#smrgKİTABEVİ İnsan ve Kutsal - 2023
Yaşam yıpranma ve kayba uğramadır. Kendini daha iyi muhafaza maksadıyla beyhude yere varlığında sebat etmek ve her türlü sarftan kaçınmak için yırtınır. Pusuda ölüm beklemektedir onu.
Hiçbir hüner işe yaramaz. Her canlı bilir ya da sezer bunu. Kendine tanınan seçimi bilir. Bizzat varlığını bu şekilde boşa harcadığının bilincinde olduğundan, kendini vermekten, kendini feda etmek'ten dehşete kapılır. Ama yeteneklerini, enerjilerini ve mallarını tutmak, düpedüz pratik bakımdan ve çıkarını kollamak için, sonuçta dünyevi olarak bunları temkinlice kullanmak, sonunda hiç kimseyi çürümeden ve mezardan kurtarmaz. Tüketilmeyen her şey kokuşur. Bu yüzden kutsalın daimi hakikati, hem kor alevden büyülenmede hem çürümüşlükten dehşete kapılmada bulunur.”
İÇİNDEKİLER
İkinci Basıma Önsöz
Üçüncü Basıma Önsöz
Önsöz
1. Kutsal ile Dünyevinin Genel İlişkileri
2. Kutsalın Muğlaklığı
I. Kutsallık ve Leke
II. Kutsaldaki Kutupsallık
III. Birbirine Tutkunluk [Asabiyyet] ve Çözülme
3. Saygı Kutsalı: Yasakların Teorisi
I. Dünyanın Tanzimi
II. Kutsal Yasalar ve Kutsala Hakaret Telakki Edilen Fiiller
III. Hiyerarşi ve Hıyanet
4. İhlâl Kutsalı: Şenliğin Teorisi
I. Şenlik, Kutsala Müracaat
II. Dünyanın Yeniden Yaratılması
III. Sefahatin İşlevi
5. Yaşam Koşulu ve Ölüm Kapısı Kutsal
EKLER
I. Cinsellik ve Kutsal
II. Oyun ve Kutsal
III. Savaş ve Kutsal
a. Savaş ve Şenlik
b. Savaşın Mistisizmi
Kaynakça
Dizin
ROGER CAILLOIS (1913-1978). Yeni Fransız sosyolojisinin öncü isimlerindendir. İlkel topluluklar üzerinde yaptığı özgün çalışmalarla tanınır. Özellikle Marcel Mauss ve Georges Dumézil'in derslerini yakından izler. 1938'de, Georges Bataille ve Michel Leiris ile birlikte, toplum yaşamında kutsalın tezahürlerini incelemeye yönelen “Collège de Sociologie”yi kurar. Gallimard Yayınevi'nde, Borges, Neruda, Asturias gibi Latin Amerika'nın büyük yazarlarının yer aldığı « Croix du Sud » dizisini başlatır. 1948'den itibaren UNESCO'da edebiyat ve kültürel kalkınma bölümlerini yönetir. Diogène dergisinin kurucusudur. En tanınmış eserleri: “Mitos ve İnsan” (Le Mythe et l'homme, 1938), İnsan ve Kutsal (L'Homme et le sacré, 1939) ve “Oyunlar ve İnsanlar”dır (Les Jeux et les hommes, 1958).
Yaşam yıpranma ve kayba uğramadır. Kendini daha iyi muhafaza maksadıyla beyhude yere varlığında sebat etmek ve her türlü sarftan kaçınmak için yırtınır. Pusuda ölüm beklemektedir onu.
Hiçbir hüner işe yaramaz. Her canlı bilir ya da sezer bunu. Kendine tanınan seçimi bilir. Bizzat varlığını bu şekilde boşa harcadığının bilincinde olduğundan, kendini vermekten, kendini feda etmek'ten dehşete kapılır. Ama yeteneklerini, enerjilerini ve mallarını tutmak, düpedüz pratik bakımdan ve çıkarını kollamak için, sonuçta dünyevi olarak bunları temkinlice kullanmak, sonunda hiç kimseyi çürümeden ve mezardan kurtarmaz. Tüketilmeyen her şey kokuşur. Bu yüzden kutsalın daimi hakikati, hem kor alevden büyülenmede hem çürümüşlükten dehşete kapılmada bulunur.”
İÇİNDEKİLER
İkinci Basıma Önsöz
Üçüncü Basıma Önsöz
Önsöz
1. Kutsal ile Dünyevinin Genel İlişkileri
2. Kutsalın Muğlaklığı
I. Kutsallık ve Leke
II. Kutsaldaki Kutupsallık
III. Birbirine Tutkunluk [Asabiyyet] ve Çözülme
3. Saygı Kutsalı: Yasakların Teorisi
I. Dünyanın Tanzimi
II. Kutsal Yasalar ve Kutsala Hakaret Telakki Edilen Fiiller
III. Hiyerarşi ve Hıyanet
4. İhlâl Kutsalı: Şenliğin Teorisi
I. Şenlik, Kutsala Müracaat
II. Dünyanın Yeniden Yaratılması
III. Sefahatin İşlevi
5. Yaşam Koşulu ve Ölüm Kapısı Kutsal
EKLER
I. Cinsellik ve Kutsal
II. Oyun ve Kutsal
III. Savaş ve Kutsal
a. Savaş ve Şenlik
b. Savaşın Mistisizmi
Kaynakça
Dizin
ROGER CAILLOIS (1913-1978). Yeni Fransız sosyolojisinin öncü isimlerindendir. İlkel topluluklar üzerinde yaptığı özgün çalışmalarla tanınır. Özellikle Marcel Mauss ve Georges Dumézil'in derslerini yakından izler. 1938'de, Georges Bataille ve Michel Leiris ile birlikte, toplum yaşamında kutsalın tezahürlerini incelemeye yönelen “Collège de Sociologie”yi kurar. Gallimard Yayınevi'nde, Borges, Neruda, Asturias gibi Latin Amerika'nın büyük yazarlarının yer aldığı « Croix du Sud » dizisini başlatır. 1948'den itibaren UNESCO'da edebiyat ve kültürel kalkınma bölümlerini yönetir. Diogène dergisinin kurucusudur. En tanınmış eserleri: “Mitos ve İnsan” (Le Mythe et l'homme, 1938), İnsan ve Kutsal (L'Homme et le sacré, 1939) ve “Oyunlar ve İnsanlar”dır (Les Jeux et les hommes, 1958).
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | 76,05 | 152,10 |
3 | 51,68 | 155,03 |
6 | 26,33 | 157,95 |
9 | 17,88 | 160,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 146,25 | 146,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |