#smrgSAHAF İpek: Osmanlı Dokuma Sanatı - 2001
Uzun yıllar süren bir uluslararası araştırma projesinin ürünü olan bu kitap aynı amanda Osmanlı kumaşları hakkındaki yayınlar arasında, ana teknik ve süsleme şekillerini sınıflandıran ve tarihlenebilir eserlerin bir kataloğunu sunan ilk çalışmadır. Yazarlar, Topkapı Sarayı ve dünyanın önemli müzelerindeki koleksiyonların yanı sıra, Rusya ve Orta Avrupa'daki kilise hazinelerine ait az tanınmış birçok kumaşı yeniden keşfederek kaynak olarak kullanmışlardır. Osmanlı arşivlerinde yapılan yeni araştırmalar ise, ipek üretimin yasalarıyla, Bursa ve İstanbul'un rakip ipek sanayilerine ışık tutmuştur.
Osmanlılar tarafından en çok tercih edilen üç dokuma tekniği; seraser (Osmanlı kaynaklarındaki ifadesiyle altınım gümüşüm), kadife ve kemha (özel bir teknikle dokunmuş altınlı kumaş), renkli resimlerle örneklenirken, dokumacıların yaratıcılığını yansıtan ana tasarım grupları ise siyah beyaz resimlerle gösterilmiştir. (İç Kapak)
Uzun yıllar süren bir uluslararası araştırma projesinin ürünü olan bu kitap aynı amanda Osmanlı kumaşları hakkındaki yayınlar arasında, ana teknik ve süsleme şekillerini sınıflandıran ve tarihlenebilir eserlerin bir kataloğunu sunan ilk çalışmadır. Yazarlar, Topkapı Sarayı ve dünyanın önemli müzelerindeki koleksiyonların yanı sıra, Rusya ve Orta Avrupa'daki kilise hazinelerine ait az tanınmış birçok kumaşı yeniden keşfederek kaynak olarak kullanmışlardır. Osmanlı arşivlerinde yapılan yeni araştırmalar ise, ipek üretimin yasalarıyla, Bursa ve İstanbul'un rakip ipek sanayilerine ışık tutmuştur.
Osmanlılar tarafından en çok tercih edilen üç dokuma tekniği; seraser (Osmanlı kaynaklarındaki ifadesiyle altınım gümüşüm), kadife ve kemha (özel bir teknikle dokunmuş altınlı kumaş), renkli resimlerle örneklenirken, dokumacıların yaratıcılığını yansıtan ana tasarım grupları ise siyah beyaz resimlerle gösterilmiştir. (İç Kapak)