Homo Exoticus, kendilerini karakteristik anlamda kimlik olumlamalarıyla ifade etmeyen heteroseksüellik, beyaz yurttaşlık ve elbette erkeklik kategorilerine eğilerek çok önemli bir düşünsel engeli aradan çıkarıyor. Bu kategoriler, görünmezlikleri ve kendilerini bizim onlardan bahsettiğimiz yerden tanımlamamaları nedeniyle diğer bütün kategorilerin algılanışına sızan, sorgulanmayan normları temsil etmektedir. Homo Exoticus böylece mainstream gey ve lezbiyen kültürleriyle politik ajandalarının beyazlığını ve beyazlaşma eğilimini açığa çıkarıyor; ötekileştirmeye dair alışıldık eleştirinin önüne geçerek heteroseksüel ve homofobik varsayımların cinsel öznelerin inşasındaki rolünü tahlil ediyor.
Maxime Cervulle ve Nick Rees-Roberts, etnik ve sınıfsal sorunları toplamacı mantığın tuzaklarından kaçınarak gueer teoriye ekliyor ve LGBT türünden derlemeci genellemelerin kısıtlamasını reddederek önemli bir meydan okumanın altından başarıyla kalkıyor.
Homo Exoticus, kendilerini karakteristik anlamda kimlik olumlamalarıyla ifade etmeyen heteroseksüellik, beyaz yurttaşlık ve elbette erkeklik kategorilerine eğilerek çok önemli bir düşünsel engeli aradan çıkarıyor. Bu kategoriler, görünmezlikleri ve kendilerini bizim onlardan bahsettiğimiz yerden tanımlamamaları nedeniyle diğer bütün kategorilerin algılanışına sızan, sorgulanmayan normları temsil etmektedir. Homo Exoticus böylece mainstream gey ve lezbiyen kültürleriyle politik ajandalarının beyazlığını ve beyazlaşma eğilimini açığa çıkarıyor; ötekileştirmeye dair alışıldık eleştirinin önüne geçerek heteroseksüel ve homofobik varsayımların cinsel öznelerin inşasındaki rolünü tahlil ediyor.
Maxime Cervulle ve Nick Rees-Roberts, etnik ve sınıfsal sorunları toplamacı mantığın tuzaklarından kaçınarak gueer teoriye ekliyor ve LGBT türünden derlemeci genellemelerin kısıtlamasını reddederek önemli bir meydan okumanın altından başarıyla kalkıyor.