#smrgKİTABEVİ İmajların Yazgısı - 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9786256999374
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199209727
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
152 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Çeviren:
Aziz Ufuk Kılıç
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
95,20
Havale/EFT ile: 92,34
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199209727
596170
İmajların Yazgısı -        2023
İmajların Yazgısı - 2023 #smrgKİTABEVİ
95.20
“Sanatın imajları bir sapma yaratan, bir benzemezlik üreten işlemlerdir. Sözcükler gözün belki göreceği bir şeyi betimler ya da asla görmeyeceği şeyi ifade ederler, bir fikri kasıtlı olarak aydınlatır ya da karartırlar. Görülebilir biçimler anlaşılması gereken bir anlamı önümüze koyar ya da çekip alırlar. Bir kamera hareketi bir manzarayı öncelerken bir başkasını keşfeder; bir piyanist siyah ekranın ‘arkasında' bir müzik cümlesi çalar. Bütün bu ilişkiler birtakım imgeleri tanımlarlar. Bununla iki şey söylemek istiyorum. Birincisi, sanatın imgeleri, bu nitelikleriyle, birer benzemezliktir. İkincisi, imge görülebilir olanın tekelinde değildir. Öyle bir görülebilir vardır ki görüntü oluşturmaz; öyle imajlar/imgeler vardır ki tümüyle sözcüklerden oluşmuştur.”

Rancière İmajların Yazgısı'nda, felsefe, sinema, edebiyat ve çağdaş sanat arasında mekik dokuyarak, imajın, imgenin, görüntünün farklı disiplinlerdeki anlamları, işlevleri, yazgıları üzerine düşünüyor. Godard ve Bresson gibi sinemacılar; Foucault, Deleuze, Adorno ve Barthes gibi düşünürlerden hareketle, gerçekliğin yerini alan, imgeye dönüşen, görüntüler halinde çevremizi kuşatan “imaj”ların dünyasına baş döndürücü bir disiplinlerarası yolculuk…

“Sanatın imajları bir sapma yaratan, bir benzemezlik üreten işlemlerdir. Sözcükler gözün belki göreceği bir şeyi betimler ya da asla görmeyeceği şeyi ifade ederler, bir fikri kasıtlı olarak aydınlatır ya da karartırlar. Görülebilir biçimler anlaşılması gereken bir anlamı önümüze koyar ya da çekip alırlar. Bir kamera hareketi bir manzarayı öncelerken bir başkasını keşfeder; bir piyanist siyah ekranın ‘arkasında' bir müzik cümlesi çalar. Bütün bu ilişkiler birtakım imgeleri tanımlarlar. Bununla iki şey söylemek istiyorum. Birincisi, sanatın imgeleri, bu nitelikleriyle, birer benzemezliktir. İkincisi, imge görülebilir olanın tekelinde değildir. Öyle bir görülebilir vardır ki görüntü oluşturmaz; öyle imajlar/imgeler vardır ki tümüyle sözcüklerden oluşmuştur.”

Rancière İmajların Yazgısı'nda, felsefe, sinema, edebiyat ve çağdaş sanat arasında mekik dokuyarak, imajın, imgenin, görüntünün farklı disiplinlerdeki anlamları, işlevleri, yazgıları üzerine düşünüyor. Godard ve Bresson gibi sinemacılar; Foucault, Deleuze, Adorno ve Barthes gibi düşünürlerden hareketle, gerçekliğin yerini alan, imgeye dönüşen, görüntüler halinde çevremizi kuşatan “imaj”ların dünyasına baş döndürücü bir disiplinlerarası yolculuk…

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat