#smrgKİTABEVİ Hat Sanatı Bakımından Kudüs ve Çevresindeki Eyyubi Kitabeleri -
Eserde, köşeli (Kûfî) ve yuvarlak (Neshî) iki ana karakter etrafında çeşitlenip zenginleşen Arap yazısıyla ilgili genel malumat kısmında, Aklâm-ı Sitte'den olan ve Celî şekilleri düşünülemez denen Tevkî' ile Rikâ' hatların da diğer birçok yazı gibi tarihin bir döneminde celî olarak denendiği ilk kez dile getirilip ispatlanmış, Selçuklu ve Zengî gibi ortaçağ İslâm kitabelerindeki yuvarlak yazı nev'inin mühim bir kısmına ibtidâî Celî Sülüs demek yerine, taşıdıkları hususiyetler sebebiyle Hattu's-Sülüsi't-Tevkî'î yani Tevkî' etkisinde Celî Sülüs demenin daha isabetli olduğu tezi savunulmuştur.
Sonuç olarak, 11. yüzyılın ilk yarısından itibaren mimaride Kûfî'nin yerini almaya başlayan Neshî yazının Kudüs'e girişini temsil eden incelediğimiz Eyyubî devri kitâbelerinin çoğunluk itibariyle Hattu's-Sülüsi't-Tevkî'î yani Tevkî' etkisinde Celî Sülüs hatla yazıldıkları ve bunların yalnızca birkaçında zemin tezyinâtı görüldüğü ifade edilmiştir.
Eserde, köşeli (Kûfî) ve yuvarlak (Neshî) iki ana karakter etrafında çeşitlenip zenginleşen Arap yazısıyla ilgili genel malumat kısmında, Aklâm-ı Sitte'den olan ve Celî şekilleri düşünülemez denen Tevkî' ile Rikâ' hatların da diğer birçok yazı gibi tarihin bir döneminde celî olarak denendiği ilk kez dile getirilip ispatlanmış, Selçuklu ve Zengî gibi ortaçağ İslâm kitabelerindeki yuvarlak yazı nev'inin mühim bir kısmına ibtidâî Celî Sülüs demek yerine, taşıdıkları hususiyetler sebebiyle Hattu's-Sülüsi't-Tevkî'î yani Tevkî' etkisinde Celî Sülüs demenin daha isabetli olduğu tezi savunulmuştur.
Sonuç olarak, 11. yüzyılın ilk yarısından itibaren mimaride Kûfî'nin yerini almaya başlayan Neshî yazının Kudüs'e girişini temsil eden incelediğimiz Eyyubî devri kitâbelerinin çoğunluk itibariyle Hattu's-Sülüsi't-Tevkî'î yani Tevkî' etkisinde Celî Sülüs hatla yazıldıkları ve bunların yalnızca birkaçında zemin tezyinâtı görüldüğü ifade edilmiştir.