#smrgSAHAF İstanpoli: Başka İstanbul Yok / Var = There is Another İstanbul - 2010
ISTANPOLI'nin İstanbul'un eski isimlerinden biri olduğu söylenir ve "şehre doğru" 'şehrin içinde' anlamına gelir. ISTANPOLI Istanbul'un diğer yüzüne ve sahneye az taşınan insanların hikayelerine odaklanmayı amaçlıyor.
Beş uluslararası üne sahip yönetmen, İstanbul'daki dans, müzik, tiyatro, film, medya ve görsel sanatlar disiplinlerinden profesyonel sanatçılar ve çoğunlukla profesyonel olmayanlarla işbirliği yapmak üzere davet edildiler.
Proje, İstanbul'daki profesyonel ve profesyonel olmayanlara, kendi hikayelerini anlatabilecekleri, yeni bir deneyimleme süreci yaşayabilecekleri, kendi sanatsal becerilerini geliştirebilecekleri ve bu çok kültürlü, çok yönlü kentin farklı gerçekliklerini, bakış açılarını, hayallerini ve kaderlerini çeşitli yöntemlerle aktarabilecekleri platformlar yaratacak. Aynı zamanda, İstanbullu olmanın ne demek olduğunu sorgulamaya çalışacak.
ISTANPOLI projesinin yönetmenleri Avrupa'da ve dünya çapında çağdaş gösteri sanatları alanının tanınan ve en çok saygı duyulan isimleri arasında yer alan Belçika ve Almanya'da ikamet eden Amerikalı dansçı ve koreograf Meg Stuart, New York'lu görsel sanatçı Claude Wampler, Almanya'dan bir tiyatro kolektifi olan Rimini Protokoll, bir çok ülkede çalışmalarını sürdüren Michael Laub ve İstanbul'dan garajistanbul'un kurucuları ve sanat yönetmenleri Övül Avkıran-Mustafa Avkıran.
Yönetmenlerden bazıları kendi topluluklarıyla çalışmalarını sürdürmesine rağmen hepsi her zaman topluluk dışındakilerle, profesyonel ve profesyonel olmayanlarla işbirliğine açık isimlerdir. Gösteri sanatlarında “gerçekçilik akımı”nın yaşandığı bugünlerde, her bir yönetmen, kendi malzemelerini ve hikayelerini gündelik yaşamdan ve sıradan insanlardan alarak oluşturdular. ISTANPOLI de bu nedenle günümüz İstanbul'unu ve Türkiye'sini yansıtan bir projeye dönüşüyor.
Yönetmenler, kenti tüm soruları, olasılıkları ve talepleriyle tanımaları, araştırmalarını yapmaları, birlikte çalışacakları "sanatçı" veya "uzman"ları bulmaları ve projelerinin içeriğini tanımlayabilmeleri için İstanbul'da uzun bir süre yaşayacaklar. Yapımlar, atölye çalışmaları ve sempozyumlar yoluyla, sanat okulları ve üniversitelerle işbirliği yaparak geliştirilecek. Araştırma ve üretme sürecinin doğası gereği, farklı topluluklardan insanlara özel eğitimler verilecek. Tüm yönetmenler, yerel sanatçıların sanatsal kapasitelerini keşfetmekle ve bu kapasiteleri eğitim programları üzerinden geliştirmekle ilgileniyorlar.
Türkiye'de, çağdaş gösteri sanatları alanı için yeni bir seyirci kitlesi yaratmak ve geliştirmek, garajistanbul'un amaçlarından biridir.
Yönetmenlerin profesyonel ve profesyonel olmayanlarla çalışmasıyla, daha geniş bir çağdaş gösteri sanatları anlayışı yaratılmaya çalışılacak. Katılımcıların aile ve arkadaşları da bu süreçteki seyirci gelişimini arttıran bir rol üstlenecekler. Böylelikle ISTANPOLI garajistanbul ve İstanbul 2010'un uzun dönemde amaçladıkları seyirci gelişimine ciddi bir katkı sağlamış olacak.
ISTANPOLI, Türkiye'deki gerçeği ve kurguyu, şiirselliği ve politikayı pek çok farklı açıdan anlatacak. Uluslararası ortak yapımcıları ve prömiyer sonrası planlanan turneler ile ISTANPOLI, bugünün Türkiyesi'nin aynası haline dönüşecek.
Maria Magdalena Schwaegermann
ISTANPOLI'nin İstanbul'un eski isimlerinden biri olduğu söylenir ve "şehre doğru" 'şehrin içinde' anlamına gelir. ISTANPOLI Istanbul'un diğer yüzüne ve sahneye az taşınan insanların hikayelerine odaklanmayı amaçlıyor.
Beş uluslararası üne sahip yönetmen, İstanbul'daki dans, müzik, tiyatro, film, medya ve görsel sanatlar disiplinlerinden profesyonel sanatçılar ve çoğunlukla profesyonel olmayanlarla işbirliği yapmak üzere davet edildiler.
Proje, İstanbul'daki profesyonel ve profesyonel olmayanlara, kendi hikayelerini anlatabilecekleri, yeni bir deneyimleme süreci yaşayabilecekleri, kendi sanatsal becerilerini geliştirebilecekleri ve bu çok kültürlü, çok yönlü kentin farklı gerçekliklerini, bakış açılarını, hayallerini ve kaderlerini çeşitli yöntemlerle aktarabilecekleri platformlar yaratacak. Aynı zamanda, İstanbullu olmanın ne demek olduğunu sorgulamaya çalışacak.
ISTANPOLI projesinin yönetmenleri Avrupa'da ve dünya çapında çağdaş gösteri sanatları alanının tanınan ve en çok saygı duyulan isimleri arasında yer alan Belçika ve Almanya'da ikamet eden Amerikalı dansçı ve koreograf Meg Stuart, New York'lu görsel sanatçı Claude Wampler, Almanya'dan bir tiyatro kolektifi olan Rimini Protokoll, bir çok ülkede çalışmalarını sürdüren Michael Laub ve İstanbul'dan garajistanbul'un kurucuları ve sanat yönetmenleri Övül Avkıran-Mustafa Avkıran.
Yönetmenlerden bazıları kendi topluluklarıyla çalışmalarını sürdürmesine rağmen hepsi her zaman topluluk dışındakilerle, profesyonel ve profesyonel olmayanlarla işbirliğine açık isimlerdir. Gösteri sanatlarında “gerçekçilik akımı”nın yaşandığı bugünlerde, her bir yönetmen, kendi malzemelerini ve hikayelerini gündelik yaşamdan ve sıradan insanlardan alarak oluşturdular. ISTANPOLI de bu nedenle günümüz İstanbul'unu ve Türkiye'sini yansıtan bir projeye dönüşüyor.
Yönetmenler, kenti tüm soruları, olasılıkları ve talepleriyle tanımaları, araştırmalarını yapmaları, birlikte çalışacakları "sanatçı" veya "uzman"ları bulmaları ve projelerinin içeriğini tanımlayabilmeleri için İstanbul'da uzun bir süre yaşayacaklar. Yapımlar, atölye çalışmaları ve sempozyumlar yoluyla, sanat okulları ve üniversitelerle işbirliği yaparak geliştirilecek. Araştırma ve üretme sürecinin doğası gereği, farklı topluluklardan insanlara özel eğitimler verilecek. Tüm yönetmenler, yerel sanatçıların sanatsal kapasitelerini keşfetmekle ve bu kapasiteleri eğitim programları üzerinden geliştirmekle ilgileniyorlar.
Türkiye'de, çağdaş gösteri sanatları alanı için yeni bir seyirci kitlesi yaratmak ve geliştirmek, garajistanbul'un amaçlarından biridir.
Yönetmenlerin profesyonel ve profesyonel olmayanlarla çalışmasıyla, daha geniş bir çağdaş gösteri sanatları anlayışı yaratılmaya çalışılacak. Katılımcıların aile ve arkadaşları da bu süreçteki seyirci gelişimini arttıran bir rol üstlenecekler. Böylelikle ISTANPOLI garajistanbul ve İstanbul 2010'un uzun dönemde amaçladıkları seyirci gelişimine ciddi bir katkı sağlamış olacak.
ISTANPOLI, Türkiye'deki gerçeği ve kurguyu, şiirselliği ve politikayı pek çok farklı açıdan anlatacak. Uluslararası ortak yapımcıları ve prömiyer sonrası planlanan turneler ile ISTANPOLI, bugünün Türkiyesi'nin aynası haline dönüşecek.
Maria Magdalena Schwaegermann
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | 15,44 | 30,89 |
3 | 10,49 | 31,48 |
6 | 5,35 | 32,08 |
9 | 3,63 | 32,67 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,70 | 29,70 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |