#smrgKİTABEVİ Hamlet Makinesi: Philoktetes, Horatialı, Mavzer, Germania Berlin'de Ölüm, Savaş, Görev, Kuartet, Resim Tasviri: Bütün Oyunları 1 -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Cantekin Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
9789944492317
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199100131
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
220 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008
Çeviren:
Zehra Aksu Yılmazer
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
93,60
Havale/EFT ile: 90,79
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199100131
485931
Hamlet Makinesi: Philoktetes, Horatialı, Mavzer, Germania Berlin'de Ölüm, Savaş, Görev, Kuartet, Resim Tasviri: Bütün Oyunları 1 -
Hamlet Makinesi: Philoktetes, Horatialı, Mavzer, Germania Berlin'de Ölüm, Savaş, Görev, Kuartet, Resim Tasviri: Bütün Oyunları 1 - #smrgKİTABEVİ
93.60
Heiner Müller için tarih sadece bir barbarlığın tarihiydi. Tiyatrosu, mitsel, yazınsal ve tarihseldi, bütün kurbanların yeniden belirdiği bir kıyamet tablosuydu. Bütünlüğü kaybolmuş bir dünyada, yerinden edilmiş anlam parçalarını, kırılıp dağılmış bağlamları bir kolaj ustası olarak birbirine ekledi.

Hamlet Makinesi için Müller şöyle der: "…orada umutsuz reji direktifleri var, hiçbiri gerçekleştirilebilir değil, oyunun olabileceği hiçbir alan yaratamamam bir semptom. Bu, temelde şu demek, bunlar öyle oyunlar ya da metinler ki, oyun alanları yalnızca benim kafam. Bu kafatasının içinde oynuyorlar. Bu tiyatroda nasıl yapılabilir? Bu sorun Artaud'nun tiyatro provokasyonunun merkezinde durur, ve bu bir teori değil, yalnızca bir metoda dönüştü artık."

Hamlet Makinesi'nin, Artaud'un oyunlarını andıran bir çatısı olmakla birlikte, seçilen durumların "vahşet"i de Müller ile Artaud arasında bağlantı kurar. Bununla birlikte, yalnızca sahne direktifleriyle değil, zaman ve dilin kullanımı ile metnin yapısı da, tüm metnin tek bir kişinin bilinçaltı ya da bir monolog olduğunu düşündürtür.

Heiner Müller için tarih sadece bir barbarlığın tarihiydi. Tiyatrosu, mitsel, yazınsal ve tarihseldi, bütün kurbanların yeniden belirdiği bir kıyamet tablosuydu. Bütünlüğü kaybolmuş bir dünyada, yerinden edilmiş anlam parçalarını, kırılıp dağılmış bağlamları bir kolaj ustası olarak birbirine ekledi.

Hamlet Makinesi için Müller şöyle der: "…orada umutsuz reji direktifleri var, hiçbiri gerçekleştirilebilir değil, oyunun olabileceği hiçbir alan yaratamamam bir semptom. Bu, temelde şu demek, bunlar öyle oyunlar ya da metinler ki, oyun alanları yalnızca benim kafam. Bu kafatasının içinde oynuyorlar. Bu tiyatroda nasıl yapılabilir? Bu sorun Artaud'nun tiyatro provokasyonunun merkezinde durur, ve bu bir teori değil, yalnızca bir metoda dönüştü artık."

Hamlet Makinesi'nin, Artaud'un oyunlarını andıran bir çatısı olmakla birlikte, seçilen durumların "vahşet"i de Müller ile Artaud arasında bağlantı kurar. Bununla birlikte, yalnızca sahne direktifleriyle değil, zaman ve dilin kullanımı ile metnin yapısı da, tüm metnin tek bir kişinin bilinçaltı ya da bir monolog olduğunu düşündürtür.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat