#smrgSAHAF Halil Akdeniz - 1995
1960'lardan bu yana süren resim çabası içinde Akdeniz, evrensel resimsel gerçeğin bütün evrelerinde bulunmuş ama kedi özgüllüğünü ve özgünlüğnü kültürlerarası geçişimlere yönelerek oluşturmuştur. Bu nedenle de tekcil değil çoğulcu, dışlayıcı değil kapsayıcıdır.
Akdeniz'in resminde ele alınan öğeler kimi yerde malzemenin sınırlarını zorlarken kimi yerler de de onların öncesinde kavramlaştırmanın üstüne gider. Öylelikle resmin alt yapısını görselin ve algılamanın değişkenliğini irdeler, resmi düşünselin alanına çeker
Akdeniz resmin en sonr noktasıda olmadığı yerde, boşluğunda, insanın evrensel serüveninin ve yazgısının bir somut izdüşümü olarak kendi kendisini çoğaltır.
1960'lardan bu yana süren resim çabası içinde Akdeniz, evrensel resimsel gerçeğin bütün evrelerinde bulunmuş ama kedi özgüllüğünü ve özgünlüğnü kültürlerarası geçişimlere yönelerek oluşturmuştur. Bu nedenle de tekcil değil çoğulcu, dışlayıcı değil kapsayıcıdır.
Akdeniz'in resminde ele alınan öğeler kimi yerde malzemenin sınırlarını zorlarken kimi yerler de de onların öncesinde kavramlaştırmanın üstüne gider. Öylelikle resmin alt yapısını görselin ve algılamanın değişkenliğini irdeler, resmi düşünselin alanına çeker
Akdeniz resmin en sonr noktasıda olmadığı yerde, boşluğunda, insanın evrensel serüveninin ve yazgısının bir somut izdüşümü olarak kendi kendisini çoğaltır.