#smrgKİTABEVİ Hafız Sadeddin Kaynakın Hicaz Makamında 14 Eseri - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6057123763
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
19x27
Sayfa Sayısı:
191
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
525,00
Havale/EFT ile:
509,25
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199234509
621445
https://www.simurgkitabevi.com/hafiz-sadeddin-kaynakin-hicaz-makaminda-14-eseri-2024
Hafız Sadeddin Kaynakın Hicaz Makamında 14 Eseri - 2024 #smrgKİTABEVİ
525.00
Bu kitap, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Mûsikisi Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Programı'nda kabul edilmiş olan tezimden üretilmiştir. Bu çalışmamda, Türk müziği'ne önemli katkılar sunmuş olan Sâdeddin Kaynak'ın hicaz makamındaki 14 eserini incelemeyi, Türk müziği'ne bu meyanda naçizane bir katkı sunmayı amaçladım.
Müzik eserlerinin form, makam, usûl ve güfte açısından incelenmesi Türk müziği'nin kültürel ve müzikal yapısı, dönemin müzik anlayışı, bestekâr yeterlilikleri gibi konularda bilgiler edinilmesine katkı sağlayacaktır. Önemli bir bestekâr olan Sâdeddin Kaynak'ın bestelerinin analizinden elde edilecek bilgilerin bestekârlar ve bestekâr adayları için de yararlanabilecekleri birer kaynak olabileceği düşüncesindeyim.
İncelenen Sâdeddin Kaynak eserlerindeki gözlemlerden yararlanarak, 2 şarkı denemesi yapılmıştır. Güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" film müziklerine daha yakın üslûpta. Güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır gözlerin" ise Sâdeddin Kaynak'ın türkülerini andıran eserlerinin üslûbunda olmasına çalışılmıştır.
Sâdeddin Kaynak'ın Hicaz Makamında Bestelediği 14 Eserine nazire olarak güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" ve güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır Gözlerin" tarafımdan naçizane olarak bestelenmiştir. Bu çalışma ile Sâdeddin Kaynak'ın form, makam, usûl ve güftedeki anlam bütünlüğüne tarafımdan ne kadar vakıf olabildiğim sunulmuştur.
Müzik eserlerinin form, makam, usûl ve güfte açısından incelenmesi Türk müziği'nin kültürel ve müzikal yapısı, dönemin müzik anlayışı, bestekâr yeterlilikleri gibi konularda bilgiler edinilmesine katkı sağlayacaktır. Önemli bir bestekâr olan Sâdeddin Kaynak'ın bestelerinin analizinden elde edilecek bilgilerin bestekârlar ve bestekâr adayları için de yararlanabilecekleri birer kaynak olabileceği düşüncesindeyim.
İncelenen Sâdeddin Kaynak eserlerindeki gözlemlerden yararlanarak, 2 şarkı denemesi yapılmıştır. Güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" film müziklerine daha yakın üslûpta. Güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır gözlerin" ise Sâdeddin Kaynak'ın türkülerini andıran eserlerinin üslûbunda olmasına çalışılmıştır.
Sâdeddin Kaynak'ın Hicaz Makamında Bestelediği 14 Eserine nazire olarak güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" ve güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır Gözlerin" tarafımdan naçizane olarak bestelenmiştir. Bu çalışma ile Sâdeddin Kaynak'ın form, makam, usûl ve güftedeki anlam bütünlüğüne tarafımdan ne kadar vakıf olabildiğim sunulmuştur.
Prof.Dr.Volkan GİDİŞ
Bu kitap, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Mûsikisi Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Programı'nda kabul edilmiş olan tezimden üretilmiştir. Bu çalışmamda, Türk müziği'ne önemli katkılar sunmuş olan Sâdeddin Kaynak'ın hicaz makamındaki 14 eserini incelemeyi, Türk müziği'ne bu meyanda naçizane bir katkı sunmayı amaçladım.
Müzik eserlerinin form, makam, usûl ve güfte açısından incelenmesi Türk müziği'nin kültürel ve müzikal yapısı, dönemin müzik anlayışı, bestekâr yeterlilikleri gibi konularda bilgiler edinilmesine katkı sağlayacaktır. Önemli bir bestekâr olan Sâdeddin Kaynak'ın bestelerinin analizinden elde edilecek bilgilerin bestekârlar ve bestekâr adayları için de yararlanabilecekleri birer kaynak olabileceği düşüncesindeyim.
İncelenen Sâdeddin Kaynak eserlerindeki gözlemlerden yararlanarak, 2 şarkı denemesi yapılmıştır. Güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" film müziklerine daha yakın üslûpta. Güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır gözlerin" ise Sâdeddin Kaynak'ın türkülerini andıran eserlerinin üslûbunda olmasına çalışılmıştır.
Sâdeddin Kaynak'ın Hicaz Makamında Bestelediği 14 Eserine nazire olarak güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" ve güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır Gözlerin" tarafımdan naçizane olarak bestelenmiştir. Bu çalışma ile Sâdeddin Kaynak'ın form, makam, usûl ve güftedeki anlam bütünlüğüne tarafımdan ne kadar vakıf olabildiğim sunulmuştur.
Müzik eserlerinin form, makam, usûl ve güfte açısından incelenmesi Türk müziği'nin kültürel ve müzikal yapısı, dönemin müzik anlayışı, bestekâr yeterlilikleri gibi konularda bilgiler edinilmesine katkı sağlayacaktır. Önemli bir bestekâr olan Sâdeddin Kaynak'ın bestelerinin analizinden elde edilecek bilgilerin bestekârlar ve bestekâr adayları için de yararlanabilecekleri birer kaynak olabileceği düşüncesindeyim.
İncelenen Sâdeddin Kaynak eserlerindeki gözlemlerden yararlanarak, 2 şarkı denemesi yapılmıştır. Güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" film müziklerine daha yakın üslûpta. Güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır gözlerin" ise Sâdeddin Kaynak'ın türkülerini andıran eserlerinin üslûbunda olmasına çalışılmıştır.
Sâdeddin Kaynak'ın Hicaz Makamında Bestelediği 14 Eserine nazire olarak güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" ve güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır Gözlerin" tarafımdan naçizane olarak bestelenmiştir. Bu çalışma ile Sâdeddin Kaynak'ın form, makam, usûl ve güftedeki anlam bütünlüğüne tarafımdan ne kadar vakıf olabildiğim sunulmuştur.
Prof.Dr.Volkan GİDİŞ
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.