#smrgKİTABEVİ İbn Rüşd'ün Fıkıh Usulü Anlayışı - 2024

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
ISBN-10:
6256746244
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199226610
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
208
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
indirimli
182,00
Taksitli fiyat: 9 x 22,24
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199226610
613330
İbn Rüşd'ün Fıkıh Usulü Anlayışı -        2024
İbn Rüşd'ün Fıkıh Usulü Anlayışı - 2024 #smrgKİTABEVİ
182.00
Klasik İslâm düşüncesinde öncelikle felsefeci kimliği ile tanınan İbn Rüşd aynı zamanda Mâlikî fakihlerin Endülüs'teki önemli temsilcilerindendir. İbn Rüşd'ün, Gazâlî'nin el-Mustesfâ min 'İlmi'l-Usûl'ünü esas alarak yazmış olduğu ed-Darûrî fî Usûli'l-Fıkh adlı eseri, onun usûl anlayışının tespit edilmesi açısından büyük bir öneme sahiptir. İbn Rüşd'ün fıkıh usûlüne ilişkin düşünceleri ağırlıklı olarak bu Muhtasar ile ortaya çıkmıştır. İbn Rüşd, usûl-i fıkhın esas konularının neler olduğunu belirlemeye çalışmakta ve hâricinde kalanların usûl-i fıkhın konusu dâhilindeymiş gibi sunulmasına karşı çıkmaktadır. Onun bu yaklaşımının en somut sonucu, Gazâlî'nin eserindeki Mantık ile ilgili bölümü atlayarak bu kısmın usûl konusu olmadığını ve usûl ile ilgili bir eserde bulunmasının doğru olmadığını ifade etmesidir. İbn Rüşd'e göre usûl-i fıkhın esas ilgi alanı, hüküm çıkarmada/istinbât kullanılan metotlar konusudur. Onun usûl-i fıkha dâhil olması gereken konuları belirleme çabası, hârici konu olarak nitelediği konuları usûl konusu kapsamında değerlendirmemesi ile tabir-i câizse usûl-i fıkıhta yeni bir yapılanmaya gitme yaklaşımında olduğunu söylememiz mümkündür.
Klasik İslâm düşüncesinde öncelikle felsefeci kimliği ile tanınan İbn Rüşd aynı zamanda Mâlikî fakihlerin Endülüs'teki önemli temsilcilerindendir. İbn Rüşd'ün, Gazâlî'nin el-Mustesfâ min 'İlmi'l-Usûl'ünü esas alarak yazmış olduğu ed-Darûrî fî Usûli'l-Fıkh adlı eseri, onun usûl anlayışının tespit edilmesi açısından büyük bir öneme sahiptir. İbn Rüşd'ün fıkıh usûlüne ilişkin düşünceleri ağırlıklı olarak bu Muhtasar ile ortaya çıkmıştır. İbn Rüşd, usûl-i fıkhın esas konularının neler olduğunu belirlemeye çalışmakta ve hâricinde kalanların usûl-i fıkhın konusu dâhilindeymiş gibi sunulmasına karşı çıkmaktadır. Onun bu yaklaşımının en somut sonucu, Gazâlî'nin eserindeki Mantık ile ilgili bölümü atlayarak bu kısmın usûl konusu olmadığını ve usûl ile ilgili bir eserde bulunmasının doğru olmadığını ifade etmesidir. İbn Rüşd'e göre usûl-i fıkhın esas ilgi alanı, hüküm çıkarmada/istinbât kullanılan metotlar konusudur. Onun usûl-i fıkha dâhil olması gereken konuları belirleme çabası, hârici konu olarak nitelediği konuları usûl konusu kapsamında değerlendirmemesi ile tabir-i câizse usûl-i fıkıhta yeni bir yapılanmaya gitme yaklaşımında olduğunu söylememiz mümkündür.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 94,64    189,28   
3 64,31    192,92   
6 32,76    196,56   
9 22,24    200,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 182,00    182,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat