#smrgKİTABEVİ Hayatın Kırılganlığı -
Neoliberalizmin savunucuları genellikle yalnızca otomatik süreçlerden ve özgür bireysel davranışlardan bahsediyor olsalar da, aslında bu sistem muntazam bireylerden oluşan bir millet üretmeye çalışan bir tür biyo-politikadır. Neoliberalizm, sözde başarısının gerektirdiği boyun eğmeyi ve oto-kısıtlamayı üretmek için hayatın içine derinden nüfuz eden ideolojik bir makineye dönüşmek zorundadır. Yanıbaşında işleyen süreçlere hiç dokunmadan fotoğraflarını çeken bir kamera değildir yalnızca.
Friedrich Hayek, Michel Foucault, Immanuel Kant, Friedrich Nietzsche gibi birçok düşünürün görüşlerine de başvurarak sermayenin yayılması, yoğunlaşması ve istilası karşısında ezilen insan ruhunu kurtarmak adına özgürlük fikrini yeniden ele alıyor Connolly.
YAZAR William E. Connolly Amerika'nın son dönemdeki en önemli siyaset bilimcilerinden olan ve postyapısalcı düşüncenin önde gelen düşünürlerinin (Foucault, Nietzsche, Hidegger, Derrida) kuramsal görüşlerini siyaset bilimine son derece yaratıcı bir biçimde taşımasıyla ünlenen Connolly 1938'de Michigan'da doğdu. Michigan Üniversitesi'ni bitirdikten sonra uzun yıllar Massachusetts üniversitesi'nde öğretim üyeliği yaptı. 1985'ten beri Johns Hopkins üniversitesi'nde Siyaset Bilimi Profesörlüğü yapmaktadır. 1984-1990 yılları arasında Political Theory dergisinin editörlüğünü yapmıştır.
Başlıca yapıtları şunlardır: The Terms of Political Discourse (1974; Siyasal Söylemdeki Terimler); (Michael Best'le birlikte) The Politicized Economy (1976; Siyasallaşmış Ekonomi); Appearance and Reality in Politics (1981; Siyasette Görünüş ve Gerçeklik); Politics and Ambiguity (1988; Siyaset Kuramı ve Modernlik); Identity/Difference (1991; Kimlik ve Farklılık) ve The Augustinian Imperative (1994; Augustinuscu Buyruk).
Neoliberalizmin savunucuları genellikle yalnızca otomatik süreçlerden ve özgür bireysel davranışlardan bahsediyor olsalar da, aslında bu sistem muntazam bireylerden oluşan bir millet üretmeye çalışan bir tür biyo-politikadır. Neoliberalizm, sözde başarısının gerektirdiği boyun eğmeyi ve oto-kısıtlamayı üretmek için hayatın içine derinden nüfuz eden ideolojik bir makineye dönüşmek zorundadır. Yanıbaşında işleyen süreçlere hiç dokunmadan fotoğraflarını çeken bir kamera değildir yalnızca.
Friedrich Hayek, Michel Foucault, Immanuel Kant, Friedrich Nietzsche gibi birçok düşünürün görüşlerine de başvurarak sermayenin yayılması, yoğunlaşması ve istilası karşısında ezilen insan ruhunu kurtarmak adına özgürlük fikrini yeniden ele alıyor Connolly.
YAZAR William E. Connolly Amerika'nın son dönemdeki en önemli siyaset bilimcilerinden olan ve postyapısalcı düşüncenin önde gelen düşünürlerinin (Foucault, Nietzsche, Hidegger, Derrida) kuramsal görüşlerini siyaset bilimine son derece yaratıcı bir biçimde taşımasıyla ünlenen Connolly 1938'de Michigan'da doğdu. Michigan Üniversitesi'ni bitirdikten sonra uzun yıllar Massachusetts üniversitesi'nde öğretim üyeliği yaptı. 1985'ten beri Johns Hopkins üniversitesi'nde Siyaset Bilimi Profesörlüğü yapmaktadır. 1984-1990 yılları arasında Political Theory dergisinin editörlüğünü yapmıştır.
Başlıca yapıtları şunlardır: The Terms of Political Discourse (1974; Siyasal Söylemdeki Terimler); (Michael Best'le birlikte) The Politicized Economy (1976; Siyasallaşmış Ekonomi); Appearance and Reality in Politics (1981; Siyasette Görünüş ve Gerçeklik); Politics and Ambiguity (1988; Siyaset Kuramı ve Modernlik); Identity/Difference (1991; Kimlik ve Farklılık) ve The Augustinian Imperative (1994; Augustinuscu Buyruk).