İpek Yolu'nun tarihi ve önemli bir fonksiyonu var insanlık tarihinde.
Asırlarca doğuyu batıyı birbirine bağlayarak, bu bölgede yaşayan toplulukların ekonomik, kültürel, siyasal açıdan etkilenmesinde önemli bir rol oynamıştır. İpek Yolu sadece kıtalar arasında ticaret yolu olmakla kalmamış, kervanlar yolculuklarında farklı kültürleri kucaklamış, gelenekleri, dilleri, dinleri fikirleri kaynaştırmıştır. Günümüzde İpek Yolu'na gösterilen ilginin nedeni bu evrensel kültür mirasında aranmalıdır. Bugün, Orta Asya'da Türk devletleri yeniden bağımsızlıklarını kazandıktan sonra İpekyolu daha bir önem kazanmıştır.
ARİF AŞÇI 1958 Adana'da doğdu.
1975-1982 İstanbul-Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde resim eğitimi gördü.
1984-1986 Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde, özgün baskı atelyesinde araştırma görevlisi olarak çalıştı.
1986 İstifa ederek üç yıl sürecek bir yolculuğa çıktı. Bu yolculukta fotoğraf çekmeye başlayarak bütün Asya ülkelerini dolaştı.
1989 Bu yolculuktan yola çıkarak projesini hazırladığı 'Turkuaz' adlı belgesel, 12 bölüm halinde televizyonlarda yayınlandı.
1996 Yolculuk yapmayı sürdürerek fotoröportajlar hazırladı.
1996-1997 Tarihi İpek Yolu'nu, dört kişilik ekibiyle ve bir deve kervanıyla 18 ayda yürüyerek aşıp Çin'den Türkiye'ye ulaştı. Bu yolculuk 'İpek Yolunda Son Kervan' adıyla 'Kaleseramik Kültür Yayınları' tarafından yayınlandı. Yolculuğun dört saatlik belgeseli yirmiden fazla ülke televizyonlarında gösterildi.
2000 yılında siyah-beyaz fotoğraflardan oluşan fotoğrafları 'Bahtabakan' adıyla 'Kaleseramik Kültür Yayınlarınca yayınlandı.
2005 İstanbul'da yapılan 22. Dünya Mimarlık Kongresi'ni fotoğrafladı, bu fotoğraflar 'Many colors. One City' adıyla Kaleseramik Kültür Yayınları' nca kitap olarak yayınlandı.
2003-2007 Panoramik formatlı bir fotoğraf makinasıyla sistemli bir şekilde İstanbul'u belgelemeye başladı. 'İstanbul Panorama' adıyla yapılan bu projenin fotoğrafları İstanbul Modern Müzesi'nde, Brüksel'de ve Güney Kore'nin başkenti Seul'de sergilendi.
KİŞİSEL SERGİLERİ
1982 Desen ve Resimler, Sabanci Kültür Merkezi, Adana
1984 Desen ve baskılar, Destek Sanat Galerisi, İstanbul
1985 Desen ve baskılar, İş Bankası-Parmakkapı galerisi, İstanbul
1997 İpek Yolu fotoğrafları, Topkapı Sarayı, İstanbul
1997 İpek Yolu fotoğrafları, Atatürk Kültür Merkezi, İstanbul
1998 İpek Yolu fotoğrafları, MP Galerisi, Ankara
2000 Bahtabakan fotoğrafları, Karşı Sanat Galerisi, İstanbul
2003 Bahtabakan fotoğrafları, Sabanci Kültür Merkezi, Adana,
2003 İpek Yolu fotoğrafları, Massachusset Üniversitesi, Boston, USA
2005 İstanbul panoramaları, Porte de Halle Müzesi, Brüksel, Belçika
2007 İstanbul panoramaları, The Gallery Now, Seul, Güney Kore
İpek Yolu'nun tarihi ve önemli bir fonksiyonu var insanlık tarihinde.
Asırlarca doğuyu batıyı birbirine bağlayarak, bu bölgede yaşayan toplulukların ekonomik, kültürel, siyasal açıdan etkilenmesinde önemli bir rol oynamıştır. İpek Yolu sadece kıtalar arasında ticaret yolu olmakla kalmamış, kervanlar yolculuklarında farklı kültürleri kucaklamış, gelenekleri, dilleri, dinleri fikirleri kaynaştırmıştır. Günümüzde İpek Yolu'na gösterilen ilginin nedeni bu evrensel kültür mirasında aranmalıdır. Bugün, Orta Asya'da Türk devletleri yeniden bağımsızlıklarını kazandıktan sonra İpekyolu daha bir önem kazanmıştır.
ARİF AŞÇI 1958 Adana'da doğdu.
1975-1982 İstanbul-Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde resim eğitimi gördü.
1984-1986 Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde, özgün baskı atelyesinde araştırma görevlisi olarak çalıştı.
1986 İstifa ederek üç yıl sürecek bir yolculuğa çıktı. Bu yolculukta fotoğraf çekmeye başlayarak bütün Asya ülkelerini dolaştı.
1989 Bu yolculuktan yola çıkarak projesini hazırladığı 'Turkuaz' adlı belgesel, 12 bölüm halinde televizyonlarda yayınlandı.
1996 Yolculuk yapmayı sürdürerek fotoröportajlar hazırladı.
1996-1997 Tarihi İpek Yolu'nu, dört kişilik ekibiyle ve bir deve kervanıyla 18 ayda yürüyerek aşıp Çin'den Türkiye'ye ulaştı. Bu yolculuk 'İpek Yolunda Son Kervan' adıyla 'Kaleseramik Kültür Yayınları' tarafından yayınlandı. Yolculuğun dört saatlik belgeseli yirmiden fazla ülke televizyonlarında gösterildi.
2000 yılında siyah-beyaz fotoğraflardan oluşan fotoğrafları 'Bahtabakan' adıyla 'Kaleseramik Kültür Yayınlarınca yayınlandı.
2005 İstanbul'da yapılan 22. Dünya Mimarlık Kongresi'ni fotoğrafladı, bu fotoğraflar 'Many colors. One City' adıyla Kaleseramik Kültür Yayınları' nca kitap olarak yayınlandı.
2003-2007 Panoramik formatlı bir fotoğraf makinasıyla sistemli bir şekilde İstanbul'u belgelemeye başladı. 'İstanbul Panorama' adıyla yapılan bu projenin fotoğrafları İstanbul Modern Müzesi'nde, Brüksel'de ve Güney Kore'nin başkenti Seul'de sergilendi.
KİŞİSEL SERGİLERİ
1982 Desen ve Resimler, Sabanci Kültür Merkezi, Adana
1984 Desen ve baskılar, Destek Sanat Galerisi, İstanbul
1985 Desen ve baskılar, İş Bankası-Parmakkapı galerisi, İstanbul
1997 İpek Yolu fotoğrafları, Topkapı Sarayı, İstanbul
1997 İpek Yolu fotoğrafları, Atatürk Kültür Merkezi, İstanbul
1998 İpek Yolu fotoğrafları, MP Galerisi, Ankara
2000 Bahtabakan fotoğrafları, Karşı Sanat Galerisi, İstanbul
2003 Bahtabakan fotoğrafları, Sabanci Kültür Merkezi, Adana,
2003 İpek Yolu fotoğrafları, Massachusset Üniversitesi, Boston, USA
2005 İstanbul panoramaları, Porte de Halle Müzesi, Brüksel, Belçika
2007 İstanbul panoramaları, The Gallery Now, Seul, Güney Kore