"Bilindiği gibi, Kur'an-ı Kerim'de insan denek varlık, en geniş biçimde "nefs" kelimesi ve onun derin anlamı içeriside belirtilmektedir. Nefs üzerine çok şeyler söylenmiştir, fakat nefsin daha çok "emmarelik" hali ele alınmıştır. Oysaki nefsin manası ve hakikati insan varlığı üzerinde gerçekten çok geniş bir sahayı kapsamaktadır. Onun hakikatini ne kadar iyi bilebilirsek, mevzularımıza nüfuz etmemiz, o derece daha derinden ve kapsamlı olacaktır.
Şeriat ve tarikat kitaplarında, nefsin emmarelik, yani kötülük ve isyankarlık yönü; hakikat ve marifet kitaplarında ise nefsin hakikat yönü anlatılmaktadır. Genelde nefsin emmarelik yönü ele alınmakta, hakikat yönünün gerçeği kapalı kalmaktadır. Burada mevzumuz içerisinde, nefsimizi inşaallah değişik yönleri ile incelemeye çalışacağız…"
"Bilindiği gibi, Kur'an-ı Kerim'de insan denek varlık, en geniş biçimde "nefs" kelimesi ve onun derin anlamı içeriside belirtilmektedir. Nefs üzerine çok şeyler söylenmiştir, fakat nefsin daha çok "emmarelik" hali ele alınmıştır. Oysaki nefsin manası ve hakikati insan varlığı üzerinde gerçekten çok geniş bir sahayı kapsamaktadır. Onun hakikatini ne kadar iyi bilebilirsek, mevzularımıza nüfuz etmemiz, o derece daha derinden ve kapsamlı olacaktır.
Şeriat ve tarikat kitaplarında, nefsin emmarelik, yani kötülük ve isyankarlık yönü; hakikat ve marifet kitaplarında ise nefsin hakikat yönü anlatılmaktadır. Genelde nefsin emmarelik yönü ele alınmakta, hakikat yönünün gerçeği kapalı kalmaktadır. Burada mevzumuz içerisinde, nefsimizi inşaallah değişik yönleri ile incelemeye çalışacağız…"