Gerçekte, eserin sahibi gezginin hayatında, yirmi dokuz yılı dolduran ve onun her türlü meşakkate göğüs gererek bütün İslâm dünyasını dolaşmasına sebep olan emelin, İslâm âlemini tanımak olduğunu, gezilerinde yolculuklarını kesen, onu geri dönmeye zorlayan tek âmilin, İslamiyetin coğrafî sınırları olduğu gerçeğini dikkate alırsak, özellikle millî kültürümüzün temel eserlerini derleyen böyle bir yayımda İbn Batuta Seyahatnamesi'ni de gezginin İslamcı ölçülerine paralel bir anlayışla millî kültürümüzdeki değeri ve yeri ile değerlendirmek zorunda olduğumuz kolaylıkla anlaşılmış olur.
Bu tutumun bir sonucu olarak da bu eserden İslâm dünyası içinde Türklük âlemini, ondan da sadece batı Türk illerini ve uzun yüzyıllar, on sekizinci yüzyılın sonlarına hatta on dokuzuncu yüzyılın ikinci yarılarına kadar ortaklaşa bir yaşayış içinde olduğumuz, kuzey Türk ülkelerini on dördüncü yüzyılın gerçekleri ve atmosferi içinde tanıtmak ve bu kadarla yetinmek mecburiyeti kendiliğinden ortaya çıkar.
Gerçekte, eserin sahibi gezginin hayatında, yirmi dokuz yılı dolduran ve onun her türlü meşakkate göğüs gererek bütün İslâm dünyasını dolaşmasına sebep olan emelin, İslâm âlemini tanımak olduğunu, gezilerinde yolculuklarını kesen, onu geri dönmeye zorlayan tek âmilin, İslamiyetin coğrafî sınırları olduğu gerçeğini dikkate alırsak, özellikle millî kültürümüzün temel eserlerini derleyen böyle bir yayımda İbn Batuta Seyahatnamesi'ni de gezginin İslamcı ölçülerine paralel bir anlayışla millî kültürümüzdeki değeri ve yeri ile değerlendirmek zorunda olduğumuz kolaylıkla anlaşılmış olur.
Bu tutumun bir sonucu olarak da bu eserden İslâm dünyası içinde Türklük âlemini, ondan da sadece batı Türk illerini ve uzun yüzyıllar, on sekizinci yüzyılın sonlarına hatta on dokuzuncu yüzyılın ikinci yarılarına kadar ortaklaşa bir yaşayış içinde olduğumuz, kuzey Türk ülkelerini on dördüncü yüzyılın gerçekleri ve atmosferi içinde tanıtmak ve bu kadarla yetinmek mecburiyeti kendiliğinden ortaya çıkar.