#smrgKİTABEVİ Her Dağın Gölgesi Deniz'e Düşer - 2023
Köy kadınları, acıyı unutturma derdine girerken daha fazla hatırlatırlardı. Hangi kadın yolda yolakta beni görse çağırıp memelerinin arasına bastırır, ben öyle üzerlerindeki kadınlık, annelik, köylülük karışımı kokuyu içime çekerken, onlar ise yazmalarının ucundan tutup, gözlerini silerlerdi. Bu içli anlar, artık benim de farkında olduğum, keyif aldığım birer oyuna dönüşmüştü.
Kadınları gördüğüm zaman boynumu büker, ağır adımlarla yanlarına yaklaşır, içerleyip de beni memelerine bastırmalarını beklerdim.' Bir Alevi Kürt köyünün ve insanlarının hikâyesi...
'Vecizeleri, mesajları ve yasalarıyla bedene oturmaya çalışan, yer yer beline vurulan penslerle daralan, yer yer dikişleri patlayan Cumhuriyet'in uzak hatırası... 1960'lar ve 70'ler... Nurhak'ın yası... 'Rüyalardan keramet, ocaklardan derman, dedelerden ikrar almaya alışmış köylü'nün devrim düşüne dalışı...
Ve 'tüm zamanların, her şeyin intikamını alma' öfkesini biriktiren 12 Eylül kâbusu... Evrim Alataş'ın, neşesini öfke kıyamet içinde de yitirmeyen kaleminden.
Köy kadınları, acıyı unutturma derdine girerken daha fazla hatırlatırlardı. Hangi kadın yolda yolakta beni görse çağırıp memelerinin arasına bastırır, ben öyle üzerlerindeki kadınlık, annelik, köylülük karışımı kokuyu içime çekerken, onlar ise yazmalarının ucundan tutup, gözlerini silerlerdi. Bu içli anlar, artık benim de farkında olduğum, keyif aldığım birer oyuna dönüşmüştü.
Kadınları gördüğüm zaman boynumu büker, ağır adımlarla yanlarına yaklaşır, içerleyip de beni memelerine bastırmalarını beklerdim.' Bir Alevi Kürt köyünün ve insanlarının hikâyesi...
'Vecizeleri, mesajları ve yasalarıyla bedene oturmaya çalışan, yer yer beline vurulan penslerle daralan, yer yer dikişleri patlayan Cumhuriyet'in uzak hatırası... 1960'lar ve 70'ler... Nurhak'ın yası... 'Rüyalardan keramet, ocaklardan derman, dedelerden ikrar almaya alışmış köylü'nün devrim düşüne dalışı...
Ve 'tüm zamanların, her şeyin intikamını alma' öfkesini biriktiren 12 Eylül kâbusu... Evrim Alataş'ın, neşesini öfke kıyamet içinde de yitirmeyen kaleminden.