#smrgKİTABEVİ İslam Mantık Tarihi Araştırmaları II - Ebu Ali İbn Sina - 2024

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9755487311
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199229802
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
216
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
indirimli
210,00
Taksitli fiyat: 9 x 25,67
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199229802
616716
İslam Mantık Tarihi Araştırmaları II - Ebu Ali İbn Sina -        2024
İslam Mantık Tarihi Araştırmaları II - Ebu Ali İbn Sina - 2024 #smrgKİTABEVİ
210.00
Doğunun eş-Şeyhu'r-Reîs'i, Batının Avicenna'sı olarak bilinen İbn Sînâ ilkçağda Aristoteles'in inşa ettiği, Arapçaya intikali üzerinden Fârâbî'nin Arapçanın mantığına göre ikinci kez inşa ettiği ve Organon (âlet) olarak bilinen mantık ilmini kemâle erdiren neredeyse ona nihai biçimini veren filozof ve mantıkçıdır. Onun eş-Şifâ'sının mantık bölümü mantık tarihinin şahit olduğu en hacimli mantık metnidir. Zira İbn Sînâ sadece bir mantıkçı değil, aynı zamanda bir mantık tarihçisidir. Dolayısıyla İbn Sînâ görmezden gelinerek bir mantık tarihi yazılamaz. On birinci yüzyıldan sonra Arapçada yapılan mantık çalışmaları Organon ve şerhlerinin Arapça çevirileri üzerinden değil, İbn Sînâ'nın metinleri üzerinden yürümüştür. Bu itibarla sonraki mantıkçıların atıf yaptıkları kaynaklar İbn Sînâ'nın eş-Şifâ, el-İşârât ve't-tenbîhât, en-Necât ve diğer kitaplarının mantık bölümleri olmuştur.

İbn Sînâ ilk kez mantığın tanımını yapmış, mantığın bir yöntem bilimi olduğunu ortaya koymuş, özgün bir kıyas tanımı yapmış, bilgide tasavvur-tasdik ayrımını yapmış, bilginin madde ve suretinden bahsetmiş ve mantığın sûrî/formel bir bilim olduğunu göstermiştir.
Doğunun eş-Şeyhu'r-Reîs'i, Batının Avicenna'sı olarak bilinen İbn Sînâ ilkçağda Aristoteles'in inşa ettiği, Arapçaya intikali üzerinden Fârâbî'nin Arapçanın mantığına göre ikinci kez inşa ettiği ve Organon (âlet) olarak bilinen mantık ilmini kemâle erdiren neredeyse ona nihai biçimini veren filozof ve mantıkçıdır. Onun eş-Şifâ'sının mantık bölümü mantık tarihinin şahit olduğu en hacimli mantık metnidir. Zira İbn Sînâ sadece bir mantıkçı değil, aynı zamanda bir mantık tarihçisidir. Dolayısıyla İbn Sînâ görmezden gelinerek bir mantık tarihi yazılamaz. On birinci yüzyıldan sonra Arapçada yapılan mantık çalışmaları Organon ve şerhlerinin Arapça çevirileri üzerinden değil, İbn Sînâ'nın metinleri üzerinden yürümüştür. Bu itibarla sonraki mantıkçıların atıf yaptıkları kaynaklar İbn Sînâ'nın eş-Şifâ, el-İşârât ve't-tenbîhât, en-Necât ve diğer kitaplarının mantık bölümleri olmuştur.

İbn Sînâ ilk kez mantığın tanımını yapmış, mantığın bir yöntem bilimi olduğunu ortaya koymuş, özgün bir kıyas tanımı yapmış, bilgide tasavvur-tasdik ayrımını yapmış, bilginin madde ve suretinden bahsetmiş ve mantığın sûrî/formel bir bilim olduğunu göstermiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 109,20    218,40   
3 74,20    222,60   
6 37,80    226,80   
9 25,67    231,00   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat