Aygaz, Osmanlı Hanedanı'nın fotoğraflarını tarih ve sanat meraklılarıyla buluşturuyor. İstanbul'daki Aygaz Genel Müdürlük binasına açılacak "Hanedan ve Kamera" başlıklı sergi, 7 Temmuz-2 Eylül 2011 tarihleri arasında, sanat, tarih ve fotoğraf tutkunları tarafından ziyaret edilebilecek. Küratörlüğünü Bahattin Öztuncay'ın yaptığı ve Ömer M. Koç'un kişisel koleksiyonundan seçilen fotoğraflardan oluşan sergide; Osmanlı sultanları ve hanedan üyelerinin saray fotoğrafçıları tarafından çekilmiş porte fotoğrafları yer alıyor.
Kuruluşunun 50. yılını çeşitli etkinliklerle kutlayan Aygaz, 7 Temmuz - 2 Eylül 2011 tarihleri arasında "Hanedan ve Kamera-Osmanlı Sarayından Portreler" sergisine evsahipliği yapıyor. Bahattin Öztuncay tarafından hazırlanan ve Ömer M. Koç'un kişisel koleksiyonundan seçilen ‘Hanedan ve Kamera' ismini taşıyan sergi 2 Eylül 2011 tarihine kadar Aygaz Genel Müdürlük binasında sanatseverlerle buluşacak. Hanedan ve Kamera Sergisi, Osmanlı hanedan üyeleri arasında porte fotoğraflarına duyulan özel ilgiyi ve bu ilgi nedeniyle portre fotoğrafçılığının teknik ve sanatsal açıdan erişmiş olduğu yüksek seviyeye dikkat çekiyor. 19. yüzyılda gerek Osmanlı Sultanları ve hanedan üyeleri gerekse devlet ileri gelenlerinin portre fotoğraflarının çekimine büyük önem verdiklerini ortaya koyan sergide; Halife Abdülmecid Efendi'nin oğlu Şehzade Ömer Faruk, Sultan Abdülaziz'in kızı Nazime Sultan, Sultan V. Murad'ın kızı Fehime Sultan, Sultan Abdülaziz'in oğlu Şehzade Yusuf İzzeddin, Sultan II. Abdülhamid'in oğlu Şehzade Mehmed Selim, Sultan Abdülaziz'in çocukları şehzade Mehmed Seyfeddin (1874-1877) ve Esma Sultan'ın fotoğrafları yer alıyor. Saray'ın fotoğrafa ilgisi 1800'lü yıllarda artıyor
19. yüzyılda gerek Osmanlı Sultanları ve hanedan üyeleri, gerekse devlet ileri gelenleri portre fotoğraflarının çekimine büyük önem veriyorlardı. 1861 yılında tahta çıkan ve güzel sanatların çeşitli dallarına ilgi duyan Sultan Abdülaziz döneminde portre fotoğrafçılığı Abdullah Biraderler'in becerisi sayesinde teknik ve sanatsal açıdan en üst düzeye çıkmıştı. Sultan II. Abdülhamid'in iktidara gelişinden iki yıl sonra, 1878'de resmi sıfatla Saray Fotoğrafçısı olarak atanan Vasilaki Kargopulo da hanedan üyelerinin ve devlet ileri gelenlerinin portre çekimlerine aynı seviyede devam etmişti. İlerleyen yıllarda, 1900'lerin başından itibaren gittikçe yaygınlaşmaya başlayan amatör fotoğraf kameralarının kullanımından hanedan üyeleri de geri kalmamışlar ve özel mekânlarda aile içi fotoğrafların çekimleri de büyük ölçüde artmıştı. Osmanlı hanedanı üyeleri arasında porte fotoğraflara özellikle ilgi duyan şahsiyetler bulunmaktaydı. Halife Abdülmecid Efendi, Veliaht Yusuf İzzeddin Efendi, Şehzadeler Ömer Faruk, Mehmed Selaheddin ve Osman Fuad Efendiler çocukluk dönemlerinden ilerleyen yaşlarına kadar çeşitli vesilelerle portre fotoğraflarını çektirmişler ve diğer hanedan üyeleri arasında da bu merakın yaygınlaşmasına öncülük etmişlerdi. Aynı zamanda, Osmanlı Hanedanı üyeleri aile için bağlılıklarını ve dostluklarını kalıcı kılmak amacı ile imzalı ve ithaflı portrelerini karşılıklı olarak hediye etme geleneğini uzun yıllar boyunca sürdürmüşlerdi. Aygaz'ın katkılarıyla ve Sadberk Hanım Müzesi işbirliği ile hazırlanan Hanedan ve Kamera sergisi ve sergiye eşlik eden kitap hanedan üyelerinin portre fotoğraf sanatına duyduğu ilgiyi ve Osmanlı Saray Fotoğrafçılığı'nın erişmiş olduğu seviyeyi gözler önüne seriyor.