Ama en çok Türklerle özleştirilmesi, bizi daha yakından ilgilendirmektedir. Hatta, XVIII. yüzyıl Fransız tarihçisi Joseph Deguignes, Şamanizm'i "Türklerin ulusal dini" olarak niteler. Neden, ondan beslenen kültürümüz, geleneğimiz, göreneğimiz, tarihimiz, hep eleştirilmiş ve suçlanmıştır. Madalyonun diğer yüzünde ise Nevill Drury'in "Bir gün hepimiz şaman olabiliriz. Toplumlar buna özlemli!" ifadeleri vardır.
Öyleyse, Şamanizmi, bilimsel terimler ve teorilerle anlatma yerine, daha somut daha canlı örneklerle açıklamaya çalışmak ona saygı açısından da gereklidir.
Ama en çok Türklerle özleştirilmesi, bizi daha yakından ilgilendirmektedir. Hatta, XVIII. yüzyıl Fransız tarihçisi Joseph Deguignes, Şamanizm'i "Türklerin ulusal dini" olarak niteler. Neden, ondan beslenen kültürümüz, geleneğimiz, göreneğimiz, tarihimiz, hep eleştirilmiş ve suçlanmıştır. Madalyonun diğer yüzünde ise Nevill Drury'in "Bir gün hepimiz şaman olabiliriz. Toplumlar buna özlemli!" ifadeleri vardır.
Öyleyse, Şamanizmi, bilimsel terimler ve teorilerle anlatma yerine, daha somut daha canlı örneklerle açıklamaya çalışmak ona saygı açısından da gereklidir.