Metin Eloğlu, ilk kez kitaplaşan, kimi "karışık teknik"le, kimi de Türk öykücülüğünde belki ilk kez "sen-öyküsel" anlatımla yazılmış, kimileri de gerçeküstü yönelimler taşıyan bu öykülerde, şiirinden bildiğimiz atak, haylaz ve yaratıcı Türkçesiyle İstanbul'u, denizi, Anadolu'yu, adamları ve kadınları ve aşk acılarını anlatıyor...
Bu arada, Sait Faik'in öykücü olmanın temel ölçütlerinden biri saydığı "balık isimlerini bilme" sınavından da "Yıldızlı Pekiyi"yle geçiyor:
"Ah, buraya kışın gelmeliydi: Civarinalar tozu dumana katarken, bir yelken bezine bürünüp, yavru orkinosları, kaplan postlu, dört dikenli dıragonyaları beklemek... Hapı yutan kılıcın nazlı nazlı salınması, gitgide iflahtan kesilmesi... Siyah sarı al benekli minakoplar... Koçan gibi kefalları ileryalardan ayrı koyun... O canım iskorpitler, taş balıkları isperkolar...
Kadınca edalı kupesler... Bulbulyanın o yumuşacık kokusunu bir yol genzinde sezince tebdili şaşan karagözler..."
Metin Eloğlu, ilk kez kitaplaşan, kimi "karışık teknik"le, kimi de Türk öykücülüğünde belki ilk kez "sen-öyküsel" anlatımla yazılmış, kimileri de gerçeküstü yönelimler taşıyan bu öykülerde, şiirinden bildiğimiz atak, haylaz ve yaratıcı Türkçesiyle İstanbul'u, denizi, Anadolu'yu, adamları ve kadınları ve aşk acılarını anlatıyor...
Bu arada, Sait Faik'in öykücü olmanın temel ölçütlerinden biri saydığı "balık isimlerini bilme" sınavından da "Yıldızlı Pekiyi"yle geçiyor:
"Ah, buraya kışın gelmeliydi: Civarinalar tozu dumana katarken, bir yelken bezine bürünüp, yavru orkinosları, kaplan postlu, dört dikenli dıragonyaları beklemek... Hapı yutan kılıcın nazlı nazlı salınması, gitgide iflahtan kesilmesi... Siyah sarı al benekli minakoplar... Koçan gibi kefalları ileryalardan ayrı koyun... O canım iskorpitler, taş balıkları isperkolar...
Kadınca edalı kupesler... Bulbulyanın o yumuşacık kokusunu bir yol genzinde sezince tebdili şaşan karagözler..."