Yine deha çapındaki zekâsıyla dönemin başlıça felsefi, dinî, hukuki, coğrafi ve tarihi bilgileriyle beraber; fiziğini ve astronomisini biliyor.
Peki, "dil bilgisini" değil "hal bilgisi"ni gerektiren beşeri aşkı ustaca ilâhi aşka dönüştürmeyi nasıl başarmış?
Bunun tek cevâbını' bilebiliyorum: O da "Allah vergisi."
Hüsn ü Aşk'ın ve Şeyh Gâlib'in, özellikle genç kuşaklarca daha fazla ve gerektiği gibi tanınmasına naçizane bu eserin de katkıda bulunmasını temenni ediyorum. Samimi ve yapıcı tenkitlerin de bu amaca hizmet edeceğini umuyorum. Şeyh Gâlib'i ve Maveraya ulaşmış tüm şairleri rahmetle anıyorum. -Cavit Marancı (Arka kapaktan)
Yine deha çapındaki zekâsıyla dönemin başlıça felsefi, dinî, hukuki, coğrafi ve tarihi bilgileriyle beraber; fiziğini ve astronomisini biliyor.
Peki, "dil bilgisini" değil "hal bilgisi"ni gerektiren beşeri aşkı ustaca ilâhi aşka dönüştürmeyi nasıl başarmış?
Bunun tek cevâbını' bilebiliyorum: O da "Allah vergisi."
Hüsn ü Aşk'ın ve Şeyh Gâlib'in, özellikle genç kuşaklarca daha fazla ve gerektiği gibi tanınmasına naçizane bu eserin de katkıda bulunmasını temenni ediyorum. Samimi ve yapıcı tenkitlerin de bu amaca hizmet edeceğini umuyorum. Şeyh Gâlib'i ve Maveraya ulaşmış tüm şairleri rahmetle anıyorum. -Cavit Marancı (Arka kapaktan)