Ardından gençliğin isyanı ve diktatörlüğü geldi. Müzik artık ebeveynlerinden kültürel ve ekonomik bağlarını gitgide daha erken koparan gençlerin bütünleşme, grubunu belirleme aracıydı. Müzik eserlerine değer biçen hit-parade'lar eserleri olduğu kadar tüketicileri de biçimlendirir. Müzik artık, yalnızca bir kişisel keyif aracı değil, aynı zamanda bir gruba ait olduğunu tasdik etme yolu ve gençler arasında evrensel bir bağdır. Artık yıldızlar “yamyam” bir toplumda daha uçucu bir hale gelmekte ve bu yıldızların karşısında genç hem tüketim malı hem de tüketici olmaktadır.

Attali, tüm bunların ötesinde, dinlemenin yerine müzik yapma zevkinin alabileceği ve herkesin kendi müziğini yaratabileceği bir dünyanın taslağını çiziyor. Belki de ufukta “Herkesin kendini keşfetmeyi, kendini sevmeyi öğreneceği, sonra da başkaları tarafından keşfedilmekten ve karşılığında hiçbir şey beklemeden vermekten zevk alacağı bir toplum” var. Kim bilir? (Arka kapaktan)

Önce kaos vardı... Ve gürültüler...

Jacques Attali bu gözlemden yola çıkarak müziğin ekonomi-politiğini inceliyor ve şu sonuca varıyor: Müzik ileriyi görür. İlkçağlardan başlayarak toplum, iktidar ve müzik arasındaki bağları ele alan Attali, bu kitabında müziğin, kurban ayinlerinden saraya, isyanlardan uzlaşmalara, iktidardan ekonomiye uzanan bütün görünümlerini inceliyor. Gürültünün bir silah, müziğinse onun biçim verilmişi, evcilleştirilmişi olduğunu gösterirken, dünyanın gürültülerine kulak vermenin, geleceği görmemize ve düzenlememize yardımcı olacağını ileri sürüyor. Attali'ye göre gramofonun icadı gibi yenilikler, insanların yerini makinaların alacağını ve her şeyin seri olarak kopyalanacağını bildirmişti; kayıt teknolojisi ise tüketim toplumunu... Sanatçıların ve müzik yayıncılarının telif hakkı talepleri, tüketim toplumunda korsanlığa zemin hazırlayacaktı. Ardından gençliğin isyanı ve diktatörlüğü geldi. Müzik artık ebeveynlerinden kültürel ve ekonomik bağlarını gitgide daha erken koparan gençlerin bütünleşme, grubunu belirleme aracıydı. Müzik eserlerine değer biçen hit-parade'lar eserleri olduğu kadar tüketicileri de biçimlendirir. Müzik artık, yalnızca bir kişisel keyif aracı değil, aynı zamanda bir gruba ait olduğunu tasdik etme yolu ve gençler arasında evrensel bir bağdır. Artık yıldızlar “yamyam” bir toplumda daha uçucu bir hale gelmekte ve bu yıldızların karşısında genç hem tüketim malı hem de tüketici olmaktadır.

Attali, tüm bunların ötesinde, dinlemenin yerine müzik yapma zevkinin alabileceği ve herkesin kendi müziğini yaratabileceği bir dünyanın taslağını çiziyor. Belki de ufukta “Herkesin kendini keşfetmeyi, kendini sevmeyi öğreneceği, sonra da başkaları tarafından keşfedilmekten ve karşılığında hiçbir şey beklemeden vermekten zevk alacağı bir toplum” var. Kim bilir? (Arka kapaktan)

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 56,78    113,57   
3 38,58    115,75   
6 19,66    117,94   
9 13,35    120,12   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 109,20    109,20   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat