#smrgKİTABEVİ İslâm Sanatı: Büyük Bildirinin Göstergeleri -

Kondisyon:
Yeni
Dizi Adı:
Sanat
ISBN-10:
9786055586096
Stok Kodu:
1199171092
Boyut:
12x20
Sayfa Sayısı:
284 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199171092
557216
İslâm Sanatı: Büyük Bildirinin Göstergeleri -
İslâm Sanatı: Büyük Bildirinin Göstergeleri - #smrgKİTABEVİ
0.00
İslam'ın doğuşu, Yakındoğu kültüründe yeni ve çok önemli bir dönemi başlatır. İslam dekorasyonunun tasvirsiz kimliği, yerel kültürel bağlamında ilginç soruları akla getirir. Temaların dekoratif şekillerden, insan ve hayvan figürlerinden oluştuğu vurgulanmalıdır. 12. yüzyılda Selçuklular Yakındoğu'ya ininceye kadar, başlıca kültür merkezleri durumlarını korudu; 13. yüzyılda Anadolu'daki gelişmeler, figür zenginliği bakımından İran ve Arap ülkelerindeki merkezlere göre farklıydı. Görkemli Osmanlı hakimiyeti geniş bir coğrafyaya yayılırken, Osmanlı mimar ve sanatçıları, Selçuklu eserlerine göre oldukça farklı bir kimlik geliştirdi. Mimarideki yeni stil, esas olarak Sinan tarafından ortaya konmuştu. Bu sanat, temaları ve motifleri açısından İslam dünyasının sanat çevrelerinden hızla farklılaştı. Bunlara ek olarak, resim, heykel, şekil, motif ve süsleme adına her ne çizildiyse tümü için geçerli olmak üzere şunları söyleyebiliriz: Her yerde olanın hareket etmesine gerek olmadığı gibi, herhangi bir şeye benzemediğinden resminin yapılması da mümkün değildir.
İslam'ın doğuşu, Yakındoğu kültüründe yeni ve çok önemli bir dönemi başlatır. İslam dekorasyonunun tasvirsiz kimliği, yerel kültürel bağlamında ilginç soruları akla getirir. Temaların dekoratif şekillerden, insan ve hayvan figürlerinden oluştuğu vurgulanmalıdır. 12. yüzyılda Selçuklular Yakındoğu'ya ininceye kadar, başlıca kültür merkezleri durumlarını korudu; 13. yüzyılda Anadolu'daki gelişmeler, figür zenginliği bakımından İran ve Arap ülkelerindeki merkezlere göre farklıydı. Görkemli Osmanlı hakimiyeti geniş bir coğrafyaya yayılırken, Osmanlı mimar ve sanatçıları, Selçuklu eserlerine göre oldukça farklı bir kimlik geliştirdi. Mimarideki yeni stil, esas olarak Sinan tarafından ortaya konmuştu. Bu sanat, temaları ve motifleri açısından İslam dünyasının sanat çevrelerinden hızla farklılaştı. Bunlara ek olarak, resim, heykel, şekil, motif ve süsleme adına her ne çizildiyse tümü için geçerli olmak üzere şunları söyleyebiliriz: Her yerde olanın hareket etmesine gerek olmadığı gibi, herhangi bir şeye benzemediğinden resminin yapılması da mümkün değildir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat