#smrgKİTABEVİ İki Adalı: Hüseyin Cevahir, Ulaş Bardakçı -
Hüseyin Cevahir ve Rasih Ulaş Bardakçı.
'60'lı yıllarda, başını gençliğin çektiği toplumsal kesimlerin sisteme karşı giriştiği mücadelede öne çıkan iki gençlik önderi, Cevahir ve Bardakçı. Kitap, hem döneme dair ayrıntılı bilgiler vererek bu iki gençlik önderinin hangi tarihsel dönemin ürünleri olduğunu ortaya koyuyor hem de ülkemizin yakın tarihine ilişkin yapılan araştırmalara öğrenci gençlik hareketi üzerinden katkı sunuyor.
İki Adalı, Hüseyin Cevahir'in edebiyat incelemeleri, dönemin politik ayrışmalarının ortaya konduğu makaleler, Mahir Çayan'ın el yazısı notları ile Birinci THKP-C İddianamesi ve arşivlerden bugüne ulaşan belgelerle önemli bir kaynak...
Maltepe'de etrafı karanlığın cüceleriyle çevrilmiş marş söyleyen iki adalı. İki adalının marş söyleyişinde silahlar susar. Maltepe'nin göbeğini derin bir sessizlik kaplar. Dalga dalga yayılır, adalıların erkek sesi, etrafa. O anda iki adalının gözünde her şey silinir, Karanlığın militanları küçülür, küçülür... Sanki biraz önce atılanlar tomson kurşunları değil, parmak cücelerin minicik okları. O an ne binlerce güvenlik kuvveti, ne polis, ne zırhlı tugay, ne tomson, ne mitralyöz. Her şey önemsiz, küçük ve etkisizdir. İki adalı için. Adalıların korosu karanlık cücelerinde bir panik yaratır. Yüzlerinde, ezikliğin, şaşkınlığın biraz da utancın izleri olur Sanki ilahi bir kuvvet onların ellerini, kollarını bağlamıştır. Ta ki, iki adalının marşı bitene kadar.
Koro susar, büyü bozulur, görevlerini hatırlar cüceler, Eller tetikte tarrrr... Ve Cevahirimi kalbime gömüp dönerim hain hücreme. -Mahir Çayan- (Tanıtım Bülteninden)
Hüseyin Cevahir ve Rasih Ulaş Bardakçı.
'60'lı yıllarda, başını gençliğin çektiği toplumsal kesimlerin sisteme karşı giriştiği mücadelede öne çıkan iki gençlik önderi, Cevahir ve Bardakçı. Kitap, hem döneme dair ayrıntılı bilgiler vererek bu iki gençlik önderinin hangi tarihsel dönemin ürünleri olduğunu ortaya koyuyor hem de ülkemizin yakın tarihine ilişkin yapılan araştırmalara öğrenci gençlik hareketi üzerinden katkı sunuyor.
İki Adalı, Hüseyin Cevahir'in edebiyat incelemeleri, dönemin politik ayrışmalarının ortaya konduğu makaleler, Mahir Çayan'ın el yazısı notları ile Birinci THKP-C İddianamesi ve arşivlerden bugüne ulaşan belgelerle önemli bir kaynak...
Maltepe'de etrafı karanlığın cüceleriyle çevrilmiş marş söyleyen iki adalı. İki adalının marş söyleyişinde silahlar susar. Maltepe'nin göbeğini derin bir sessizlik kaplar. Dalga dalga yayılır, adalıların erkek sesi, etrafa. O anda iki adalının gözünde her şey silinir, Karanlığın militanları küçülür, küçülür... Sanki biraz önce atılanlar tomson kurşunları değil, parmak cücelerin minicik okları. O an ne binlerce güvenlik kuvveti, ne polis, ne zırhlı tugay, ne tomson, ne mitralyöz. Her şey önemsiz, küçük ve etkisizdir. İki adalı için. Adalıların korosu karanlık cücelerinde bir panik yaratır. Yüzlerinde, ezikliğin, şaşkınlığın biraz da utancın izleri olur Sanki ilahi bir kuvvet onların ellerini, kollarını bağlamıştır. Ta ki, iki adalının marşı bitene kadar.
Koro susar, büyü bozulur, görevlerini hatırlar cüceler, Eller tetikte tarrrr... Ve Cevahirimi kalbime gömüp dönerim hain hücreme. -Mahir Çayan- (Tanıtım Bülteninden)