Paris'teki güncel sanatın Brüksel'de yakından takip edildiğine dair bir kanıt da 1885 yılının Haziran ayında Paris'teki Durand-Ruel Galerisi'nin Brüksel'de Grand Minoir Oteli'nde Monet, Renoir ve Degas'ın tablolarını sergilemesidir. Rysselberghe, 1886'da gittiği Paris'te son izlenimci sergide George Seurat'ın “Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Günü Öğleden Sonrası” adlı önemli eserini gördükten sonra Noktacılık (Puantilizm) tekniğine ilgi duymuş ve yapıtlarında-kendi hassasiyetine göre-uygulamıştır. Aynı zamanda güçlü bir portre ressamı olan sanatçı, 1900'lerde ise daha belirgin fırça vuruşlarına yönelmiştir. Eserleri sergi kapsamında olan ressamlardan başta Théo Van Rysselberghe olmak üzere; Léon de Smet, Emile Claus, Anna Boch, Modest Huys, Anna de Weert, Juliette Wytsman tablolarının Noktacılık (Puantilizm) tekniğine özellikle yakın duyarlılıkta olduğu görülüyor. Petrus Van Schendel'in gece kompozisyonlarını romantik duyarlılığın örnekleri olarak sayabiliriz. Karel Ooms'un oryantalist anlatımdaki kompozisyonu bir başyapıt olarak vurgulanması gereken bir eserdir.
“Işığın Ustaları” kitabı tüm sanatseverlere Arkas Koleksiyonu'nda yer alan 75 seçme yapıt ile Belçika resim sanatından zengin bir seçki tanıma fırsatı sunuyor.
Paris'teki güncel sanatın Brüksel'de yakından takip edildiğine dair bir kanıt da 1885 yılının Haziran ayında Paris'teki Durand-Ruel Galerisi'nin Brüksel'de Grand Minoir Oteli'nde Monet, Renoir ve Degas'ın tablolarını sergilemesidir. Rysselberghe, 1886'da gittiği Paris'te son izlenimci sergide George Seurat'ın “Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Günü Öğleden Sonrası” adlı önemli eserini gördükten sonra Noktacılık (Puantilizm) tekniğine ilgi duymuş ve yapıtlarında-kendi hassasiyetine göre-uygulamıştır. Aynı zamanda güçlü bir portre ressamı olan sanatçı, 1900'lerde ise daha belirgin fırça vuruşlarına yönelmiştir. Eserleri sergi kapsamında olan ressamlardan başta Théo Van Rysselberghe olmak üzere; Léon de Smet, Emile Claus, Anna Boch, Modest Huys, Anna de Weert, Juliette Wytsman tablolarının Noktacılık (Puantilizm) tekniğine özellikle yakın duyarlılıkta olduğu görülüyor. Petrus Van Schendel'in gece kompozisyonlarını romantik duyarlılığın örnekleri olarak sayabiliriz. Karel Ooms'un oryantalist anlatımdaki kompozisyonu bir başyapıt olarak vurgulanması gereken bir eserdir.
“Işığın Ustaları” kitabı tüm sanatseverlere Arkas Koleksiyonu'nda yer alan 75 seçme yapıt ile Belçika resim sanatından zengin bir seçki tanıma fırsatı sunuyor.