#smrgKİTABEVİ İslam Metafiziğine Prolegomena: İslam'ın Dünya-görüşünün Asli Unsurlarına Dair Bir Açıklama -
Problemleri güçlü ve iyi yorumlanmış bir metafizik çerçeve içinde almadan mevcut aksaklıklarla ve kafa karışıklığı ile baş edilemeyeceğini vurgulayan el-Attas'ın metafizik mülahazaları Kur'ân, Peygamberin Sünneti ve büyük Sûfî âlimlerin öğretilerinin yorumlamasına dayanır. İslâmî ilimlerin varlık tasavvuruna, tasavvuf düşüncesine, edep kavramına, dinin anlamına, Tanrı tasavvurlarına, bilgi ile vahiy irtibatına ve İslâmî ilimlerdeki otorite anlayışına geniş yer veren el-Attas çağdaş İslâm düşüncesine önemli katkılarda bulunuyor.
İslâm metafiziğinin tabiatıyla ilgili temel tezlerin yorumunu sistemli bir şekilde sunan elinizdeki kitap, Eğitim ve Bilgi Yapıları, Varlık Felsefesi, Mutluluk ve Trajedinin Anlamları, Nefs ve Zihin Kategorileri, İbadet, Gerçekliğin Nihaî Doğası ve diğer ilgili konularda ufuk açıcı girişler/önsözler mahiyetindedir.
İÇİNDEKİLER
Önsöz
Giriş
İslâm: Din Kavramı, Ahlâkın ve Edebin Temeli
İslâm'da Mutluluğun Anlamı ve Tecrübesi
İslâm ve Bilim Felsefesi
İnsanın Mahiyeti ve İnsan Nefsinin Psikolojisi
Varlığın Keşfi
Mahiyet ve Zât Üzerine
Varlık Mertebeleri
Epilog
Kaynakça
Dizin
YAZAR S. Muhammed Nakib el-Attas, 1931'de Endonezya'nın Cava eyaletine bağlı Bogor şehrinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Endonezya ve Malezya'da tamamladı. 1962 yılında "Raniri ve 17. Yüzyılda Açe'de Vücudiyye Hareketi" isimli teziyle McGill Üniversitesi'ne bağlı İslâmî Araştırmalar Enstitüsü'nden yüksek lisans derecesini aldı. Aynı yıl Londra Üniversitesi'ndeki Doğu ve Afrika Çalışmaları Bölümü'nde (SOAS) "Hamza Fansuri'nin Mistisizmi" adlı teziyle doktora çalışmasını tamamladı.
1973 yılında National University of Malaysia'da Malay Dili, Edebiyatı ve Kültürü Enstitüsü'nü kurdu ve başkanlığını yürüttü. 1987'de, İslâmî bir düşünce ve bilim geleneğinin ihyası amacıyla Uluslararası İslâm Düşüncesi ve Medeniyeti Enstitüsü'nü kurdu. Çoğunlukla "Bilginin İslâmîleştirilmesi" konusundaki tezleriyle tanınan el-Attas'ın İslâm kültürünün felsefe, din ve eğitim alanlarında yirmiden fazla kitabı ve çok sayıda makalesi yayınlanmıştır. İngilizce ve Malayca yazdığı bazı eserleri Arapça, Farsça, Türkçe, Fransızca, Almanca, Rusça ve Japonca gibi dillere tercüme edilmiştir.
Problemleri güçlü ve iyi yorumlanmış bir metafizik çerçeve içinde almadan mevcut aksaklıklarla ve kafa karışıklığı ile baş edilemeyeceğini vurgulayan el-Attas'ın metafizik mülahazaları Kur'ân, Peygamberin Sünneti ve büyük Sûfî âlimlerin öğretilerinin yorumlamasına dayanır. İslâmî ilimlerin varlık tasavvuruna, tasavvuf düşüncesine, edep kavramına, dinin anlamına, Tanrı tasavvurlarına, bilgi ile vahiy irtibatına ve İslâmî ilimlerdeki otorite anlayışına geniş yer veren el-Attas çağdaş İslâm düşüncesine önemli katkılarda bulunuyor.
İslâm metafiziğinin tabiatıyla ilgili temel tezlerin yorumunu sistemli bir şekilde sunan elinizdeki kitap, Eğitim ve Bilgi Yapıları, Varlık Felsefesi, Mutluluk ve Trajedinin Anlamları, Nefs ve Zihin Kategorileri, İbadet, Gerçekliğin Nihaî Doğası ve diğer ilgili konularda ufuk açıcı girişler/önsözler mahiyetindedir.
İÇİNDEKİLER
Önsöz
Giriş
İslâm: Din Kavramı, Ahlâkın ve Edebin Temeli
İslâm'da Mutluluğun Anlamı ve Tecrübesi
İslâm ve Bilim Felsefesi
İnsanın Mahiyeti ve İnsan Nefsinin Psikolojisi
Varlığın Keşfi
Mahiyet ve Zât Üzerine
Varlık Mertebeleri
Epilog
Kaynakça
Dizin
YAZAR S. Muhammed Nakib el-Attas, 1931'de Endonezya'nın Cava eyaletine bağlı Bogor şehrinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Endonezya ve Malezya'da tamamladı. 1962 yılında "Raniri ve 17. Yüzyılda Açe'de Vücudiyye Hareketi" isimli teziyle McGill Üniversitesi'ne bağlı İslâmî Araştırmalar Enstitüsü'nden yüksek lisans derecesini aldı. Aynı yıl Londra Üniversitesi'ndeki Doğu ve Afrika Çalışmaları Bölümü'nde (SOAS) "Hamza Fansuri'nin Mistisizmi" adlı teziyle doktora çalışmasını tamamladı.
1973 yılında National University of Malaysia'da Malay Dili, Edebiyatı ve Kültürü Enstitüsü'nü kurdu ve başkanlığını yürüttü. 1987'de, İslâmî bir düşünce ve bilim geleneğinin ihyası amacıyla Uluslararası İslâm Düşüncesi ve Medeniyeti Enstitüsü'nü kurdu. Çoğunlukla "Bilginin İslâmîleştirilmesi" konusundaki tezleriyle tanınan el-Attas'ın İslâm kültürünün felsefe, din ve eğitim alanlarında yirmiden fazla kitabı ve çok sayıda makalesi yayınlanmıştır. İngilizce ve Malayca yazdığı bazı eserleri Arapça, Farsça, Türkçe, Fransızca, Almanca, Rusça ve Japonca gibi dillere tercüme edilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | 169,65 | 339,30 |
3 | 115,28 | 345,83 |
6 | 58,73 | 352,35 |
9 | 39,88 | 358,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 326,25 | 326,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |