#smrgSAHAF İslam Felsefesinin Yunan Kaynakları ve Kozalite Meselesi -

Stok Kodu:
1199021776
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
194 s.
Basım Yeri:
Ankara
Basım Tarihi:
2007
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199021776
407872
İslam Felsefesinin Yunan Kaynakları ve Kozalite Meselesi -
İslam Felsefesinin Yunan Kaynakları ve Kozalite Meselesi - #smrgSAHAF
0.00
Her canlı varlığın ana fonksiyonu çevreye uymak ve onu etkisi altında bulundurmakır. Ancak, bu uyma ve uydurma işi, insanlarda, bir bilim işi, sebepler arama ve düşünme işidir. Bu da cemiyetlerin gelişme derecelerine göre başka başka olup mistik düşünüş ve heyecanlardan başlayarak mantıki düşünüşe doğru yükselir. İlkel düşünüşte olaylar, tabiat üstü ve ötesi hayalverisi sebeplere bağlanır ve gerek fizik gerekse metafizik, her çeşit bilim, heyecan davranışlarına daşanan kıymetlerde toplanır. İlkel düşünme, bir çeşit heyecanlarla düşünmedir. Başka bir deyişle, o düşünmez, fakat, heyecanlardaki esrarlı kıymeti yaşar. Yunan düşüncesi, ilk fizikçi filozoflarla, analizci ve tabiatçı bir yön almış; bütünlerle açıklama, yerini elemanlarla açıklamağa bırakmış; mantık denen bilim ve bilimler sınıflaması meydana getirmiş; gerek tabiat gerek insana ait bütün meseleler akıl denen ölçü ile ölçülmeye ve çevreye akıl prensipleri çerçevesinde uymaya ve etki yapmaya başlanılmıştır. (Arka Kapak)
Her canlı varlığın ana fonksiyonu çevreye uymak ve onu etkisi altında bulundurmakır. Ancak, bu uyma ve uydurma işi, insanlarda, bir bilim işi, sebepler arama ve düşünme işidir. Bu da cemiyetlerin gelişme derecelerine göre başka başka olup mistik düşünüş ve heyecanlardan başlayarak mantıki düşünüşe doğru yükselir. İlkel düşünüşte olaylar, tabiat üstü ve ötesi hayalverisi sebeplere bağlanır ve gerek fizik gerekse metafizik, her çeşit bilim, heyecan davranışlarına daşanan kıymetlerde toplanır. İlkel düşünme, bir çeşit heyecanlarla düşünmedir. Başka bir deyişle, o düşünmez, fakat, heyecanlardaki esrarlı kıymeti yaşar. Yunan düşüncesi, ilk fizikçi filozoflarla, analizci ve tabiatçı bir yön almış; bütünlerle açıklama, yerini elemanlarla açıklamağa bırakmış; mantık denen bilim ve bilimler sınıflaması meydana getirmiş; gerek tabiat gerek insana ait bütün meseleler akıl denen ölçü ile ölçülmeye ve çevreye akıl prensipleri çerçevesinde uymaya ve etki yapmaya başlanılmıştır. (Arka Kapak)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat