Loııis Massignon bu yeni edisyonu hazırlamak için ölümüne (1962) dek aralıksız çalıştı. Karakterinin doğal özellikleri olan bilimsel nesnelliği ve konusuna duyduğu derin entelektüel sempatiyle, Hallac'ın yaşadığı ve öldüğü Bağdat çevresini gittikçe daha geniş ve derin biçimde tanımaya, bu çevrenin manevi olduğu kadar toplumsal yapı ve düzenini de kavramaya çalışıyordu. Böylece bize eski metnin kökten yenilenmesi denebilecek nitelikte, son derece özenle çalışılmış ve ayrıntılı bir müsveddeler bütünü bıraktı. İnstitut üyesi Henri Laoust ve M. Louis Gardet'nin başkanlığında kalabalık bir bilim ekibi de, bu malzemeye dayanarak, bu dört ciltlik tamamen yeni edisyonu hazırladı.
İlk iki ciltte, IX. ve X. yüzyıllardaki büyük Abbasi hümanizmi döneminde, halkın, devlet memurlarının ve sarayın somut yaşam koşulları; Hallac'ın hayatı, yargılanması ve ölümünün (922) bu ortamda yüklendiği anlam; mistik ermişin dost ve düşmanlarının olay karşısında aldıkları tavır ve tutumlarla birlikte Bağdat şehrinin, ve Hallac'ın çağlar boyunca gâh saldırılan gâh benimsenen nüfuz ve etkisinin kapsamlı ve etkileyici bir tablosunu bulacaksınız. Üçüncü cilt, vaktiyle Müslüman-Arap düşüncesinin en ileri atılımlarına kılavuzluk etmiş olan ve Hallaç öğretisinin bütün derinliğiyle ortaya konabilmesi için de bilinmesi şart olan büyük "dogmatik" ve "mistik" temaların derlenip sentezlenmesini konu ediniyor. Dördüncü cilt ise bütünüyle tablolara, dizinlere, kaynakçalara ve bu anıtsal edisyon için zaruri olan diğer tamamlayıcı verilere ayrılmıştır. (Arka kapaktan)
Loııis Massignon bu yeni edisyonu hazırlamak için ölümüne (1962) dek aralıksız çalıştı. Karakterinin doğal özellikleri olan bilimsel nesnelliği ve konusuna duyduğu derin entelektüel sempatiyle, Hallac'ın yaşadığı ve öldüğü Bağdat çevresini gittikçe daha geniş ve derin biçimde tanımaya, bu çevrenin manevi olduğu kadar toplumsal yapı ve düzenini de kavramaya çalışıyordu. Böylece bize eski metnin kökten yenilenmesi denebilecek nitelikte, son derece özenle çalışılmış ve ayrıntılı bir müsveddeler bütünü bıraktı. İnstitut üyesi Henri Laoust ve M. Louis Gardet'nin başkanlığında kalabalık bir bilim ekibi de, bu malzemeye dayanarak, bu dört ciltlik tamamen yeni edisyonu hazırladı.
İlk iki ciltte, IX. ve X. yüzyıllardaki büyük Abbasi hümanizmi döneminde, halkın, devlet memurlarının ve sarayın somut yaşam koşulları; Hallac'ın hayatı, yargılanması ve ölümünün (922) bu ortamda yüklendiği anlam; mistik ermişin dost ve düşmanlarının olay karşısında aldıkları tavır ve tutumlarla birlikte Bağdat şehrinin, ve Hallac'ın çağlar boyunca gâh saldırılan gâh benimsenen nüfuz ve etkisinin kapsamlı ve etkileyici bir tablosunu bulacaksınız. Üçüncü cilt, vaktiyle Müslüman-Arap düşüncesinin en ileri atılımlarına kılavuzluk etmiş olan ve Hallaç öğretisinin bütün derinliğiyle ortaya konabilmesi için de bilinmesi şart olan büyük "dogmatik" ve "mistik" temaların derlenip sentezlenmesini konu ediniyor. Dördüncü cilt ise bütünüyle tablolara, dizinlere, kaynakçalara ve bu anıtsal edisyon için zaruri olan diğer tamamlayıcı verilere ayrılmıştır. (Arka kapaktan)